פסגות על דלק קבוצה: "תמחור מניות הגז יצר דיסקאונט סחיר של 18%"

האנליסט נעם פימקו לא העלה את המלצתו ל'תשואת שוק' במניה בשל הדיסקונט הכלכלי הנמוך, אך מעדיף את דלק בסקטור לאור הדיסקאונט הסחיר

בבית ההשקעות פסגות מוצאים רואים דיסקאונט סחיר של 18% במניית דלק קבוצה בהשוואה לשותפויות הגז ורואים בה את המועדפת בסקטור, כך עולה מעדכון שפרסם פסגות לאור כנס המשקיעים שערכה אתמול דלק.

האנליסט נעם פינקו מציין בעדכון את העובדה שמאז תחילת השנה דלק ביצעה רכישות חוזרות בחברות הבנות בתחום הגז, דלק אנרגיה, דלק קידוחים יהש ואבנר יהש בסכום כולל של כ-143 מיליון שקל, תוך שמעריך שקבוצת דלק תמשיך בפעילות זו.

"לחברה חוסן פיננסי ויתרת מזומנים גבוהה לצד העובדה שכלל אחזקותיה אינן משועבדות", כתב. פינקו הזכיר כי במזומנים של החברה היא משתמשת בין השאר בהשקעה בנובל אנרג'י וכי הרווח על השקעה זו מוערך בכ-250 מיליון שקל.

בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת שוק' על דלק קבוצה במחיר יעד של 908 שקל, זאת לאור הדיסקואוט הכלכלי הנמוך, אך מציינים כי זוהי המניה המועדפת עליהם בסקטור לאור הדיסקאונט הסחיר בה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    רציונליסט 09/02/2011 01:01
    הגב לתגובה זו
    לפי כל הניתוחים והטבלאות שריכזתי ע" ס נתוני נובל,יש נפט!מסקנה:עד סוף2011 לפחות שער 400 וצפונה,הזדמנות אחרונה להכנס.אין זו המלצה,דעתי האישית
  • 9.
    רואה קדימה 08/02/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
    אם לקב' דלק יש אפסייד של 18% הרי שלאופציה 6 של החברה יש ודאי אפסייד של עשרות אחוזים. שימו לב גם שלפני תגלית לויתן נסחרה האופציה ב35000 ועכשיו אחרי התגלית, בגלל ששינסקי ומצרים היא נסחרת נמוך יותר ב32000!!!
  • 8.
    נוכלי פסגות 08/02/2011 13:47
    הגב לתגובה זו
    רוצים למכור קבוצת דלק ולקנות אבנר ודלקד מה אני צריכה קבוצת דלק שהורידו לה דרגה באג' ' ח ובעיות של נדלן ולאכול בפניקס סריפת איקא?
  • 7.
    נפילה... (ל"ת)
    אפריקה הולכת ליפול 08/02/2011 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    תשובה לתשובה 08/02/2011 13:25
    הגב לתגובה זו
    העתיד הקרוב שייך למודיעין
  • 5.
    דודו 08/02/2011 13:24
    הגב לתגובה זו
    איך דיסקאונט של 18 אחוז מביא אותנו לשער של 908. אולי לשער 1080?
  • 4.
    פסגות מושקעים חזק ב-EMG (ל"ת)
    אינטרסנטים 08/02/2011 13:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל אחד אומר שהפיתה שלו חמה וטעימה יותר (ל"ת)
    אופה 08/02/2011 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קובי 08/02/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
    הדיסקאונט האמיתי הוא אצל ישראמקו
  • 1.
    יועץ 08/02/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
    זה בית השקעות זה?
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".