"קוסטקו הישראלית" - מה הסוד של אושר עד והאם צפויה הנפקה?
אם תיכנסו לסניפי אושר עד תראו כצפוי חרדים רבים, אבל גם חילונים ואפילו לקוחות מהמגזר הערבי. הסיבה היא שהרשת שהתחילה בתור רשת חרדית במוקדי אוכלוסייה חרדית יודעת לייצר ערך ללקוחות שלה - מחירים זולים, אפילו משמעותית מהמתחרים וזה טוב לכולם - גם חילונים רוצים לקנות בזול.
אושר עד הוקמה ב-2009 על ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים, חברים בחסידות גור שהחזיקו קודם לכן את רשת אלף שכוונה לקהל החרדי, ביחד עם יהודה לניאדו החילוני.
באלף, הגלגול הקודם של הרשת, החזיקה שופרסל 0.45% בשליטה, 50.1%, אחרי שמימשה את האופציות שלה ב-2008 בסכום של 140 מיליון שקל. את הכסף לקחו השותפים להקמת אושר עד לאחר שנת צינון.
לאושר עד 20 סניפים ברחבי הארץ וב-2023 מחזור המכירות שלה עמד על 4.9 מיליארד שקל, מה שמציב אותה במקום השלישי רק אחרי שופרסל ורמי לוי ומעל רשתות ענק אחרות כמו יוחננוף יוחננוף 0.45% וויקטורי ויקטורי 0.47% , כשלפי התכניות של החברה היא מכוונת להגיע למחזור של 6 מיליארד שקל ב-2025.
- בן 27, החלטתי לעבור מ-am:pm לאושר עד; הכל בזכות העגבנייה
- הרשתות החרדיות זולות יותר? בדיקת המועצה הישראלית לצרכנות מגלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אושר עד מכוונת להיות רשת דיסקאונט, והמחירים שלה בהתאם - בבדיקה של סלי המוצרים לפסח ולמעשה בכל הבחינות הקודמות, אושר עד בצמרת עם הסלים הזולים ביותר לצד רמי לוי.
אושר עד לא מתקפלת בפני היבואנים הגדולים שמבקשים לייקר מוצרים, כך למשל היא הפסיקה למכור מוצרי יונילוור, אך מצאה את התחליפים הזולים שימלאו את החלל.
אחד הדברים שמאפיינים את הסניפים של אושר עד הוא הגודל שלהם וכמות המוצרים שבהם - הגודל הממוצע של סניף אושר עד עומד על 5,000 מ"ר, ובהשוואה לרשתות דיסקאונט אחרות בהן נמכרים סדר גודל של 30 אלף מוצרים, בסניפים של אושר עד נמכרים רק 5,000 מוצרים. זה מאפשר לה להתמקד במוצרים הפופולאריים באמת אבל גם לבנות את הסניפים כך שהמעברים יהיו רחבים ויאפשרו תנועה של הרבה לקוחות.
בנוסף, חווית הקניה הטכנולוגית שאולי מפתיעה בשביל רשת שמכוונת יותר למגזר החרדי, מאפשרת לקונים לבצע את הקניות שלהם, ובעיקר את התשלום, בצורה מהירה ויעילה שגם כן תורמת לתחלופה מהירה של הלקוחות בסניף. עם כניסתכם לסניף תקבלו אקדח סליקה איתו תסרקו כל מוצר שתכניסו לעגלה שלכם. כך גם תדעו כל הזמן כמה אתם משלמים ולא תופתעו כשתגיעו לקופה, אבל יותר מכך לא תצטרכו לעמוד בקופה בסוף ולהעביר את כל המוצרים שוב - פשוט תעברו עם העגלה על המשקל ביציאה, תשלמו באשראי, ותצאו לדרככם.
- הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
- הגירעון ממשיך להצטמצם: 4.7% מהתוצר באוגוסט
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
הסניפים הגדולים והחוויה הטכנולוגית זיכו את אושר עד בקרב חלק מהלקוחות בשם "קוסטקו הישראלית" - קוסטקו COSTCO WHOLESALE היא כידוע רשת הקמעונאות המובילה בארה"ב כיום, ולמעשה לאושר עד יש שיתוף פעולה לא קטן איתה כאשר היא מייבאת ממנה קרוב ל-100 מוצרים. אגב, בארה"ב כבר יש לרשת אושר עד 4 סניפים תחת המותג בינגו, שם בדומה לקוסטקו מציעים ללקוחות מותג פרטי רחב יותר ומועדון לקוחות.
עם ההצלחה והצמיחה המהירה התחילו בשוק גישושים לגבי הנפקה. ב-2019 יצאו דיווחים כי הרשת נמצאת בשיחות עם גורמי חיתום לקראת הנפקה, ואפילו דווח על מגעים עם קרן אייפקס לרכישה של 50.1% מהרשת על ידה, אך עם זאת השיחות פסקו אחרי שבעלי השליטה לא הסכימו לוותר עליה, ומהרשת מסרו אז שהנפקה לא נמצאת עם הפרק.
אבל כדי להתרחב ולהשביח את ההשקעה השותפים עשויים לבחור בהנפקה. הנפקה גם קובעת תג מחיר לרשת ומאפשרת גם נגישות לשוק ההון לצורך התרחבות. התחרות החזקה אומנם פוגעת ברווחים ובשווים של הרשתות בבורסה, ועדיין אושר עד עשויה להיות רשת עם שווי פעילות של 1.5-2 מיליארד שקל.
- 3.קתרינה 29/04/2024 11:45הגב לתגובה זוכדי לענות על צרכי כלל האוכלוסייה
- 2.יובל 21/04/2024 13:17הגב לתגובה זושאני נכנס לחנות שלהם האושר בורח ממני לעד
- 1.dw 21/04/2024 11:38הגב לתגובה זושאיפות הצמיחה שלהם נראות לי אופטימיות. איך אפשר למכור פה עוד מיליארד שקל, בלי לקחת אותו מאחרים? (מן הסתם בעיקר דיסקאונט מתחרים כמו רמי לוי או ויקטורי, ואלה לא פראיירים). לא ביקרתי אצלם כבר תקופה ארוכה כך שלא מכיר את אקדח המחירים המוזכר בכתבה. הרושם שלי מסניף יגאל אלון ת"א היה שהם מציעים חוויית קניה נחותה (נגיד דומה לויקטורי, מתחת לרמי לוי וכמובן שופרסל/קרפור), תורים ארוכים (לא היה אקדח) ושמתמקדים באריזות ענק כך שיותר מתאים למשפחות גדולות ופחות לרווקים. הסחורה של הפירות/ירקות היתה ירודה. רק המחיר היה אטרקטיבי לטעמי אצלם. מכל שאר הבחינות מעדיף את המתחרים.
- dw 21/04/2024 16:35הגב לתגובה זוהמכפילים של ויקטורי (15), יוחננוף (18) ורמי לוי (15) מאותתים שהמשקיעים שלהם אינם מאמינים שאושר עד תצליח לגנוב להם עוד מיליארד שקל לקוחות, אחרת המכפיל היה צריך לרדת לחד ספרתי (כי המיליארד שקל שאושר עד זוממת למשוך יביא לצמיחה שלילית בעסקיהם). שופרסל, קרפור וטיב טעם זה קהל יעד אחר, המעדיף נוחות וחוויית קניה ע"פ מחיר. 5 מיליארד מכירות שנתי הוא נתון מפתיע בגובהו, ויהיה לאושר עד לא פשוט בכלל בכלל להציג צמיחה נוספת מרמת מכירות כה גבוהה, המבוססת כנראה על משיכה מקסימלית של הלקוחות רגישי המחיר. לדעתי תסריט סביר הוא אפילו ירידה במכירות.

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין
החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון.
מה קרה באירוע האחרון?
היום שיגרו
החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג.
מדוע לא
הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.
במה שונה כטב"ם מטיל
או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך, ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.
- גרמניה רוכשת שלושה כטב"מים מישראל ב-1.2 מיליארד דולר
- אירודרום תצמח פי 4 בשנתיים? אשרי המאמין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה פעמים
הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.