AIG: הנחות במילוי דלק לכל החיים למתדלקים בסונול
חברת הביטוח AIG ביטוח זהב יוצאת בקמפיין שאותו היא מגדירה גם כמהלך אסטרטגי, במטרה לבסס את נאמנותה ומחוייבותה כלפי לקוחותיה. חברת הביטוח מציעה מבצע משותף ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים שיצטרפו לחברה בשיתוף חברת סונול: הנחה במילוי דלק לכל החיים לבעלי ביטוח רכב בחברה ולמבוטחים חדשים, החל מחודש מארס, וללא כל התחייבות מצד הלקוחות כל עוד הם בוחרים להיות מבוטחים ב-AIG.
במסגרת המבצע תציע AIG ללקוחותיה הנחה במילוי דלק בתחנות חברת סונול ברחבי הארץ, הנחה צפויה להביא לחיסכון בשווי של עשרות שקלים בחודש בעת מילוי דלק. מימוש ההנחה יתבצע באמצעות כרטיס אותו תנפיק AIG בשיתוף עם סונול ואשר עם הצגתו תינתן ההטבה אוטומטית. הכרטיס יונפק ללקוחות AIG.
לדברי סמנכ"ל השיווק של AIG, מיקי ברקן, המבצע נועד "להמחיש את המחויבות ארוכת הטווח של AIG ללקוחותיה, כמו גם את החשיבות שמייחסת החברה לצרכנות נבונה המבוססת על בחירה חופשית ומושכלת של הלקוח את חברת הביטוח שלו".
AIG מעוניינת בלקוחות לשנים רבות - חדשים כקיימים, ומתוקף זאת, החברה היא זו שמחויבת בפני הלקוח לכל אורך שהייתו כמבוטח, ואילו הוא אינו נאלץ לחתום על שום מסמך הקושר אותו לחברה לשנים נוספות.
ברקן מוסיף כי כחברת ביטוח ישירה מקפידה AIG להקשיב ללקוחותיה ולהעניק להם את הערכים והתועלות החשובים להם ביותר. שיתוף הפעולה עם סונול הכולל הנחה קבועה במילוי דלק לכל החיים מממש את המסר האסטרטגי של החברה "ישר ולעניין. בשבילך." המוביל את קמפיין החברה.
מנכ"ל סונול יוסי אנטורג, אמר כי סונול שוקדת רבות על מתן ערך מוסף לקהל המתדלקים שלה ושיתוף הפעולה הנוכחי הוא חלק מתוכניתה של החברה להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים מעבר לשוק הדלק ועל ידי כך להעניק ללקוח שירות מקיף וכולל.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
