טראמפ מצייץ כי ארה"ב וסין קרובות מאוד להסכם גדול, סין טוענת אחרת
הציוץ של טראמפ מגיע ימים ספורים לפני הדד ליין שהציב להטלת סבב נוסף של מכסים על סחורות סיניות. מוקדם יותר השבוע דווח כי שני הצדדים הסכימו לדחות את הטלת המכסים, גם אם הם לא יגיעו להסכם, אך זמן קצר לאחר מכן הדיווחים הוכחשו ע"י הצדדים. בתוך כך, בעיתונות בארה"ב מדווח כי ארה"ב מציעה להסיר להחלוטין את איום המכסים בשבוע הבא. בנוסף, המשלחת האמריקנית מוכנה להוריד עד 50% מהמכסים שהוטלו בשנה האחרונה על סחורות סיניות בהיקף של 360 מיליארד דולר. בארה"ב טוענים כי אם סין לא תעמוד בהתחייבויות, הם יחזירו את המכסים. מה טראמפ מקבל בתמורה לצעדים אלו? לא הרבה. ארה"ב מבקשת מסין להתחייב להגדיל את הרכישות מוצרים של חברות אמריקניות. נזכיר כי טראמפ הודיע כבר בתחילת אוקטובר האחרון על הגעה להסכם עם סין - "הסכם השלב הראשון", אך מאז אותה פגישה התברר כי הפערים בין הצדדים נותרו גדולים. אם כן, צריך לקחת בחשבון כי ייתכן שגם היום מדובר במניפולציה של הנשיא שמטרתה להעלות את השווקים. נציין כי גם בעיתונות הסינית לא מאמינים כל כך לנשיא, וטוענים כי זה עשוי להיות "טריק במטרה לעלות את שוקי המניות".Getting VERY close to a BIG DEAL with China. They want it, and so do we!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 12, 2019
- 10.דירה = קורת גג 13/12/2019 08:07הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 9.מצב בקנט 12/12/2019 20:48הגב לתגובה זוהלמ״ס: הגירעון בסחר בסחורות הסתכם ב-3.4 מיליארד שקל היצוא הסתכם בחודש נובמבר ב-16.1 מיליארד שקל, היבוא הסתכם ב-19.5 מיליארד שקל. על פי נתוני המגמה נרשמה ירידה של 4.1% ביצוא תעשיות טכנולגיה עילית וירידה של 2.3% ביבוא מוצרי השקעה.
- 8.זוזו 12/12/2019 20:15הגב לתגובה זוהוא יגע לוועדת חקירה ולכלא
- 7.אנוכי 12/12/2019 20:13הגב לתגובה זושלא יעשו לו כיפה אדומה ויאשימו אותו בהרצת מניות
- 6.לו אחרי שנה וחצי שהוא מקשקש (ל"ת)מעניין שהשוק מאמין 12/12/2019 18:36הגב לתגובה זו
- 5.זה חוקי? 12/12/2019 17:53הגב לתגובה זולהריץ מניות? דברי עינת.,
- 4.המטורף בעבודת ביבים.. (ל"ת)היי 12/12/2019 17:53הגב לתגובה זו
- 3.קניתי קולים במליוני דולרים ,,הכפלתי אותם תוך דקות ... (ל"ת)טראמפ 12/12/2019 17:22הגב לתגובה זו
- אוייש ניזכרתי...אני כלומניק זבלולי לוזר חרה איש (ל"ת)טראמפ 12/12/2019 18:13הגב לתגובה זו
- 2.ישראלים 12/12/2019 17:19הגב לתגובה זואותם המניות שעלו בחדות עד היום הם יעברו לירידות סביב 5% ויהיו כאלה גם יותר .
- 1.טראמפ 12/12/2019 17:00הגב לתגובה זווהופ הבורסה עולה גם עם זה שקר .בקיצור עובד על כולם
- היי 12/12/2019 18:16הגב לתגובה זובצבא ומבין מה עושים עם פצצת נפל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
