
נעילה ירוקה בוול-סטריט; הנפט נפל ב-5.7%, טאואר וקמטק קפצו ב-5%
המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים לאחר יום תנודתי, כשירידה במחירי הנפט והתמתנות בלחץ בשוק האג"ח סיפקו למשקיעים מעט אופטימיות אחרי כמה ימים של חשש מאינפלציה וריבית גבוהה יותר. מדד S&P 500 עלה בכ־1.1%, הנאסד"ק התחזק בכ־1.5%, והדאו ג'ונס הוסיף כ־1.3%.
אחד הגורמים המרכזיים לעליות היה הנפט. מחיר הנפט האמריקאי ירד בחדות לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי וושינגטון נמצאת ב"שלבים הסופיים" של מגעים מול איראן. בשוק פירשו את הדברים כסימן אפשרי להתקדמות לקראת הסכם שיכול להפחית את המתיחות באזור ולהקל על החשש מפגיעה ממושכת באספקת הנפט העולמית. במקביל דווח כי איראן עדיין בוחנת את ההצעה האמריקאית ולא מסרה תשובה סופית. למרות האופטימיות הזהירה, בשוק עדיין מטילים ספק ביכולת להגיע להסכם מהיר, במיוחד לאור הפערים בין הצדדים והחשש שכל הבנה עתידית עלולה להתפרק במהירות.
הירידה במחירי האנרגיה סייעה גם לשוק האג"ח. תשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות ירדו לאחר שבתחילת השבוע זינקו לרמות הגבוהות ביותר מאז 2007. המשקיעים חוששים כי עלייה מתמשכת במחירי האנרגיה תחזק את האינפלציה ותאלץ את הפדרל ריזרב לשמור על ריבית גבוהה לאורך זמן - ואולי אף להעלות אותה מחדש. החשש הזה קיבל חיזוק נוסף מפרוטוקול ישיבת הפד האחרונה שפורסם. מהפרוטוקול עלה כי רוב בכירי הבנק המרכזי סבורים שאם האינפלציה תמשיך להיות גבוהה מהיעד, ייתכן שיהיה צורך בהידוק נוסף של המדיניות המוניטרית. בעקבות זאת, בשוק עברו מתרחיש של הורדות ריבית לתמחור אפשרות של העלאת ריבית נוספת עד סוף השנה.
לצד המאקרו והמלחמה במזרח התיכון, המשקיעים ממתינים בעיקר לדבר אחד: דוחות אנבידיה. מניית החברה עלתה, על רקע ציפייה לדוחות חזקים ולעדכון חיובי לגבי הביקוש לתשתיות בינה מלאכותית. לפי ההערכות, אנבידיה צפויה להציג את קצב הצמיחה המהיר ביותר שלה ביותר משנה. המשקיעים בוול סטריט כבר רגילים לכך שאנבידיה עוקפת את התחזיות, ולכן הפוקוס הפעם אינו רק על עצם ההפתעה, אלא על גודל הפער מול התחזיות ועל התחזית קדימה. בשוק מחפשים בעיקר סימנים לכך שהביקוש למחשוב AI עדיין חזק למרות התחרות הגוברת מצד חברות אחרות בענף.
גם דוחות הקמעונאות משכו תשומת לב במהלך היום. טארגט ולואו'ס פרסמו תוצאות טובות מהצפוי, והציגו עמידות יחסית של הצרכן האמריקאי למרות עלויות האנרגיה הגבוהות והחשש מהאטה כלכלית.
