AIG: הנחות במילוי דלק לכל החיים למתדלקים בסונול

חברת הביטוח יוצאת בצעד שיווקי חדש בכדי לצרף עוד לקוחות לשירותי הביטוח שלה. ההנחה צפויה להביא לדברי החברה לחיסכון בשווי של עשרות שקלים בחודש בעת מילוי דלק
חזי שטרנליכט |

חברת הביטוח AIG ביטוח זהב יוצאת בקמפיין שאותו היא מגדירה גם כמהלך אסטרטגי, במטרה לבסס את נאמנותה ומחוייבותה כלפי לקוחותיה. חברת הביטוח מציעה מבצע משותף ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים שיצטרפו לחברה בשיתוף חברת סונול: הנחה במילוי דלק לכל החיים לבעלי ביטוח רכב בחברה ולמבוטחים חדשים, החל מחודש מארס, וללא כל התחייבות מצד הלקוחות כל עוד הם בוחרים להיות מבוטחים ב-AIG.

במסגרת המבצע תציע AIG ללקוחותיה הנחה במילוי דלק בתחנות חברת סונול ברחבי הארץ, הנחה צפויה להביא לחיסכון בשווי של עשרות שקלים בחודש בעת מילוי דלק. מימוש ההנחה יתבצע באמצעות כרטיס אותו תנפיק AIG בשיתוף עם סונול ואשר עם הצגתו תינתן ההטבה אוטומטית. הכרטיס יונפק ללקוחות AIG.

לדברי סמנכ"ל השיווק של AIG, מיקי ברקן, המבצע נועד "להמחיש את המחויבות ארוכת הטווח של AIG ללקוחותיה, כמו גם את החשיבות שמייחסת החברה לצרכנות נבונה המבוססת על בחירה חופשית ומושכלת של הלקוח את חברת הביטוח שלו".

AIG מעוניינת בלקוחות לשנים רבות - חדשים כקיימים, ומתוקף זאת, החברה היא זו שמחויבת בפני הלקוח לכל אורך שהייתו כמבוטח, ואילו הוא אינו נאלץ לחתום על שום מסמך הקושר אותו לחברה לשנים נוספות.

ברקן מוסיף כי כחברת ביטוח ישירה מקפידה AIG להקשיב ללקוחותיה ולהעניק להם את הערכים והתועלות החשובים להם ביותר. שיתוף הפעולה עם סונול הכולל הנחה קבועה במילוי דלק לכל החיים מממש את המסר האסטרטגי של החברה "ישר ולעניין. בשבילך." המוביל את קמפיין החברה.

מנכ"ל סונול יוסי אנטורג, אמר כי סונול שוקדת רבות על מתן ערך מוסף לקהל המתדלקים שלה ושיתוף הפעולה הנוכחי הוא חלק מתוכניתה של החברה להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים מעבר לשוק הדלק ועל ידי כך להעניק ללקוח שירות מקיף וכולל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.5%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.