אפל תאחסן אנרגיה ירוקה בסוללת ענק של טסלה
חברת אפל APPLE (סימול:AAPL) הודיעה על פרויקט חדשני לאיחסון אנרגיה בקליפורניה כחלק ממטרת העל שלה להפחתת טביעת הפחמן שלה על כדור הארץ עד לכדי פליטה אפסית של פחמן ע"י מוצריה ושרשרת האספקה שלה עד לשנת 2030.
החברה הודיע על הקמת הפרויקט כחלק מחוות הפאנליים הסולאריים שבבעלותה בקליפורניה. לפי האתר מוטלי פול, אפל תשתמש במצבור הבטריות הענק של טסלה כמערכת האיחסון ותשלם עבור שירותיה מעל ל-50 מיליון דולר.
במסגרת מאגר האיחסון, מתכוונת אפל להשתמש ב-85 "מצבורי סוללות" מליתיום, בה תאגור כמות מאסיבית של 240 מגה-ואט לשעה (MWh)- כוח העונה על צריכת חשמל יומית של כ-7,000 משקי בית. לשם השוואה ל-״סוללה הגדולה של טסלה״ הממוקמת באוסטרליה יש קיבולת אחסון אנרגיה של 193.5 MWh.
ענקית הטכנולוגיה הודיעה גם כי למעלה מ-110 מספקיה התחייבו כלפי המטרה וכי ישתמשו ב-100% מקורות אנרגיה מתחדשת בעת ייצור מוצרי אפל, עם למעלה מ-8 ג'יגה ואט של ייצור אנרגיה נקייה כתוצאה מכך. התוצאה הינה בעלת אפקט משמעותי על זיהום האויר ושוות ערך להורדת 3.4 מיליון רכבים מהכביש. בנוסף, הודעה זו אומרת כי בעוד פחות מעשור, מוצרי אפל הנמכרים לא פגעו ולא השפיעו לרעה על שינוי האקלים בעת ייצורם.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ליסה ג'קסון, סגנית הנשיא בחברת אפל לענייני סביבה, מדיניות ויוזמות חברתיות, אמרה ל"רויטרס" כי החברה מבינה את האתגרים שהפרויקט מביא עימו בגלל אי-היכולת להסתמך באופן בלעדי על אנרגיית השמש והרוח: "האתגר שלנו עם אנרגיה 'נקייה'- שמש ורוח - היא לא רציפה ופועלת לסירוגין. אם נצליח בפרויקט ונוכל להראות שאגירת האנרגיה הנקייה עובדת עבורנו, בעצם ניטרלנו את בעייתיות אי-הרציפות של האנרגיה הנקייה וכך נעזור למערכות שלנו לשמור על יציבות בקבלת אנרגיה ממקור נקי".
- 3.יוסי 03/04/2021 11:30הגב לתגובה זומי שיבדוק יגלה מהר מאוד כי הסוללות מיוצרות תוך גרימת נזקים עצומים לסביבה , בדיוק כמו הלוחות הסולריים. יש כאן אחיזת עיניים והטעיית הציבור בענק.
- ששש... אל תקלקל סיפור יפה עם עובדות (ל"ת)כימאי 04/04/2021 16:46הגב לתגובה זו
- אחד שיודע 04/04/2021 15:24הגב לתגובה זואבל ביחס לנזקי הדלקים הפוסיליים - הנזק הוא מינימלי.
- 2.שמוליק 03/04/2021 10:18הגב לתגובה זוחברה עם מלא מפעלים באסיה תקים אחד כזה ליד המשרד הראשי. שגם ביצור הסוללות והטורבינות פלטו מלא פחמן
- 1.solaredge (ל"ת)מיקי 03/04/2021 09:48הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
