טיב טעם שיפרה את תנאי האשראי: עברה לרווח של כ-7 מיליון שקל במחצית
רשת הסופרמרקטים טיב טעם פירסמה היום (ג') את דו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה, מהם עולה, כי הכנסות הרשת במחצית הסתכמו בכ-524.68 מיליון שקל, צמיחה של כ-5.87% לעומת המחצית הקודמת.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-6.92 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-1.13 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. במחצית המקבילה רשמה החברה הפסדים מחברות כלולות בסכום של כ-3.67 מיליון שקל.
הכנסות הרשת ברבעון השני הסתכמו בכ-284.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-11.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נציין, כי ברבעון השני השנה חל חג הפסח בעוד בשנה שעברה חל החג ברבעון הראשון. בשורה התחתונה רשמה הרשת רווח נקי של כחמישה מיליון שקל, גידול של כ-72% לעומת הרבעון המקביל.
עם פרסום הדו"חות הודיעה טיב טעם על מינוי אהרון מידן, יו"ר הום סנטר לתפקיד יו"ר טיב טעם. חגי שלום ימשיך לכהן כמנכ"ל הרשת. במהלך הרבעון השלימה טיב טעם את מיזוג מפעל מזרע עם מפעל טיב טעם והיא מעריכה כי המהלך עשוי להניב לה חסכון ניכר בעלויות ברבעונים הבאים. מהלך זה העיב ברבעון השני על תוצאות הרשת אבל הנהלת החברה מדגישה כי יש לו השלכות חיובית לעתיד.
במחצית הראשונה של השנה ייצרה הרשת מזומנים מפעילות שוטפת בסכום של כ-18.4 מיליון שקל, כאשר מתוך זה, במהלך הרבעון השני היא ייצרה מזומנים מפעילות שוטפת בסכום של כ-14 מיליון שקל. החברה דיווחה, כי התזרים שימש ברובו לפירעון הלוואות ולשיפור מבנה המאזן של החברה.
טיב טעם סיימה את הרבעון השני עם מזומנים, נכסים שווי ערך למזומנים והשקעות לטווח קצר בסכום של כ-6.66 מיליון שקל. ההון העצמי של הרשת מסתכם בכ-91.54 מיליון שקל והוא מהווה כ-16% מהמאזן.
במהלך המחצית השנייה יישמה הרשת תוכנית הבראה שכללה בין היתר שינוי במבנה הארגוני וצמצום מטה החברה, שינוי במדיניות ניהול הסניפים, וכן שיפור תדמית הרשת ותהליכי התייעלות. הרשת מדווחת כי העלייה במכירות הושפעה מגידול בפעילות מגזר התעשייה, מרכישת יתרת מפעל מזרע וחלק מרשת דומו העוסקת בכלים איכותיים לאירוח, לבית ולמטבח ומשיפור בניהול המלאי.
בעקבות המחאה החברתית החלה לאחרונה טיב טעם בהורדת מחירים והיא מתכוונת לנצל לשם כך את יתרונות היבוא והיצור העצמי לטובת הצרכן. כמו כן מדווחת טיב טעם כי חתמה לאחרונה על הסכם מימון חדש עם הבנקים, במסגרתו יגדלו מסגרות האשראי שלה, וישופרו התנאים. כתוצאה מכך, עלויות המימון הצטמצמו בכ-10% לעוצמת התקופה המקבילה אשתקד על אף עליית הריבית במשק.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
מטוס קרב (דובר צהל)מספיק לנפח את הצבא עם הוצאות - האוצר נגד משרד הביטחון
משרד הביטחון דורש תוספת תקציב של 7 מיליארד שקל - האוצר מונע אותה ובצדק - אנחנו מדינה שיש לה צבא ולה ההיפך, אי אפר להקריב הכל למען הביטחון, והכי חשוב - קודם שהצבא יתייעל. יש סכומי עתק שנזרקים בלי תמורה
מלחמה בין משרד הביטחון ומשרד האוצר. התקציב המבוקש לשנת 2026 עומד על 144 מיליארד שקל, האוצר דורש התייעלות ומעכב אישור עסקאות. מנכ"ל משרד הביטחון: "האוצר מעכב עסקאות קריטיות המשפיעות על הביטחון היסודי" האוצר בתגובה: "חריגה מהתקציב המאושר צריכה להיבדק מחדש". אין כאן צ'ק פתוח ובצדק. משרד הביטחון בשנתיים האחרונות מוציא ובצדק כדי לחזק את הצבא, אבל הוא זורק כספים - פחות מכרזים, פחות פיקוח, אפילו הרבה מילואימניקים (בעורף) שאין בהם צורך. רוצים תקציב? קחו מהשומנים שלכם.
