AIG: הנחות במילוי דלק לכל החיים למתדלקים בסונול
חברת הביטוח AIG ביטוח זהב יוצאת בקמפיין שאותו היא מגדירה גם כמהלך אסטרטגי, במטרה לבסס את נאמנותה ומחוייבותה כלפי לקוחותיה. חברת הביטוח מציעה מבצע משותף ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים שיצטרפו לחברה בשיתוף חברת סונול: הנחה במילוי דלק לכל החיים לבעלי ביטוח רכב בחברה ולמבוטחים חדשים, החל מחודש מארס, וללא כל התחייבות מצד הלקוחות כל עוד הם בוחרים להיות מבוטחים ב-AIG.
במסגרת המבצע תציע AIG ללקוחותיה הנחה במילוי דלק בתחנות חברת סונול ברחבי הארץ, הנחה צפויה להביא לחיסכון בשווי של עשרות שקלים בחודש בעת מילוי דלק. מימוש ההנחה יתבצע באמצעות כרטיס אותו תנפיק AIG בשיתוף עם סונול ואשר עם הצגתו תינתן ההטבה אוטומטית. הכרטיס יונפק ללקוחות AIG.
לדברי סמנכ"ל השיווק של AIG, מיקי ברקן, המבצע נועד "להמחיש את המחויבות ארוכת הטווח של AIG ללקוחותיה, כמו גם את החשיבות שמייחסת החברה לצרכנות נבונה המבוססת על בחירה חופשית ומושכלת של הלקוח את חברת הביטוח שלו".
AIG מעוניינת בלקוחות לשנים רבות - חדשים כקיימים, ומתוקף זאת, החברה היא זו שמחויבת בפני הלקוח לכל אורך שהייתו כמבוטח, ואילו הוא אינו נאלץ לחתום על שום מסמך הקושר אותו לחברה לשנים נוספות.
ברקן מוסיף כי כחברת ביטוח ישירה מקפידה AIG להקשיב ללקוחותיה ולהעניק להם את הערכים והתועלות החשובים להם ביותר. שיתוף הפעולה עם סונול הכולל הנחה קבועה במילוי דלק לכל החיים מממש את המסר האסטרטגי של החברה "ישר ולעניין. בשבילך." המוביל את קמפיין החברה.
מנכ"ל סונול יוסי אנטורג, אמר כי סונול שוקדת רבות על מתן ערך מוסף לקהל המתדלקים שלה ושיתוף הפעולה הנוכחי הוא חלק מתוכניתה של החברה להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים מעבר לשוק הדלק ועל ידי כך להעניק ללקוח שירות מקיף וכולל.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
