
רגע לפני הדוח - אנבידיה מקבלת המלצה ומחיר יעד של 285 דולר
בבנק ההשקעות מעריכים שהחברה תציג שוב את התרחיש המוכר של תוצאות מעל הציפיות ותחזית חזקה קדימה, על רקע ביקוש גבוה לחומרה לדאטה סנטרים. במקביל, הם מצביעים על התחייבויות רכש של 95 מיליארד דולר כיתרון תפעולי מול המתחרות.
מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד למניה מ-260 דולר ל-285 דולר, פרמיה של כ-26% על מחיר הסגירה 225.3 דולר. ההמלצה נותרת "משקל יתר". העלאת ההמלצה ניתנה רגע לפני פרסום הדוחות הרבעונים של אנבידיה שמובילה את תחום השבבים ל-AI.
הנימוק של האנליסט ג'וזף מור הוא לכאורה טריוויאלי - אנבידיה מסוגלת לספק שבבים ומערכות בקצב שמתחרות שלה מתקשות לעמוד בו. לפי מור, החברה תמשיך לתרגם את הביקוש לדאטה סנטרים לתוצאות כספיות ברורות בדוחות הכספיים הקרובים - גם כאשר חלק מהספקיות האחרות מתקשות לעמוד בהיקפי הזמנות.
הנימוק המרכזי של מורגן סטנלי הוא ניהול שרשרת האספקה - אנבידיה הבטיחה יכולת ייצור מוקדמת ויש לה שרשרת אספקה שעובדת כמו שעון, מה שמציב אותה בעמדה טובה יותר מול המתחרות. המספר שממחיש את זה: התחייבויות רכש של 95 מיליארד דולר מהספקים שלה.אנבידיה סגרה מראש חלק גדול מהיכולת שהיא מתכננת לספק בטווח של כ-18 חודשים ולצורך כך היא חייבת חומרי גלםן ומערכות והיא שריינה מראש את האספקה. זה יתרון תחרותי גדול.
הדוח הרבעוני יפורסם ביום רביעי אחרי הסגירה. מורגן סטנלי עדכן כלפי מעלה את התחזיות לרבעון שהסתיים ב-30 באפריל, בעיקר בגלל קפיצה בביקוש לחומרה. הבנק מעריך כעת רווח של 1.72 דולר למניה והכנסות של 79.3 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 78.25 מיליארד דולר ו-1.69 דולר למניה. הרף גבוה - וגם ציפיות השוק גבוהות בהתאם.
מה שמעניין במיוחד הוא הפער בין מחיר היעד של מורגן סטנלי לבין הקונצנזוס. מחיר היעד הממוצע של 62 האנליסטים שמסקרים את המניה עומד על 268 דולר - נמוך מ-285 הדולר של מורגן סטנלי. כ-58 אנליסטים נמצאים בהמלצת קנייה או "תשואת יתר". המחיר הגבוה ביותר בהמלצות הוא 432 דולר.
המניה עלתה 66% ב-12 החודשים האחרונים. בשנה שבה שוקי המניות בכלל התנהגו בתנודתיות גבוהה, זה קצב שמשאיר את רוב הענף מאחור. הדוח ביום רביעי הוא המבחן הקרוב - לא רק לתוצאות הרבעון שעבר, אלא לתחזית לשני הרבעונים הבאים. בשוק שמתמחר עתיד, התחזית חשובה לפחות כמו הדוח עצמו.
- 3.איזה בועה ענקית מתנפחת לנו מול הפרצוף (ל"ת)וואי וואי זה הולך להיות כואב 18/05/2026 16:57הגב לתגובה זו
- 2.המניה הזאת הינה בועה מטורפת שהריצו אותה הרבה זמן ללא שום הגיון כלכלי שעומד אחרי זה בטח לא שווה 5 טרי (ל"ת)בועה מטורפת 18/05/2026 16:54הגב לתגובה זו
- 1.זאת בועה שתתפוצץ לכולם בפרצוף (ל"ת)אנונימי 18/05/2026 16:51הגב לתגובה זו
- אנונימי 18/05/2026 18:17הגב לתגובה זוזה נכון לאחר קניית.חברות נוספות תגיע ל340דולר