OpenAI נערכת להנפקה: עשויה להגיש תשקיף כבר ביום שישי - החברה שמאחורי ChatGPT עובדת עם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי על הנפקה אפשרית כבר בספטמבר, לאחר שניצחה בקרב המשפטי מול אילון מאסק. כעת היא תידרש לשכנע את השוק שההכנסות יכולות להצדיק את הוצאות הענק על תשתיות AI
היום זה "היום של אנבידיה" בינתיים - מה אומרים האנליסטים, ומה אומר ג'נסן הואנג? אנבידיה מגיעה לדוח עם רף גבוה - ב-HSBC חושבים שהיא תעבור אותו וגם בנק ההשקעות שמעלה מחיר יעד - "הדוח של אנבידיה צפוי להפתיע לטובה" - UBS מעלה מחיר יעד למניה
- ספייסX עלתה 19%, אחרי שכבר זינקה 30%; המדדים סגרו בעליות קלות
- וול-סטריט ננעלה בירוק: והמניה הדואלית שתזנק מחר ב-6.5%
מניות בולטות ב S&P:
מניות בולטות בדאו ג'ונס:
[rising-falling-NASDAQ]
מאקרו
הפד מאותת לשווקים: הורדת ריבית כבר אינה התרחיש המרכזי היחיד- פרוטוקול הישיבה האחרונה חושף כי רוב בכירי הבנק המרכזי מודאגים מאינפלציה עיקשת, בין היתר על רקע מלחמת איראן וחסימת מצר הורמוז. בשווקים כבר מתמחרים אפשרות להעלאה אחת עד סוף השנה
טראמפ: שי הבטיח שסין לא תחמש את איראן - הנשיא האמריקאי אמר כי הוא מקבל את התחייבות בייג׳ינג, בזמן שהמלחמה באיראן ממשיכה לטלטל את שווקי האנרגיה ובוושינגטון גובר החשש מסיוע סיני־רוסי לטהרן
גולדמן זאקס מסמן הזדמנות במזרח התיכון גם בזמן מלחמה עם איראן - ומכוון לשינוי רגולטורי בבריטניה - שני מנהלי הפעילות הבינלאומית של גולדמן זאקס טוענים שגם בתקופה של מלחמה ואי ודאות, הלקוחות עדיין ממשיכים לבצע השקעות ועסקאות. לבנק יש במזרח התיכון חמישה משרדים וכ-100 עובדים, ובמקביל הוא עוקב אחרי אפשרות להקלות רגולטוריות בבריטניה שעשויות להרחיב את פעילות האשראי שלו במדינה
יפן מציגה צמיחה ברבעון הראשון לשנה, אך מלחמת איראן צפויה להשפיע בהמשך התמ"ג עלה בקצב שנתי של 2.1% לרבעון, כאשר בחודש מרץ היצוא זינק 11.5% עם קפיצה של 29.3% בציוד לשבבים, אך בו זמנית בנק יפן כבר מאותת על האטה כשהאינפלציה והריבית מתכנסות לכיוון בעייתי יותר
אירופה נערכת לתרחיש של סטגפלציה בעקבות המלחמה באיראן - בבריסל מדברים על זעזוע שמשלב האטה ועליות מחירים, על רקע נפט מעל 100 דולר לחבית וסגירת מצרי הורמוז. במקביל, באיחוד מאותתים שיכולת התמרון התקציבית מוגבלת יותר מימי הקורונה ושסיוע רחב עלול להחריף את התלות בדלקים פוסיליים
גוגל ובלקסטון מכריזות על מיזם חדש להקמת ענן ייעודי ל-AI עם השקעה של 5 מיליארד דולר בהון, מינוף עד 25 מיליארד דולר ויעד של 500 מגה-ואט עד 2027, המיזם נועד להתחרות בשוק התשתיות הייעודיות לשימוש ב-AI
מאסק הפסיד ל־OpenAI בקרב על החזון המקורי של החברה- חבר מושבעים קבע כי מאסק הגיש את תביעתו מאוחר מדי ודחה את טענותיו נגד החברה; פסק הדין מסיר איום משפטי מ־OpenAI, אך לא מסיים את המאבק העסקי מול xAI.
מניות במרכז
אנפייז Enphase Energy -0.62% זינקה ב-11% לאחר שקיבלה אשרור המלצת קנייה מגולדמן זאקס ושדרוג מחיר יעד ל-57 דולר מ-51 דולר קודם לכן.
אנבידיה (NVDA) - מניית אנבידיה עלתה לקראת הדוחות. לפי תחזיות וול סטריט, הכנסות החברה צפויות לזנק בכ-79% לעומת השנה שעברה לכ-79 מיליארד דולר. הדוח של אנבידיה הוא האירוע המרכזי של היום, כשהחברה הפכה למדד כמעט ישיר לעוצמת הביקוש לתשתיות בינה מלאכותית.
מיקרון (MU) - מיקרון עלתה קרוב ל-5%, על רקע כישלון השיחות בין הנהלת סמסונג לארגון העובדים. לפי הערכות בשוק, שביתה בסמסונג עלולה לפגוע בכ-3% מתפוקת שבבי הזיכרון העולמית ולתמוך בעליית מחירים. עבור מיקרון, מדובר לכאורה בחדשות חיוביות, היות והיא אחת הנהנות המרכזיות משיפור בשוק הזיכרונות.
אינטל (INTC) - אינטל עלתה 7%, אחרי שהמניה עצרה ביום שלישי רצף של חמישה ימי ירידות. העלייה מגיעה כחלק מהתאוששות רחבה יותר במניות השבבים, כאשר קרן השבבים iShares Semiconductor ETF (SOXX) עולה ביותר מ-2%.
