דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג
צילום: getty images, Artyom Ivanov

טראמפ מצייץ כי ארה"ב וסין קרובות מאוד להסכם גדול, סין טוענת אחרת

5 דק' בלבד לאחר שוול סטריט נפתחה בהססנות, טראמפ מצייץ שוב הודעה אופטימית בנוגע לשיחות עם סין, ומקפיץ את וול סטריט לשיאים. במקביל מדווח על ויתורים גדולים שמבצעת ארה"ב - מוכנה להסיר את איום המכסים בשבוע הבא ולהוריד מהמכסים שהוטלו עד כה בתמורה להבטחות בלבד. סין רוצה וויתורים נוספים
עמית נעם טל | (12)
לאחר שהמדדים בוול סטריט נפתחו בנטייה לירידות שערים קלות, נשיא ארה"ב מצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ארה"ב קרובה להגיע להסכם עם סין, ציוץ שמעביר את המדדים לעליות שערים של עד 1%, כאשר המדדים המובילים נסחרים ברמות שיא של כל הזמנים. "קרובים מאוד לעסקה גדולה עם סין. הם רוצים זאת וכך גם אנחנו!" צייץ הנשיא הציוץ של טראמפ מגיע ימים ספורים לפני הדד ליין שהציב להטלת סבב נוסף של מכסים על סחורות סיניות. מוקדם יותר השבוע דווח כי שני הצדדים הסכימו לדחות את הטלת המכסים, גם אם הם לא יגיעו להסכם, אך זמן קצר לאחר מכן הדיווחים הוכחשו ע"י הצדדים. בתוך כך, בעיתונות בארה"ב מדווח כי ארה"ב מציעה להסיר להחלוטין את איום המכסים בשבוע הבא. בנוסף, המשלחת האמריקנית מוכנה להוריד עד 50% מהמכסים שהוטלו בשנה האחרונה על סחורות סיניות בהיקף של 360 מיליארד דולר.  בארה"ב טוענים כי אם סין לא תעמוד בהתחייבויות, הם יחזירו את המכסים.  מה טראמפ מקבל בתמורה לצעדים אלו? לא הרבה. ארה"ב מבקשת מסין להתחייב להגדיל את הרכישות מוצרים של חברות אמריקניות.  נזכיר כי טראמפ הודיע כבר בתחילת אוקטובר האחרון על הגעה להסכם עם סין - "הסכם השלב הראשון", אך מאז אותה פגישה התברר כי הפערים בין הצדדים נותרו גדולים. אם כן, צריך לקחת בחשבון כי ייתכן שגם היום מדובר במניפולציה של הנשיא שמטרתה להעלות את השווקים. נציין כי גם בעיתונות הסינית לא מאמינים כל כך לנשיא, וטוענים כי זה עשוי להיות "טריק במטרה לעלות את שוקי המניות". בתוך כך, מספר שעות לאחר הציוצים של הנשיא, מדווח כי סין לא מסכימה לתנאים הנוכחיים, ודורשים הסרה של כל המכסים שהוטלו בשנה האחרונה. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דירה = קורת גג 13/12/2019 08:07
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 9.
    מצב בקנט 12/12/2019 20:48
    הגב לתגובה זו
    הלמ״ס: הגירעון בסחר בסחורות הסתכם ב-3.4 מיליארד שקל היצוא הסתכם בחודש נובמבר ב-16.1 מיליארד שקל, היבוא הסתכם ב-19.5 מיליארד שקל. על פי נתוני המגמה נרשמה ירידה של 4.1% ביצוא תעשיות טכנולגיה עילית וירידה של 2.3% ביבוא מוצרי השקעה.
  • 8.
    זוזו 12/12/2019 20:15
    הגב לתגובה זו
    הוא יגע לוועדת חקירה ולכלא
  • 7.
    אנוכי 12/12/2019 20:13
    הגב לתגובה זו
    שלא יעשו לו כיפה אדומה ויאשימו אותו בהרצת מניות
  • 6.
    לו אחרי שנה וחצי שהוא מקשקש (ל"ת)
    מעניין שהשוק מאמין 12/12/2019 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זה חוקי? 12/12/2019 17:53
    הגב לתגובה זו
    להריץ מניות? דברי עינת.,
  • 4.
    המטורף בעבודת ביבים.. (ל"ת)
    היי 12/12/2019 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קניתי קולים במליוני דולרים ,,הכפלתי אותם תוך דקות ... (ל"ת)
    טראמפ 12/12/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
  • אוייש ניזכרתי...אני כלומניק זבלולי לוזר חרה איש (ל"ת)
    טראמפ 12/12/2019 18:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ישראלים 12/12/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    אותם המניות שעלו בחדות עד היום הם יעברו לירידות סביב 5% ויהיו כאלה גם יותר .
  • 1.
    טראמפ 12/12/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    והופ הבורסה עולה גם עם זה שקר .בקיצור עובד על כולם
  • היי 12/12/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
    בצבא ומבין מה עושים עם פצצת נפל
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.