ממחר: תשלומים למשרדי הממשלה בכל כרטיס אשראי

באיחור גדול מצטרפים משרדי הממשלה לעולם הסליקה המודרני. ותקרת התשלום המותרת לתשלום בודד תעלה מסכום של 3,500 שקל ל-10,000 שקל
שי פאוזנר |

החל ממחר ניתן יהיה לבצע תשלומים למשרדי הממשלה בכל כרטיסי האשראי: ישראכרט, אמריקן אקספרס, לאומי קראד, כאל ודיינרס ותקרת התשלום המותרת לתשלום בודד תעלה מסכום של 3,500 שקל ל-10,000 שקל.

הגדלת תקרת התשלום מ-3,500 שקל 10,000 שקל התאפשרה בשל הקטנת העמלה המשולמת לחברות האשראי וזאת כתוצאה ישירה ממכרז החשב הכללי לסליקת תשלומים למשרדי הממשלה שערכה ועדת המכרזים בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, אבי גבאי.

הצלחת מכרז זה הוכיחה פעם נוספת את חשיבות הלכי התיחור בין מספר מתמודדים גם בשוק בו מספר השחקנים מוגבל והתחרות מצומצמת וזאת באמצעות מבנה מכרז ייחודי שאיפשר לחברות אשראי נוספות שלא זכו להתקשר עם המדינה בעמלה מופחתת מעמלת הזוכה.

התשלום למשרדי הממשלה יתבצע, באמצעות דלפקי הבנקים, הטלפון ושרת התשלומים באינטרנט וזאת כחלק משיפור השירות לאזרח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.