שי נוביק יור אנלייבקס
צילום: יח"צ

אנלייבקס: תוצאות חיוביות ממעקב של שנתיים אחר חולה

תרופת אלוסטרה ששמה נזכר לצורך טיפול ייעוד בוירוס הקורונה הצליחה לרפא מחלת עצמות נדירה ללא דרכי טיפול קיימים: ״תוצאות אלה מעודדות ומדגימות את הפוטנציאל של Allocetra כפתרון למגוון של אינדיקציות קליניות״
אור צרפתי | (9)

אנלייבקס  אנלייבקס (US) (סימול:ENLV) חברת אימונותרפיה בשלב הניסויים הקליניים, מדווחת היום על תוצאות חיוביות ממעקב של שנתיים לאחר טיפול ראשון ב-Allocetra של חולה מאושפזת עם דלקת מפרקים ניוונית-שוחקת, מחלת עצמות נדירה ללא דרכי טיפול קיימים יעילים, אשר בדרך כלל מובילה להרס מהיר של עצמות הירך והכתף.

 

חולה בת 70, אשר חוותה תהליך של דלקת ושחיקה של הכתף הימנית במשך 4 שנים, אשר הוביל להרס מוחלט של מפרק הכתף בצילום רנטגן, תגובה דלקתית משמעותית בצילום MRI ועלייה חדה בסמנים (ביומרקרים) דלקתיים, טופלה בהזרקה של Allocetra אוטולוגי למפרק הכתף פעם בשבוע למשך 5 שבועות. החולה אושפזה למשך יותר מ-9 חודשים לפני קבלת הטיפול ב-Allocetra, וטיפולים בסטרואידים, אנטיביוטיקה ואחרים לא נמצאו יעילים.

 

לאחר הטיפול ב-Allocetra, מצב החולה השתפר באופן משמעותי והיא שוחררה מבית החולים. נצפתה הפחתה ניכרת בנפיחות הכתף, ובדיקת CRP (מדד עיקרי למצב דלקתי) במפרק הכתף הראתה צניחה של 93% לרמה נורמלית. לאחר בדיקה חוזרת בתום 24 חודשים ממועד השחרור מבית החולים, רמות CRP בכתף הפגועה נשארו בטווח הנורמה. מדדי ציטוקינים בכתף הפגועה השתפרו בצורה מהותית. הכתף נותרה ללא נפיחות והשיפורים הקליניים נשמרו ללא שום צורך בניקוז או אשפוז מחדש בכל מהלך 24 החודשים שלאחר הטיפול ב-Allocetra.

 

פרופ' דרור מבורך, המנהל הרפואי של אנלייבקס, ציין כי "תוצאות אלה מעודדות ומדגימות את הפוטנציאל של Allocetra כפתרון למגוון של אינדיקציות קליניות, שככל הנראה ניתנות לאיפיון כסערות ציטוקיניות או הפרעות בתוך המפרק, ולהן אין היום שום טיפול יעיל. יש טווח מחלות הקשורות במפרקים, אשר נחשבות ללא מענה רפואי, הכולל מחלות נדירות כגון דלקת מפרקים ניוונית-שוחקת, ומחלות נפוצות כגון שחיקת סחוס חמורה, אשר פוגעת ביותר מ-30 מיליון איש בארה"ב לבדה. לדעתנו, ההשפעה ארוכת הטווח למשך שנתיים של טיפול חד שבועי למשך 5 שבועות ב-Allocetra בחולה זו הייתה יוצאת מגדר הרגיל".

 

Allocetra נבחנת כעת בניסויים קליניים במחלות נוספות הקשורות לתגובת יתר של ציטוקינים דוגמת ספסיס וקורונה (COVID-19). אנלייבקס דיווחה לאחרונה על תוצאות חיוביות משלב Ib בניסוי קליני שבחן את Allocetra בחולי קורונה במצב קשה וקריטי, בבית החולים הדסה. 

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רוברט 29/11/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    החברה בדרך להצלחה מטורפת צפי לעלייה בקרוב מאוד!!!!
  • 8.
    הדרך הטובה 19/11/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    המניה מתאימה לאנשים טובים שחשוב להם הזולת יש מצווה גדולה בביקור חולים ויש מצווה יותר גדולה בריפוי חולים
  • 7.
    אביעד 19/11/2020 07:28
    הגב לתגובה זו
    בעקבות הקורונה מתפתחות תרופות כימעט לכול בעיה רפואית, משום שהחברה כבר עוד מלפני שנתיים הייתה החלוצה לעשות זאת אין לי ספק שהיא בדרך הנכונה לכול מי שיש ספק ממליץ מאוד להבין את המשמעות של שיטת קריספר וכו׳
  • 6.
    גיא 18/11/2020 23:01
    הגב לתגובה זו
    משהו נראה מטריד בטיפול הזה-הרבה מאוד זמן לגייס מטופלים מעטים?
  • 5.
    אנונימי 18/11/2020 22:49
    הגב לתגובה זו
    גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי
  • 4.
    אנונימי 18/11/2020 22:49
    הגב לתגובה זו
    גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי
  • 3.
    מחר תעופו הכי גבוה שאפשר (ל"ת)
    יוסי 18/11/2020 22:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דוקטור 18/11/2020 21:33
    הגב לתגובה זו
    נזכיר כי החברה כרגע בניסוי רחב יותר על 24 חולי קורונה מונשמים, שמקבלים את הטיפול של החברה במסגרת ניסוי. תוצאות בקרוב מאוד, וניחוש שלי - הן תהיינה מהממות, והנייר בדרך ל-5 ספרות !
  • 1.
    לא מאמין. (ל"ת)
    אנונימי 18/11/2020 21:00
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.