נתון חזק: התמ"ג האמריקני עלה ל-2.5% ברבעון השני, תשואות האג"ח עולות

לאחר שנראה כי חלה האטה מסוימת ברבעון השני לפי הנתונים מהחודש שעבר, הקריאה השניה היום הראתה כי הכלכלה דווקא צמחה יותר ממה שהעריכו בשוק
ידידיה אפק | (2)

כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור שנתי של 2.5% ברבעון השני, במקום 1.7% כפי שהוערך בחודש שעבר. עיקר השיפור מגיע משיפור בנתוני הסחר, כך לפי לשכת המסחר האמריקנית היום. כלכלנים שנשאלו טרם הפירסום ציפו לצמיחה של 2.3% בלבד. החוזים העתידיים בוול סטריט שומרים על עלייה מתונה לאחר הפרסום.

העלייה בצמיחה נזקפת בעיקר משיפור ביצוא מתוך ארה"ב בין אפריל ליוני, וירידה קלה ביבוא לתוך ארה"ב, מה שהביא לצמצום של הגרעון המסחרי לרמתו הטובה ביותר מזה שנתיים. הביקוש למוצרי צריכה ושירותים אמריקנים עלה ברבעון הקודם ב-1.9%, לעומת 1.3% כפי שהוערך בתחילה, למרות שהשיפור משקף בעיקר עלייה ביצוא.

רוב מרכיבי התוצר האחרים לא התשנו באופן משמעותי. הצריכה הפרטית, שמרכיבה כ-70% מהתוצר בארה"ב, נשארה בעלייה של 1.8% ברבעון השני. ההוצאות הציבוריות נפלו יותר ממה שהוערך בתחילה, עם ירידה של 0.9%, בעיקר בשל הקיצוצים הרוחביים שחלו בתחילת השנה.

האינפלציה ברבעון השני, כפי שנגזרת מהתמ"ג, נשארה ללא שינוי עם עלייה של 0.8% לעומת ההערכה הראשונית של 0.7%. האינפלציה ללא השפעת מחירי המזון והאנרגיה נשארה ללא שינוי, עם עלייה של 1.1%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמואל 29/08/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    הלילה הוא יעלה. בחצות .להתפללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל.
  • מי יעלה? (ל"ת)
    לשמואל 29/08/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.