
לא עוצרת: אנבידיה עקפה את הציפיות; למה המניה יורדת?
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA Corp. -3.73% עקפה שוב את ציפיות האנליסטים ודיווחה על רווח למניה של 1.87 דולר עם הכנסות של 81.6 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.77 דולר על הכנסות של 78.97 מיליארד דולר. גם התחזית לרבעון הבא הייתה גבוהה מהציפיות. אנבידיה צופה הכנסות בטווח של 89.1–92.8 מיליארד דולר, בעוד שבוול סטריט העריכו לפני הדוחות הכנסות של כ־87.3 מיליארד דולר.
תחום הדאטה סנטרים המשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. הפעילות הזו הכניסה ברבעון כ־75.2 מיליארד דולר - מעל תחזיות האנליסטים - וכמעט כפול מההכנסות שרשמה החברה בתחום המקביל לפני שנה. באנבידיה נהנים עדיין מהביקוש העצום לתשתיות בינה מלאכותית, כאשר חברות טכנולוגיה, ענן וסטארט־אפים ממשיכים להשקיע סכומי עתק במחשוב AI ובאימון מודלים גדולים.
לצד הדוחות, החברה גם הודיעה על העלאת הדיבידנד הרבעוני ל־25 סנט למניה. למרות המספרים החזקים, המשקיעים הגיבו בזהירות והמניה יורדת. בשוק מעריכים כי חלק גדול מהציפיות כבר היה מגולם במחיר המניה, שעלתה בחדות בתקופה האחרונה. השוק מצפה למספרים מצויינים, הרבה יותר מקונסנזוס התחזיות. ולכן גם תוצאות טובות עשויות לגרום לירידות במניה.
בנוסף, התחרות בתחום השבבים לבינה מלאכותית ממשיכה להתחזק. חברת Cerebras, שהונפקה לאחרונה, מנסה לקדם ארכיטקטורה חלופית לשבבי AI של אנבידיה וטוענת לביצועים מהירים יותר במערכות מסוימות. אנבידיה מאותגרת מהרבה כיוונים - גם הלקוחות הגדולים מנסום להיות שחקניות בתחום.
גם AMD נערכת להרחבת התחרות, עם השקה צפויה של מערכות שרתים חדשות בהמשך השנה. במקביל, ענקיות הענן עצמן מנסות לצמצם תלות באנבידיה באמצעות פיתוח שבבים פנימיים. אמזון דיווחה לאחרונה כי פעילות השבבים שלה כבר מייצרת קצב הכנסות שנתי של יותר מ־20 מיליארד דולר. החברה גם חתמה על הסכמים גדולים עם OpenAI ואנתרופיק לאספקת כוח מחשוב המבוסס על שבבי Trainium שלה. גם גוגל ממשיכה להרחיב את פעילות השבבים שלה. השבוע הציגה החברה דור חדש של שבבי TPU, המיועדים הן להרצת מודלי AI והן לאימון שלהם, ובענף מדווחים כי גם היא חתמה על הסכמים רחבי היקף עם אנתרופיק.
למרות התחרות, אנבידיה עדיין שולטת בחלק גדול משוק שבבי ה־AI המתקדמים. השאלה המרכזית מבחינת המשקיעים אינה האם החברה ממשיכה לצמוח - אלא האם היא תוכל לשמור לאורך זמן על קצב הצמיחה החריג ועל פער הטכנולוגיה מול המתחרות הגדולות.
ניתוח הדוחות ומבט קדימה
החברה סיימה את הרבעון עם רווח מתואם של 1.87 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים של כ-1.75-1.77 דולר. ההכנסות הגיעו כאמור ל-81.6 מיליארד דולר, מעל הצפי שהיה סביב 78.9-79 מיליארד. לרבעון הבא היא צופה הכנסות של כ-91 מיליארד דולר, בטווח של 89.1-92.8 מיליארד. וול סטריט ציפתה לכ-87.3 מיליארד. גם השורה הנוכחית וגם התחזית קדימה טובות מהציפיות - אבל אנבידיה כבר לא נמדדת כמו חברה רגילה.
