200 אלף שקל קנס לרשת הריבוע הכחול בגין הטעית צרכנים ב-8 סניפים

באחד מהסניפים שילם לקוח הרשת 165.36 שקל עבור גבינת חלומי של מחלבות גד במקום 16.53 שקלים. ההטעיה במחיר נמשכה והרשת הפיקה ממנה רווח כלכלי גדול במיוחד
משה בנימין | (1)

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה דבורה עטר הטילה אתמול (ב') על רשת הרבוע הכחול קנס בסך 200,000 שקלים בגין הטעית צרכנים בכך שגבו מהצרכנים בסניפים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים. כן הטיל בית המשפט על הרשת התחייבות בסך 100,000 להימנע מעבירות דומות למשך שנתיים. על 11 מנהלים ברשת הוטל קנס מנהלי בסך 400 שקלים כל אחד. בעקבות תלונות של צרכנים אשר בדקו את החשבונות ואת הקנייה ובעקבות ביקורות של מבקרי התמ"ת הגישה עו"ד טלי קינן תובעת מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת כתב אישום (הכולל 11 אישומים) בגין עבירות שנעברו בסניפי הרשת. הגבינה חלומי - המחיר של הריבוע הכחול ממש לא מכתב האישום עולה בין השאר כי, בבדיקת מחירים שנערכה על ידי מבקרי משרד התמ"ת נמצא שביום 6.9.07 נמסרה לריבוע הכחול הודעה בכתב על ידי הספק "מחלבות גד" לגבי טעות במשקל פי עשרה לרעת הצרכן, שחלה לגבי 4 מוצרים : גבינה חלומי, גבינה פטה עזים, גבינה פטה כבשים וגבינת קשקבל. ביום 29.9.07 ,בערב ראש השנה, בסניף מגה בעיר בקניון גבעתיים , רכש צרכן גבינה חלומי של "מחלבות גד" במשקל 0.240 ק"ג במחיר של 68.90 לק"ג (שהיה רשום על גבי המוצר). כאשר הצרכן הגיע לקופה וגמר לשלם את החשבון הסתבר לו כי חויב בסך 165.36 במקום במחיר של 16.53. כאשר בדק את החשבון התברר לו עוד כי המשקל הרשום בחשבון לגבי המוצר הנ"ל היה 2.400 ק"ג ולכן שולם הפרש במחיר לרעתו בגובה פי עשרה מהסכום הנכון (הפרש לרעת הצרכן בסך 148.83). הצרכן חזר לקופאית אשר לא הופתעה מהחשבון המנופח ואמרה שידוע לה שיש בעיה בקוד והרשת מודעת לבעיה. הפיקה רווח כלכלי במיוחד עקב הטעויות במחירים קופאית אחרת התערבה בשיחה והסבירה כי הרבה צרכנים מתלוננים על אותו דבר. לאחר שהצרכן ביקש לדבר עם המנהל החשבון תוקן על ידי סגן מנהל הסניף אשר הסביר כי חלה טעות בקידוד המוצר. ההטעיה במחיר נמשכה מיום 6.9.07 עד יום 29.9.07 לגבי כלל הצרכנים והרשת הפיקה ממנה רווח כלכלי גדול במיוחד, ולפיכך, היא הורשעה בהטעיה בנסיבות מחמירות. הטעיות צרכנים מעין אלו התרחשו ברשת הריבוע הכחול במספר מקרים נוספים. ביניהם סניף מגה בגבעתיים, מגה ברעננה, בת-ים, רמלה וסניף שפע שוק בת"א. סגנית שר התמ"ת אורית נוקד אמרה כי "התופעה של רשתות המרשות לעצמן לגבות מחיר גבוה יותר בקופה מאשר המחיר שמסומן על המוצר היא פסולה ופוגעת בעיקרון השקיפות והבהירות. משרד התמ"ת ימשיך לאכוף אם בביקורות יזומות ואם בעקבות פניות של צרכנים את נושא סימון המחירים". לדברי עו"ד טלי קינן על הרשת מוטלת חובה להקפיד לעדכן את המחירים במדפים כאשר מסתיימים מבצעי הוזלה והמוצר חוזר בקופות למחירו הקודם, וגם כאשר מתגלה תקלה בקידוד. אין להסתפק במשלוח הודעות לסניפים בכתב בלבד וצריך לוודא שההודעות מיושמות בשטח בפועל. לא יתכן שצרכן יאמין שהוא קונה מוצר במחיר זול וישלם עליו ביוקר במצב שהוא קונה סל קניות גדול ולא מסוגל מבחינה מעשית לעקוב אחר החשבון ולהשוותו למחיר הרשום על גבי כל מוצר. הצרכן סומך על הרשת שהחשבון יצא נכון ומדויק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מישהו 12/05/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
    הולוואי שכל הגוף ירקב מבפנים ושכל הכסף לא יעזור להצילו