קוואלקום (QCOM) - קוואלקום עלתה ביותר מ-3%, גם היא במסגרת העליות בסקטור השבבים. המשקיעים חוזרים לחפש חשיפה לשבבים אחרי מימושים בימים האחרונים.
מארוול טכנולוג'י (MRVL) - מארוול זינקה ביותר מ-5%, ומובילה את העליות בין מניות השבבים הגדולות. החברה נהנית מהעניין המחודש בתשתיות דאטה סנטרים ושבבים לעולמות ה-AI, תחומים שבהם המשקיעים עדיין מוכנים לשלם פרמיה על צמיחה.
לו'ס (LOW) - לו'ס ירדה , למרות שעקפה מעט את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון הראשון. החברה דיווחה על רווח מתואם של 3.03 דולר למניה, לעומת צפי של 2.97 דולר, והכנסות של 23.1 מיליארד דולר. עם זאת, החברה השאירה את התחזית השנתית ללא שינוי והזהירה מסביבת דיור מאתגרת. זה הסעיף שמכביד על המניה.
טול ברדרס (TOL) - טול ברדרס עולה בכ-2% אחרי דוחות טובים מהצפוי. חברת הבנייה למגורי יוקרה דיווחה על רווח של 2.72 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי השני, מעל צפי האנליסטים ל-2.57 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-2.51 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל-2.42 מיליארד דולר.
טארגט (TGT) - טארגט עולה בכ-1.5% אחרי דוח טוב מהצפוי והעלאת תחזית המכירות השנתית. החברה דיווחה על רווח של 1.71 דולר למניה והכנסות של 25.44 מיליארד דולר, מעל צפי של 1.46 דולר למניה והכנסות של 24.64 מיליארד דולר. המכירות בחנויות זהות עלו ב-5.6%, העלייה החזקה ביותר מאז תחילת 2022.
קאבה (CAVA) - קאבה מזנקת בכ-7% אחרי שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות והעלתה את תחזית ה-EBITDA המתואם לשנה. רשת המזון המהיר הים תיכוני דיווחה על רווח של 20 סנט למניה והכנסות של 438 מיליון דולר, לעומת צפי ל-18 סנט והכנסות של 411 מיליון דולר. התחזית השנתית ל-EBITDA עלתה לטווח של 181 עד 191 מיליון דולר, לעומת 176 עד 184 מיליון דולר קודם לכן. הצמיחה נתמכת גם בפתיחת 92 מסעדות חדשות בשנה האחרונה.
אימונובנט (IMVT) -אימונובנט קפצה, למרות שהפסידה יותר מהצפוי ברבעון האחרון. החברה דיווחה על הפסד של 73 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 59 סנט, אבל המשקיעים מתמקדים בנתונים חיוביים מהשבוע ה-16 בניסוי בתרופה IMVT-1402 למחלות אוטואימוניות. הדאטה הקליני חשוב יותר מהדוח הכספי והוא מהווה פוטנציאל גדול להמשך.
רד רובין (RRGB) - רד רובין זינקה אחרי שהפתיעה ברווח. רשת ההמבורגרים דיווחה על רווח מתואם של 13 סנט למניה ברבעון הראשון, בעוד האנליסטים ציפו לאיזון בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-378.3 מיליון דולר, מעל הצפי ל-362.1 מיליון דולר.
טי.ג'יי.אקס (TJX) - טי.ג'יי.אקס עלתה אחרי דוח רבעוני טוב מהצפוי. החברה דיווחה על רווח של 1.19 דולר למניה והכנסות של 14.32 מיליארד דולר, מעל תחזיות של 1.02 דולר למניה והכנסות של 14.02 מיליארד דולר. עם זאת, התחזית לרבעון הנוכחי מעט חלשה יותר.
ישראליות בוול סטריט
פריון הדואלית Perion Network 1.81% פריון נטוורק 4.22% נפלה בכ-15.5% אחרי דוחות חלשים לרבעון הראשון, כשהבעיה המרכזית היא לא רק הפספוס מול התחזיות, אלא גם האיכות של התוצאות עצמן. החברה דיווחה על הכנסות של 90.4 מיליון דולר, עלייה של 1% בלבד לעומת 89.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחת לצפי השוק שעמד על כ-92.9 מיליון דולר. גם בשורת הרווח המתואם למניה פריון פספסה, עם רווח Non-GAAP של 0.11 דולר למניה מול צפי של 0.13 דולר. על פניו, החברה עדיין מציגה צמיחה בכמה מנועי פעילות, תקציבי הפרסום ב-CTV עלו ב-68%, ב-DOOH ב-29%, ותקציבי הפרסום סביב Outmax AI agent זינקו ב-316%, אבל המספרים האלה לא מצליחים להסתיר את העובדה שהעסק כולו כמעט לא צומח.
