"המוצרים החדשים של החברה לא יצליחו להפוך את כיוון הספינה"

אורורה קנאביס בולטת עם ירידה של 7.8%, כאשר היא משלימה נפילה של יותר מ-84% מהשיא. הסיבה לירידות: עזיבה של בכיר נוסף ומכירות של דירקטורים בחברה
עמית נעם טל |
נושאים בכתבה וול סטריט קנאביס

הדימום בסקטור הקנאביס נמשך, כאשר מי שמובילה את המגמה השלילית כעת היא חברת אורורה קנאביס (סימול:ACB) שמשלימה צניחה של 84% מהשיא שקבעה בסוף 2018 ונסחרת בשווי שוק של 2.2 מיליארד דולר בלבד. 

ההחרפה של הירידות מגיעה ברקע להודעת החברה בסופ"ש, לפיה מנהל התפעול של החברה, קאם באטלי, הודיעה על עזיבה. באטלי צפוי להצטרף לדירקטוריון של חברת MedReleaf Australia, שאוררה מחזיקה כ-10% מהבעלות עליה. במקביל, החברה מפרסמת כי אחד הדיקרטורים מכר כ-57% ממניותיו בחברה. 

"דירקטורים מוכרים ועזיבת המנהלים נותנים לנו אמון מוגבר כי הרווחיות אינה באופק ומוצרי ה-2.0 של אורורה לא יצליחו להפוך את כיוון הספינה", כתב ביל קירק, מנכ"ל MKM Partners. קירק ממליץ למשקיעים על "מכירה" של מניית החברה, עם מחיר יעד של 1.52 דולר בלבד. 

באורורה מציינים כעת כי הם פרשו את רוב שטרות ההמרה, בהיקף של 230 מיליון דולר, שצפויים להגיע לפדיון במרץ 2020, בצעד שצפוי לחסוך לחברה מזומנים. בחברה מוסיפים כי מוצרי CBD ו- THC חדשים כמו vapes ו-gummies צפויים לעלות המדפים בתחילת ינואר, אך נראה כי המשקיעים לא מתרשמים. 

נזכיר כי הדו"חות האחרונים הצביעו על הכנסות של 75.2 מיליון דולר קנדי ברבעון ה-3 של 2019, עלייה חדה לעומת הכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, אך נתון הנמוך מהצפי המוקדם בשוק שעמד על הכנסות של 90.6 מיליון דולר קנדי. ההכנסות של החברה מהשוק הקנדי ירדו ב-33% בחישוב שנתי לרמה של 30 מיליון דולר קנדי. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי  של 12.8 מיליון דולר קנדי או 0.01 דולר קנדי למניה, לעומת רווח של 105.5 מיליון דולר קנדי בתקופה המקבילה אשתקד.

גרף מניית החברה בשנה האחרונה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

פאוול
צילום: טוויטר
לקראת ה-CPI

מדד המחירים הכי קריטי בשנתיים האחרונות - מה ייחשב להפתעה ומה לאכזבה?

גולדמן, מורגן, סיטי, בנק אוף אמריקה, ברקליס - כולם מסמנים את אותו מספר: אינפלציה שנתית של 2.9%; אבל מה יקרה אם עוד כמה שעות תופיע קריאה של 3.0%? או 2.8%? זה יכול להצית תגובות שרשרת בכל השוק - הפד' אולי ימתין, השוק לא - הנה כל המספרים שאתם צריכים לדעת כדי להגיע מוכנים למדד המחירים האמריקאי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה CPI

אחד מהדו"חות הכלכליים החשובים ביותר של השנה - אולי החשוב ביותר מאז שהפד' החל להעלות ריבית יתפרסם בשעות הקרובות. בשעה 15:30 נקבל את הנתונים של מדד המחירים לצרכן (CPI) של ארה"ב לחודש אוגוסט ובהם נתוני הליבה, האינפלציה השנתית והחודשית.

שוק עבודה במשבר ואינפלציה סיטונאית שמתקרבת ליעד

מדד המחירים שיתפרסם היום יחתום שרשרת של נתוני אינפלציה לצד נתונים משוק העבודה שגיבשו את ההבנה שהפד' הולך להוריד ריבית. דוח התעסוקה של אוגוסט שפורסם בשבוע שעבר הציג תוספת של 22 אלף משרות בלבד, לעומת תחזיות שעמדו על 75 אלף. זה נתון חלש במיוחד, השני ברציפות, אחרי שגם ביולי נוספו רק 79 אלף משרות. במקביל, שיעור האבטלה טיפס ל-4.3%, הרמה הגבוהה ביותר זה כמעט ארבע שנים.

גם קצב עליית השכר נשאר מתון: עלייה חודשית של 0.3% בלבד, ובשיעור שנתי של 3.7%. השילוב הזה שבין האטה במשרות החדשות, עלייה באבטלה והתמתנות של השכר משקפת תמונה על שוק עבודה שנמצא במשבר.

בנוסף לזה קיבלנו אתמול נתונים מעודדים (מעודדים במובן של הורדת ריבית) מהאינפלציה הסיטונאית. מדד מחירי היצרן (PPI) לחודש אוגוסט הפתיע בירידה של 0.1%, לעומת תחזיות שצפו עלייה של 0.3%. גם מדד הליבה, שמנטרל מחירי מזון ואנרגיה, ירד באותו שיעור. אבל הנתון הדרמטי יותר נמצא בקריאה השנתית זו ירדה מ-3.3% ביולי ל-2.6% בלבד באוגוסט.

הירידה החדה במדד הסיטונאי מחזקת את ההערכה שהלחצים בצד ההיצע נרגעים, ומקטינה את הסיכון לאינפלציה חוזרת בשרשרת הייצור. גם בתוך סעיפי המדד ניכרת התקררות: מחירי השירותים ירדו ב-0.2% שזאת הירידה החודשית הכי החדה מאז אפריל כשסעיף בולט במיוחד היה ירידה של 3.9% במרווחי התיווך הסיטונאיים לציוד מכני ורכב.