פיג'ו 208GTI: מבחן דרכים השקה
פיג'ו 208GTI
עיצוב
מבפנים
גם בתא הנוסעים עוטה המכונית את האיפור הנדרש, כאשר סביבת הנהג הייחודית של פיג'ו 208 זוכה לתרגום נאה יותר. לעיין בולט מייד דיפון העור הרך עם התפרים האדומים לרוחב כל החלק הקדמי, וזה ממשיך לגלגל הגה קטן וספורטיבי (מסימני ההיכר של ה-208), ידיות דלת אדומות, וכמובן דוושות מאלומיניום, בורר ייעודי, ומושבים ספורטיביים עם ריפוד משולב עור. התנעה גם תחשוף מסגרות מוארות בלד-אדום למחוונים. נחמד. כל אלה יוצרים אווירה עשירה שגם כאן נעה בין ספורט לאלגנטיות ומשתלבת עם צג המגע הבולט של ה-208.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה מבגרסה הרגילה והיא טובה גם בזכות המושבים הנוחים שאוחזים במידה מספקת.
בתנועה
כמו ברוב דגמי פיג'ו גם בחרטום ה-GTI החדשה פועם מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש שפותח עם ב.מ.וו ואשר משודך לתיבת 6 הילוכים. במהדורה הזו הוא מייצר 200 כ"ס וכאשר לוקחים בחשבון שהמכונית קלה וקצרה מה-207RC היוצאת, אך חזקה ב-25 כ"ס יש בהחלט סיבה לציפיות. גם נתוני היצרנית מגבים זאת עם ביצועים עדיפים במיאוץ למאה קמ"ש, 7.4 שניות, ו-230 קמ"ש מרביים.
התנהגות, נוחות
על הכבישים המטפסים של דרום צרפת המכונית הזו יכולה לנוע בזריזות מפתיעה וצבירת המהירות מאוד עקבית. בורר ההילוכים נוח אולם לא מאוד מדויק. אנשי פיג'ו מספרים על הקשחה כללית של מערך המתלים ואכן בפניות ההדוקות שמאפיינות את ההרים שמעל ניס, ה-208 מרגישה נטועה, מרוסנת, ברורה ומאוד יציבה ובטוחה. למרות שיפועים משתנים של הכביש היא מגיבה לפקודות ההגה בדיוק נמרץ, זורמת בין שפע הפניות במהירות ולא מתקשה להתמודד עם הכוח הזמין. מצד שני היא מעט רגועה מדי והייתי שמח לקצת יותר דרמטיות בהתנהגות, יותר תנועה של האף והישבן כתגובה למצערת ופחות יכולת מוחלטת. להגה פעולה הדרגתית ותגובות נכונות ומדודות אבל גם הוא היה יכול לקבל קצת יותר משקל ותחושה בשרנית.
בהמשך הדרך כאשר הפניות הופכות פחות הדוקות ויותר מהירות, מרשה לעצמה פיג'ו 208GTI לרקד קצת יותר ולהתנהג. היא אפילו מצליחה להעלות חיוך על שפתי – רומזת שכדאי להמתין למבחן מקיף יותר.
סיכום
מסלול הנהיגה הקצר והתנאים המוגבלים קצת מקשים להתרשם ממלוא יכולתה של ה-208GTI ובכל זאת נראה שפיג'ו לא באמת חוזרת לטמפרמנט ולתחושות של ה-205GTI המקורית והאהובה. מאידך ספק אם אפשר. העולם השתנה, והוותק של פיג'ו בתחום אומר שהיא מכירה היטב את השוק ויודעת שהצרכן מעדיף שילוב בין אלגנטיות, אופנתיות ויכולת על פני ספורטיביות טהורה. גם אם היא חסרה מעט דרמטיות נראה שפיג'ו יצרה מכונית מיוחדת ונעימה שמייצרת תחושה עשירה ומספקת יכולת גבוהה וזריזות ומהווה שיפור לעומת ה-207.
הרבה יותר על ה-GTI החדשה תוכלו לקרוא בגיליון אוטו הקרוב.

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת
המסחר.
במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ'
אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי
על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".
בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".
על מערכת הבנקאות אמר
סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה
שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".
- סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.