מנכ"ל ג'נרל אלקטריק נפגש עם נוחי דנקנר וביקר במשרדי חברת בטר פלייס

מנכ"ל ג'נרל אלקטריק ג'פרי אימלט הגיע הבוקר לישראל. כפי שחשף Bizportal, אימלט ביקר במשרדי בטר פלייס ואף נפגש עם יו"ר IDB נוחי דנקנר

פורסם לראשונה: 10:02; עדכון אחרון: 17:00

מנכ"ל חברת ג'נרל אלקטריק (GE) ג'פרי אימלט הגיע הבוקר לישראל וקיים סדרת פגישות עסקיות. במהלך ביקורו נפגש אימלט עם יו"ר קבוצת IDB נוחי דנקנר ובהתאם לחשיפת Bizportal הבוקר, אכן ביקר במשרדי בטר פלייס.

מנכ"ל חברת ג'נרל אלקטריק מגיע הבוקר לביקור לישראל במהלכו קיים סדרת פגישות עסקיות עם גורמים שונים במשק. ל-Bizportal נודע הבוקר בין השאר יבקר אימלט במשרדי בטר פלייס, המפתחת את המכונית החשמלית. בנוסף, נפגש אימלט עם יו"ר קבוצת IBD. חברת ג'נרל אלקטריק כבר מקיימת שיתופי פעולה עם בטר פלייס, כאשר אימלט ודנקנר דנו בפגישתם בשיתוף פעולה בין ג'נרל אלקטריק לאחת מחברות קבוצת IDB.

בטר פלייס כבר הודיעה על שיתוף פעולה טכנולוגי-מימוני עם ג'נרל אלקטריק בארבעה תחומים: תאימות בתקני טעינת הרכב, מימון סוללות חשמליות, תוכניות משותפות להאצת מעבר של ציי רכב למכוניות חשמליות וקידום המודעות בתחום. חברת בטר פלייס נשלטת על ידי משפחת עופר, בין השאר באמצעות חברה לישראל (31%) וחברות אחרות שבשליטתם (8.5%).

אימלט הינה המנכ"ל התשיעי של ג'נרל אלקטריק ומשמש בתפקיד זה במשך כעשור לאחר שירש את מקומו של המנכ"ל הנודע של החברה, ג'ק וולש. בתפקידו הקודם כיהן אימלט כראש חטיהת המערכות הרפואיות של החברה. לאחרונה מונה אימלט ליועץ לנשיא ארה"ב ברק אובמה במקומו של נגיד הפדרל ריזרב לשעבר, פול וולקר.

לג'נרל אלקטריק מרכז פיתוח גדול בחיפה העוסק בתחום הרפואה. המרכז מפתח טכנולוגיות ליישום במכשירי הדמייה כגון MRI ו-CT. לג'נרל אלקטריק היסטוריה של רכישות בישראל, כאשר לפני כשנה רכשה מידי אורבוטק את אורבוטק מדיקל בתמורה ל-14 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    טבע, אי די בי 06/02/2011 07:59
    הגב לתגובה זו
    נפגש עם ינאי מנכל טבע, דנקנר מנכל אי די בי, מנכל כלל ביו.... מצגת, השקעה בכלל ביו.. בפרמיה גבוהה מאד
  • 14.
    דניאל 03/02/2011 23:27
    הגב לתגובה זו
    למכירה בהפסד ענק ,לבא בתור, מעניין מי זו תהייה?אלרון,סלקום?דסקש,כלל ביטוח כבר אכלתם אותה,אידיבי - במינוס 40 אחוז?יתכן מאד.
  • 13.
    הריאליסט 03/02/2011 23:22
    הגב לתגובה זו
    בחברה הזאת.....
  • 12.
    huxh 03/02/2011 18:47
    הגב לתגובה זו
    מצד אחד חברה ליצור טורבינות חשמל מבוססי גז ומצד שני חברה לחיפשי גז ונפט- מודיעין
  • 11.
    זה לא מריח לי טוב כל הפגישה הזאת עם נוחי (ל"ת)
    אף 03/02/2011 18:25
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אמיר 03/02/2011 17:39
    הגב לתגובה זו
    האם גיוון על הכוונת
  • 9.
    מעניין מה נוחי מבשל איתו? (ל"ת)
    בבה גאמפ 03/02/2011 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מובארק 03/02/2011 17:16
    הגב לתגובה זו
    פלייס בארץ. מעניין אם נתנו לו את הסיבוב המלא במרכז המבקרים.....
  • 7.
    6 צודק לגמרי אגסי מתגלה בעליבותו (ל"ת)
    מדינת הכלומניקים 03/02/2011 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עשקו את המדינה 03/02/2011 15:16
    הגב לתגובה זו
    סתם בדיחה בתחום הרכב בטר פלייס. הם לא מפתחים שום מכונית. הם בדיחה עלובה. הם רוצים מונופול חוקי על סוללות. לעשות עלינו קופה על החשמל. לעשוק אותנו. הם רוצים להפוך את יצרניות הרכב לספק משנה. להפוך את הבטריות לעיקר. סתם בדיחה. אם החברה הזאת תצליח זה חורבן מדינת ישראל והדמוקרטיה.
  • חזי 03/02/2011 18:22
    הגב לתגובה זו
    אבל שותק כשזה משפחת עופר
  • לצערנו 6 צודק והמדינה רופסת ומשתפת פעולה (ל"ת)
    מדינת הכלומניקים 03/02/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עצוב שנתניהו נפגש ומלקק לעשירים (ל"ת)
    ושכר מינימום תקוע 03/02/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חברה נהדרת עם דיוידנדים טובים (ל"ת)
    המשקיע 03/02/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קורא בעיתון 03/02/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    יקימו את תחנת הכוח שתספק חשמל לטעינה של בטר פלייס
  • גבעות תספק לא רק נפט אלא גם גז!!!! (ל"ת)
    אטקו בע" מ 03/02/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צאמפ 03/02/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    שכחתם לציין תחום חשוב שבו עוסקת החברה והוא טורבינות גז ליצור חשמל !!!להערכתי זו הסיבה העיקרית לבואו של המנכל !!! חברה מסויימת שגילתה נפט וגז הולכת להשתמש בגז לייצור חשמל והמבין יבין !!! תעשו בדיקה ואז ירד לכם האסימון !!
  • 1.
    השאלה אם זו פגישת עדכונים או עוד שיתופי פעולה (ל"ת)
    שלמה 03/02/2011 10:41
    הגב לתגובה זו
  • TNT7 03/02/2011 10:50
    הגב לתגובה זו
    והמבין יבין
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".