
אונדס רוכשת את אומניסיס הישראלית ב-200 מיליון דולר
אונדס האמריקאית, הנסחרת בנאסד"ק עם רכישה נוספת בישראל; רוכשת את אומניסיס הישראלית בעסקת מניות בהיקף של 200 מיליון דולר; אומניסיס, שמעסיקה כ-185 עובדים בישראל, מפתחת מערכות תוכנה מבוססות AI לתכנון, אופטימיזציה וניהול משימות מבצעיות בזמן אמת, ותשתלב בפורטפוליו
הביטחוני של אונדס
אונדס, החברה ביטחונית המתמחה בתחום הרחפנים והכטב"מים חתמה על הסכם לרכישת 100% ממניות אומניסיס הישראלית בעסקת מניות של 200 מיליון דולר. אומניסיס, שמעסיקה כ-185 עובדים בישראל ופועלת מעל 25 שנה בשוק הדיפנסטק, מפתחת תוכנה מבוססת בינה מלאכותית לסביבות מבצעיות מורכבות. לאחר השלמת העסקה תהפוך אומניסיס לחברה בת בקבוצת אונדס, הנסחרת בנאסד"ק Ondas Networks -12.87%
הרכישה מגיעה זמן קצר אחרי שאונדס דיווחה על הכנסות של 50.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2026 - זינוק של יותר מפי 10 לעומת הרבעון המקביל אשתקד - והעלתה את תחזית ההכנסות השנתית לפחות ל-390 מיליון דולר. החברה נמצאת בשלב של צמיחה מואצת בעיקר בזכות רכישות סדרתיות, חלק גדול מהן בישראל.
ההתרחבות לישראל היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר לבניית חברה שתספק פתרון רחב של מערכות אוטונומיות, חיישנים, מודיעין ושכבת תוכנה מרכזית לניהול משימות בזמן אמת. החברה מוצאת טכנולוגיה חזקה ואנשים בארץ ומשלבת אותם בפעילותה.
המוצר המרכזי שאונדס רוכשת הוא פלטפורמת BRO - Battle Resource Optimization. מדובר במערכת שאוספת מידע ממערכות שונות ומבצעת אופטימיזציה בזמן אמת לאורך מחזור המשימה כולו - מתכנון מקדים, דרך התאמות תוך כדי פעילות מבצעית ועד תחקור לאחר הסיום. הפלטפורמה מיועדת למשימות הגנה אווירית, הגנה מפני רחפנים, איסוף מודיעין, לוחמה אלקטרונית, הגנת גבולות וניהול ספקטרום. אם תרצו זו מערכת אוטונומית שאמורה לדעת ולהפעיל מערכות הגנה.
הרציונל מאחורי הרכישה ברור: שדה הקרב המודרני מאופיין בריבוי מערכות, חיישנים ואיומים שפועלים במקביל, והצורך לקבל החלטות מהירות על בסיס תמונת מצב משתנה הופך לאתגר מרכזי. BRO מנסה לתת מענה לבעיה הזו - לחבר בין מערכות שונות ולייצר שכבת החלטה אחת שפועלת בזמן אמת.
עבור אונדס, הרכישה מרחיבה את פעילותה מעבר לאספקת פלטפורמות אוטונומיות לתוכנה שמנהלת את הפעילות המבצעית עצמה. השילוב אמור לאפשר לה להציע ללקוחות ביטחוניים פתרונות שבהם מערכות איסוף, פלטפורמות ואמצעי פעולה מחוברים לתוכנה אחת - ולא רק לספק חלקים נפרדים מהמערך.
מניית אונדס נופלת כ-10% בוול סטריט לשווי של 4.8 מיליארד דולר. הנפילה היא בשל ירידות במניות הביטחוניות כאשר אונדס מאוד תנודתית - בשנה האחרונה היא היתה בשפל של 0.8 דולר למניה ומנגד בשיא של 15.3 דולר למניה, כעת היא ב-9.6 דולר למניה.
אריק ברוק, יו"ר ומנכ"ל אונדס: "BRO היא פלטפורמת תוכנה מוכחת מבצעית שמספקת ערך משמעותי ללקוחות ביטחוניים באמצעות שיפור תכנון המשימות, אופטימיזציה של משאבים וקבלת החלטות בזמן אמת בסביבות מורכבות. הארכיטקטורה שלה, האגנוסטית לספק, מחזקת את היכולת שלנו להשתלב בתשתיות קיימות של לקוחות ולתמוך באספקת פתרונות מבצעיים הניתנים להרחבה."
אושרי לוגסי, מנכ"ל משותף באונדס אוטונומוס סיסטמס: "עם הצטרפות אומניסיס ופלטפורמת BRO, אנחנו מוסיפים מנוע החלטה מבוסס בינה מלאכותית שמחבר בין חיישנים, פלטפורמות ואמצעי פעולה למערכת חכמה אחת שיכולה לזהות, להחליט ולפעול בזמן אמת בסביבות לחימה מורכבות ודינמיות."
- אונדס מזנקת ב-24%: תחזית של 390 מיליון דולר וצבר הזמנות של 457 מיליון דולר
- נחילי הרחפנים - על המלחמות הבאות והחברות המובילות בתחום
עופר ירדן, מנכ"ל אומניסיס: "פיתחנו טכנולוגיה שמאפשרת לכל צבא המאמץ אותה לשפר דרמטית את האפקטיביות שלו בתכנון, אופטימיזציה וקבלת החלטות בניהול הקרב בזמן אמת. יחד עם אונדס נאיץ את הצמיחה הבינלאומית של אומניסיס ונממש את החזון להיות מובילים בתחום."
- 2.אנונימי 19/05/2026 10:45הגב לתגובה זואונדסצפויה לרדת עוד לקראת 28 לחודש שכן מנסים להעלות את מס מניות החברה ב 50% השווי לריאלי של כל מניה ירד ב 33% מה התיקון שיהיה לכל מניה אי אפשר לדעת אני מאוד זהיר לגביה למרות הביצועים הטובים
- 1.קובי 18/05/2026 19:57הגב לתגובה זויש פתרון לרחמנים הנפץ חברה ישראלית היום נמכרה לחברה אמריקאית .עם שותף ישראלי .משרד הביטחון הגיע זמן ליפתוח עניים הפיתרון כאן אצלנו .השותף אושרי לוגסי בחברת אונדס אמריק