אסון גדול: מנהל קרן מרקסטון אמיר קס נהרג בתאונה בזמן שרכב על אופניו
אמיר קס (52), שותף מנהל לצד רון לובש, בקרן מרקסטון, נהרג היום בתאונת דרכים. ככל הידוע - רכב על אופניים ונהרג במקום על ידי רכב נוסע. אמיר קס היה רוכב אופניים מקצועי ונהג להגיע כך לעבודה מביתו. התאונה התרחשה בצומת נווה ירק בכביש 40.
קרן מרקסטון הוקמה בשנת 2004 על ידי רון לובש ואמיר קס והצליחה לגייס 786 מיליון דולר.
עד שנת 2010 ביצעה קרן הפרייווט אקוויטי השקעות במגוון חברות עד שנת 2010. הקרן רשמה שני אקזיטים מוצלחים עם החברות "זרעים גדרה" ו"דפי זהב", שכמעט וקרסה לאחר מכירתה לחברה אוסטרלית.
למרקסטון רשימה ארוכה של השקעות שהצליחו פחות: בית ההשקעות פריזמה, אלרן נדל"ן, רשת סטימצקי, תומקאר ועוד.
מקרן מרקסטון נמסר כי "משפחת מרקסטון והחברות הבנות המומות וכואבות את לכתו בטרם עת של חברנו. אמיר היה שותף אמיתי לדרך ולעשייה רבת שנים בה מנהיגותו העסקית והחברתית בלטה למרחוק. אנו מרכינים ראש היום ומשתתפים באבלה הכבד של משפחתו. כפי שעשתה תמיד, קרן מרקסטון תמשיך לעמוד בכל מחויבויותיה כלפי המשקיעים, העובדים וכלל החברות המוחזקות על ידה".
- 7.שביל אופניים 04/04/2014 10:49הגב לתגובה זוהמיסים שלי נועדו גם לסלילת שביל אופניים בטוח לרוכבים. כל רוכב חוסך זיהום דלק. מגיע לספורטאים תנאי רכיבה הוגנים!!!
- 6.אכן אסון גדול (ל"ת)ברי סנדרס 04/04/2014 10:07הגב לתגובה זו
- 5.עופר 04/04/2014 01:18הגב לתגובה זולפני כמה ימים עצרתי לפני מעבר חציה לאפשר לאבא ובתו הרטנה לחצות אני מסתכל במראה הימנית ורואה רכב נוסע במהירות מטורפת ומנסה לעקוף אותי משמאל מהר יצאתי מהרכב טרקתי את הדלת שלי וסימנתי לו בשתי ידי לעצור. הנהג " מסובב" בראש עצר בחריקת בלמים צורמת, צעקתי עליו וגם נהגים אחרים יצאו וקללו אותו, אתם יודעים מה הוא אמר לי? לעולם לא תנחשו תגובה של נהג ישראלי דפוק במוח..." לך תזדיין יא מניאק" לנהג כזה ואחרים צריך לשלול רשיון ל-10 שנים על העירה חוזרת ל-20 שנה על עבירה שלישית לכל החיים שיסע על אופניים. כמו כן כל רכב שנהגו עבר אירוע והוא אשם הרכב יחולט לטובת המדינה. יש לחוקק חוקים נגד נהגים שמקללים או יורקים או חוסמים או מוציאים אצבע משולשת או נהגים שעושים דווקא, צריך לחפש שיטות איך לצמצם את התאונות המזוויעות האלה. כל המופרעים החוצה, שיסעו באוטובוס.
- 4.מצער מאוד, בחור נחמד . תנחומי למשפחה. (ל"ת)susu 03/04/2014 22:41הגב לתגובה זו
- ירון זהבי 04/04/2014 10:57הגב לתגובה זואבל נחמד הוא לא היה, לפחות לא בעסקים. תנחומים למשפחה
- 3.עדה מנתיב נגדי 03/04/2014 21:57הגב לתגובה זובמקרה נהגתי היום באותו כביש. ראיתי את זה אחרי שכבר היה מובן שהנדרס לא בחיים. צריכים לבדוק באיזה מצב היה אותו נהג המשאית שהייתה מעורבת בתאונה. לא בהכרח רוכבי אופניים אשמים.יש גם נהגים שלא נוסעים כמו בני אדם! או לא ישנים לילות ועולים לרכב במצב לא כשיר. בכל מקרה מזעזע שם את הכל בפרופורציות.יהיה זכרו ברוך!
- 2.שי 03/04/2014 16:34הגב לתגובה זומשתתף בצער המשפחה אבל כל אלה שנוסעים על הכביש עם אופניים הם חסרי אחריות. אופניים ומכוניות לא הולכים יחד ומי שמת זה אלה על האופניים
- לפני שתכתוב רוע. אמיר לא נסע על הכביש (ל"ת)רות 03/04/2014 21:19הגב לתגובה זו
- 1.א 03/04/2014 15:46הגב לתגובה זולא למדו שזה מסוכן לרכב בכביש? כל הכסף שבעולם לא יעזור לו עכשיו..
- אחד 03/04/2014 16:34הגב לתגובה זוחבל שהוא רק עו"ד פשוט..
- הנבל 03/04/2014 18:43אבל כל מיקרה כזה של תאונה זאת טרגדיה ולא משנה מאיזה נהג נהרג רוכב האפניים ומי אשם וכמה אשם הכביש לא מקום לרוכב אפניים ועל נהגי הרכב ליהיות זהירים וערניים ולקחת בחשבון שתמיד יכול לצוץ מיכשול או מכשיל
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