המספר המרכזי בדוח הוא תחום הדאטה סנטרים: 75.2 מיליארד דולר ברבעון - כמעט כל ההכנסות של החברה, וקצב שרק לפני כמה שנים נשמע דמיוני. התחום כמעט הכפיל את עצמו מול הרבעון המקביל.
מתוך 75.2 מיליארד, כ-37.9 מיליארד הגיעו מהיפרסקיילרים - ענקיות הענן כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון ומטא, צמיחה של כ-115% לעומת השנה שעברה. עוד 37.4 מיליארד הגיעו מענני AI, לקוחות תעשייתיים וארגוניים, עם צמיחה של כ-74%. הנתון הזה חשוב כי הוא מראה שהביקוש מתרחב מעבר לקבוצה מצומצמת של ענקיות טכנולוגיה. באנבידיה מעריכים שההשקעות בתשתיות AI יכולות להגיע ל-3-4 טריליון דולר בשנה עד סוף העשור.
- האמירה האומללה בשיחת הוועידה שמפילה את ברודקום ב-14%
- המכירות של כפרית עלו, אך ההכנסות והרווח ללא שינוי
הסיפור של אנבידיה התחיל ב-GPU, אבל היום היא לוקחת חלק גדול הרבה יותר בשרת. היא מוכרת מערכות מלאות, רשתות תקשורת, תוכנה, פלטפורמות אימון והרצה, ונכנסת גם לתחום מעבדי ה-CPU לשרתים. לפי ההנהלה, שבבי ה-CPU שלה צפויים לייצר השנה הכנסות של כ-20 מיליארד דולר - בשנה שעברה אינטל מכרה שבבי דאטה סנטר בהיקף של כ-17 מיליארד דולר. להרחבה: אנבידיה בשיא חדש - המשקיעים חוזרים גם לסיפור ה-CPU.
המעבר למערכות כמו Blackwell ובהמשך Rubin יוצר תלות גבוהה. ככל שהלקוח קונה מערכת מלאה עם רשתות, תוכנה ותמיכה, קשה יותר להחליף אותה - וזה מסביר את כוח התמחור של אנבידיה. אבל ככל שהיא תופסת חלק גדול יותר מתקציב ההון של ענקיות הענן, גדל התמריץ שלהן לפתח חלופות. אמזון דוחפת את Trainium, גוגל את TPU, מיקרוסופט ומטא מפתחות שבבים פנימיים. AMD מנסה להגדיל נתח. נכון לעכשיו אנבידיה מובילה בפער גדול בזכות שילוב של חומרה, תוכנה, אקוסיסטם וזמינות - אבל שוק של מאות מיליארדים לא יישאר ללא תחרות.
אנבידיה הודיעה על תוכנית רכישה עצמית של 80 מיליארד דולר. בנוסף, השקיעה ברבעון 18.6 מיליארד דולר בניירות ערך הוניים ורשמה רווחי שווי של כ-16 מיליארד. בין ההשקעות - חברות כמו אינטל וקורוויב. זה מחבר אותה עמוק יותר לאקוסיסטם, ומוסיף רכיב של רווחים (או הפסדים) מהשקעות בדוחות הכספיים. .
- 4.אנונימי אש 22/05/2026 12:48הגב לתגובה זולמה לא הסברת את זה לפני שבוע..
- 3.המניה יורדת כדי להמשיך לעלות.. דוחות זה זמן טוב להסברים מלומדים (ל"ת)אנונימי 21/05/2026 09:14הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 21/05/2026 07:50הגב לתגובה זוכי כולם ציפו לדוח כזה והמניה עלתה קודם.מה שחשוב בדוח זה ההתייחסות לרבעון הנוכחי זאת אומרת לדוח הבא מדובר בהמשך צמיחה מטורפת.אם השוק ייפתח לכיוון סין אז אנבידיה בכלל תהיה חגיגיה גדולה.הבעיה היא לא באנבידיההבעיה בחברות אחרות שערכן מתנפח סתם שם תהיה בעיה למשקיעים
- 1.והמניה יורדת... לא מובן (ל"ת)ישראל 20/05/2026 23:46הגב לתגובה זו
- לרון 21/05/2026 09:38הגב לתגובה זוקנה עפי השמועה מכור בעובדהככ פשוט!!