לא ניתן בשם המלחמה להקריב את התקציב של הרווחה, התרבות, הבריאות, התחבורה. ביטחון זה מאוד חשוב, בראש דר העדיפויות בתקופה כזו, אבל לא בכל מחיר. בתוך התקציב של משרד הביטחון יש בורות שומן, לרבות פנסיות, הצטיידות רשלנית, עובדים מיותרים, מבנים מיותרים. רה-ארגון שם הוא קריטי.
הדרישה של הצבא כוללת תוספת ייעודית של 7 מיליארד שקל עבור היערכות ממוקדת לאיום האיראני, שלפי משרד הביטחון מחייבת "הצטיידות במתכונת חירום". הסכום הכולל כולל התחייבויות קיימות שכבר נחתמו באישור האוצר בסך כ‑100 מיליארד שקל, השקעה באחזקת 60 אלף חיילי מילואים לאורך השנה בהיקף מוערך של 37 מיליארד שקל, ועלויות נוספות לשיפור הכשירות של צה"ל. מול הדרישות התקציביות, באוצר ממשיכים לדרוש התייעלות. בחוק ההסדרים האחרון הופיעה שורת צעדים שמטרתם לצמצם את תנאי הקבע, תוך העדפה תקציבית לטובת הלוחמים הסדירים.
"האוצר בולם עסקאות רכש קריטיות"
מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר ברעם, התייחס היום בדיון בהנהלת המשרד להתנהלות משרד האוצר ואמר כי "האוצר בולם את משרד הביטחון ומעכב חתימה על עשרות עסקאות קריטיות המשפיעות על הביטחון היסודי". באיזה קלות הוא מעביר את האחריות לאוצר, ועד כמה זה משפט אווילי וחסר אחריות. אם אנחנו לא מוכנים, אתה מודיע על כך לאויב מעל גבי העיתונים? ומעבר לכך - האוצר עובד עם תקציב, אם אתה לא מודע לשיטה - יש בעיה גדולה, בעיקר כי התרגלת לצ'ק פתוח. כל משרד שצריך-מעוניין בהגדלת תקציב פונה וזה נבחן. משרד הביטחון מקבל במקרים רבים פתור מהתהליך הזה, אבל עכשיו כבר אנחנו ב"משחק חדש". אנחנו במקום של צמצום הוצאות הביטחון לא ההיפך.
- מהפך בניהול כספי צה"ל: לראשונה ימונה חשב חיצוני בדרגת אל"מ
- "מדינת ישראל סובלת מפער משמעותי בהיקף התשתיות מול העולם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברעם המשיך ואמר כי העיכוב כולל עסקאות לרכש חימושים, חלפים לטנקים, רחפנים ליחידות מתמרנות, מיגון יישובים בגבול לבנון ועזה, והקפאת חוזים להקמת מכשול בגבול המזרחי, זאת למרות החלטת ועדת השרים להצטיידות. "לאחר שנתיים של מלחמה רב זירתית אינטנסיבית, משרד האוצר מתמקד בנושאים שוליים יחסית לעומת האיומים המתפתחים מאיראן ומזירות נוספות. נדרש כעת מיקוד בהשבת הכשירות ובחיזוק המערכים שנשחקו - בהיקף ובהיקף מיידי".
