פנינסולה פיננסים תציע מימון של 200 מיליון שקל בשנה

מדובר בחברה שתתעסק במימון מסוג פקטורינג המייסע לחברות לפתור בעיות של תזרים מזומנים. בראש הקבוצה יעמוד מיכה אבני שהוא גם שותף בקרן ג'רוזלם גלובל ונצ'רס
חזי שטרנליכט |

בהמשך להתרחבות המגמה של מימון חוץ בנקאי לחברות ועסקים, קבוצת משקיעים בכירה בראשותו של מיכה אבני מג'רוזלם גלובל ונצ'רס מקימה את חברת הפקטורינג העצמאית הראשונה בישראל. החברה שתיקרא "פנינסולה פיננסים" תציע לחברות בצמיחה מימון בהיקף של מיליארד שקל ב-5 השנים הבאות.

לדברי מיכה אבני, בניגוד לתחום ההיי-טק בו פועלות קרנות הון סיכון הממנות חברות בגידול, למרבית בעלי העסקים אין פתרון לבעיית התזרים המונעת את האפשרות להמשיך ולגדול. "פנינסולה פיננסים" שמה לה למטרה לשנות את המצב בארץ ולאפשר לבעלי עסקים רבים להשתמש בכלי הפופולארי במטרה להגדיל את נפח פעילותם ולפתור בעיות הנובעות מתזרים המזומנים. לדבריו, החברה תציע לחברות הישראליות מימון בהיקף כולל של כ-200 מליון שקל בשנה.

"פנינסולה פיננסים" מרכזת את בכירי המומחים בתחום. בראש הקבוצה עומד מיכה אבני, משמש גם כשותף בג'רוזלם גלובל ונצ'רס, אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בארץ, כדירקטור במספר חברות ולפני כן כעו"ד בכיר במשרד עו"ד יגאל ארנון ושות'. סמנכ"ל בכיר ב"פנינסולה פיננסים" הוא מריאנו פטסינסקי, שהתמחה בפעילות הפקטורינג בבנק אינווסטק.

הפקטורינג הינה אחת משיטות המימון הפופולריות בעולם שמטרתה לפתור בעיות בתזרים המזומנים ממנו סובלות מרבית החברות בגידול. כיום, כל החברות נאלצות להעניק אשראי ללקוחותיהם, אשראי העומד על למעלה מ-90 יום בממוצע. במשך זמן זה החברה נאלצת למעשה לממן את חומרי הגלם, שכר העבודה והוצאות נוספות. הצורך לממן את העסקה ובעיית תזרים המזומנים הנובעת מכך מונעים מהחברות את היכולת להמשיך ולקדם עסקאות נוספות.

חברת הפקטורינג רוכשת למעשה את האשראי אותו מעניקה החברה ללקוחותיה ומשלמת לה מיידית. בכך נמנע גם הסיכון שהלקוח לא ישלם בסופו של דבר. שיטת הפקטורינג הידועה בעולם היא התשלום באמצעות כרטיס אשראי. בשיטה זו חברת כרטיסי האשראי משלמת לבעל העסק את דמי העיסקה והיא זו שגובה את התשלום מהלקוח.

מאחורי החברה עומדת קבוצה מרשימה של משקיעים, מקומיים וזרים, הכוללת חברות השקעה מובילות וביניהן D.E. Shaw & Co. שהיא אחת מקרנות השקעה הגדולות בארה"ב, קרן ההשקעות פרטית מקבוצת דוברת, אחת מחברות הפקטורינג הפרטיות הגדולות בארה"ב, גולדמן השקעות, אהרון כהן מפאי פיננסים, וכן קבוצה של אנשי עסקים מובילים במשק.

בדירקטוריון החברה מכהנים אילון פנחס - סמנכ"ל דוברת ושות', ד"ר שלמה קאליש מייסד ג'רוזלם גלובל וונצ'רס, ניר ברונשטיין, דארן רוקמן - שותף בגולדמן השקעות, ויונתן שפירא, אחד מרואי החשבון הבכירים בלונדון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.