אסון גדול: מנהל קרן מרקסטון אמיר קס נהרג בתאונה בזמן שרכב על אופניו
אמיר קס (52), שותף מנהל לצד רון לובש, בקרן מרקסטון, נהרג היום בתאונת דרכים. ככל הידוע - רכב על אופניים ונהרג במקום על ידי רכב נוסע. אמיר קס היה רוכב אופניים מקצועי ונהג להגיע כך לעבודה מביתו. התאונה התרחשה בצומת נווה ירק בכביש 40.
קרן מרקסטון הוקמה בשנת 2004 על ידי רון לובש ואמיר קס והצליחה לגייס 786 מיליון דולר.
עד שנת 2010 ביצעה קרן הפרייווט אקוויטי השקעות במגוון חברות עד שנת 2010. הקרן רשמה שני אקזיטים מוצלחים עם החברות "זרעים גדרה" ו"דפי זהב", שכמעט וקרסה לאחר מכירתה לחברה אוסטרלית.
למרקסטון רשימה ארוכה של השקעות שהצליחו פחות: בית ההשקעות פריזמה, אלרן נדל"ן, רשת סטימצקי, תומקאר ועוד.
מקרן מרקסטון נמסר כי "משפחת מרקסטון והחברות הבנות המומות וכואבות את לכתו בטרם עת של חברנו. אמיר היה שותף אמיתי לדרך ולעשייה רבת שנים בה מנהיגותו העסקית והחברתית בלטה למרחוק. אנו מרכינים ראש היום ומשתתפים באבלה הכבד של משפחתו. כפי שעשתה תמיד, קרן מרקסטון תמשיך לעמוד בכל מחויבויותיה כלפי המשקיעים, העובדים וכלל החברות המוחזקות על ידה".
- 7.שביל אופניים 04/04/2014 10:49הגב לתגובה זוהמיסים שלי נועדו גם לסלילת שביל אופניים בטוח לרוכבים. כל רוכב חוסך זיהום דלק. מגיע לספורטאים תנאי רכיבה הוגנים!!!
- 6.אכן אסון גדול (ל"ת)ברי סנדרס 04/04/2014 10:07הגב לתגובה זו
- 5.עופר 04/04/2014 01:18הגב לתגובה זולפני כמה ימים עצרתי לפני מעבר חציה לאפשר לאבא ובתו הרטנה לחצות אני מסתכל במראה הימנית ורואה רכב נוסע במהירות מטורפת ומנסה לעקוף אותי משמאל מהר יצאתי מהרכב טרקתי את הדלת שלי וסימנתי לו בשתי ידי לעצור. הנהג " מסובב" בראש עצר בחריקת בלמים צורמת, צעקתי עליו וגם נהגים אחרים יצאו וקללו אותו, אתם יודעים מה הוא אמר לי? לעולם לא תנחשו תגובה של נהג ישראלי דפוק במוח..." לך תזדיין יא מניאק" לנהג כזה ואחרים צריך לשלול רשיון ל-10 שנים על העירה חוזרת ל-20 שנה על עבירה שלישית לכל החיים שיסע על אופניים. כמו כן כל רכב שנהגו עבר אירוע והוא אשם הרכב יחולט לטובת המדינה. יש לחוקק חוקים נגד נהגים שמקללים או יורקים או חוסמים או מוציאים אצבע משולשת או נהגים שעושים דווקא, צריך לחפש שיטות איך לצמצם את התאונות המזוויעות האלה. כל המופרעים החוצה, שיסעו באוטובוס.
- 4.מצער מאוד, בחור נחמד . תנחומי למשפחה. (ל"ת)susu 03/04/2014 22:41הגב לתגובה זו
- ירון זהבי 04/04/2014 10:57הגב לתגובה זואבל נחמד הוא לא היה, לפחות לא בעסקים. תנחומים למשפחה
- 3.עדה מנתיב נגדי 03/04/2014 21:57הגב לתגובה זובמקרה נהגתי היום באותו כביש. ראיתי את זה אחרי שכבר היה מובן שהנדרס לא בחיים. צריכים לבדוק באיזה מצב היה אותו נהג המשאית שהייתה מעורבת בתאונה. לא בהכרח רוכבי אופניים אשמים.יש גם נהגים שלא נוסעים כמו בני אדם! או לא ישנים לילות ועולים לרכב במצב לא כשיר. בכל מקרה מזעזע שם את הכל בפרופורציות.יהיה זכרו ברוך!
- 2.שי 03/04/2014 16:34הגב לתגובה זומשתתף בצער המשפחה אבל כל אלה שנוסעים על הכביש עם אופניים הם חסרי אחריות. אופניים ומכוניות לא הולכים יחד ומי שמת זה אלה על האופניים
- לפני שתכתוב רוע. אמיר לא נסע על הכביש (ל"ת)רות 03/04/2014 21:19הגב לתגובה זו
- 1.א 03/04/2014 15:46הגב לתגובה זולא למדו שזה מסוכן לרכב בכביש? כל הכסף שבעולם לא יעזור לו עכשיו..
- אחד 03/04/2014 16:34הגב לתגובה זוחבל שהוא רק עו"ד פשוט..
- הנבל 03/04/2014 18:43אבל כל מיקרה כזה של תאונה זאת טרגדיה ולא משנה מאיזה נהג נהרג רוכב האפניים ומי אשם וכמה אשם הכביש לא מקום לרוכב אפניים ועל נהגי הרכב ליהיות זהירים וערניים ולקחת בחשבון שתמיד יכול לצוץ מיכשול או מכשיל

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".