הכנסות תחום פתרונות הפרסום ירדו ב-4% ל-66.7 מיליון דולר, הצמיחה הכוללת נשענה בעיקר על פעילות ה-Search שעלתה ב-21% ל-23.7 מיליון דולר. גם מתחת לשורת ההכנסות התמונה לא נראית טוב יותר. פריון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי GAAP של 10 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP ירד ל-4.8 מיליון דולר לעומת 5.4 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם כמעט ונמחק, והסתכם ב-0.5 מיליון דולר בלבד, ירידה של 75% לעומת 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, עם שיעור של כ-1% בלבד מה-Contribution ex-TAC. זו נקודה משמעותית, כי היא מראה שגם אם החברה מצליחה לשמור על רמת הכנסות דומה ולדבר על מנועי צמיחה, הרווחיות עדיין חלשה מאוד.
חברת הספנות הישראלית צים ZIM Integrated Shipping Services 1.24% סיכמה את הרבעון הראשון של 2026 עם מעבר להפסד, ירידה חדה בהכנסות ושחיקה ברווחיות, על רקע ירידה בתעריפי ההובלה ובביקושים. החברה רשמה ברבעון הפסד נקי של 86 מיליון דולר, או הפסד מדולל של 0.71 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 296 מיליון דולר, או רווח של 2.45 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. לפי נתוני הצפי שצורפו, בשוק ציפו להפסד מתואם של 0.22 דולר למניה, כך שהתוצאה בפועל הייתה חלשה מהתחזיות. גם בשורת ההכנסות צים החמיצה את הצפי, עם הכנסות של 1.4 מיליארד דולר לעומת תחזית של כ-1.88 מיליארד דולר, פער של כ-12.4% מתחת לציפיות. המניה הגיבה לתוצאות בירידות קלות במסחר המוקדם, עם זאת הירידות התמתנו בפתיחת המסחר בוול סטריט. מתחילת השנה מניית צים עלתה בכ-19%, לעומת עלייה של 7.4% ב-S&P - צים נחלשת לפני המיזוג עם הפאג לויד; הפסד רבעוני של 86 מיליון דולר
רדקום Radcom Ltd. 0.47% הציגה רבעון נוסף של צמיחה ורווחיות, אבל המשקיעים מסתכלים עכשיו בעיקר על מה שקורה מעל ההנהלה. החברה דיווחה על הכנסות של 18.6 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של כ-12% לעומת הרבעון המקביל, ועל רווח נקי של 3.1 מיליון דולר, לעומת 2.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס מתואם רשמה החברה רווח נקי של 4.7 מיליון דולר, שהם 28 סנט למניה, סנט אחד מעל תחזיות האנליסטים. החברה גם אשררה את התחזית השנתית שלה לצמיחה של 8% עד 12% בהכנסות. אמצע הטווח משקף הכנסות של כ-78.6 מיליון דולר. במקביל, רדקום מציגה מאזן חזק יחסית, עם יתרות מזומנים נטו של יותר מ-108 מיליון דולר וללא חוב. עבור חברה שנסחרת בשווי של כ-256 מיליון דולר, מדובר ברכיב לא קטן מהשווי, וזה חלק מהעניין של המשקיעים בחברה - רדקום צומחת, התחזית נשמרת; הדירקטוריון מתחלף
- 3.וכמובן למחרת בזמן מסחר בבורסות אחרות מיד דואגים לחוזים אדומים. שוב ושוב חוזר התרגיל המסריח הזה באי (ל"ת)אנונימי 21/05/2026 14:41הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 21/05/2026 00:40הגב לתגובה זונייס הזדמנות קניה
- מעניין מי מסמן דיסלייק אולי זה שמכר לפני שבוע ביחד עם העדר והפסיד עלייה של 10% (ל"ת)אנונימי 21/05/2026 13:47הגב לתגובה זו
- 1.מייקל סולידרובסקי 20/05/2026 16:40הגב לתגובה זוכרגע שורט היסטרי בסך 54 מליארד דולר ועוד 178 מליארד קרונות נורבגיות...