הלמ"ס: עלייה במכירות רשתות השיווק של כ-5.1% ומכירת המזון עלו ב-4.9%
המשבר הכלכלי, פגע בתוכניות ובביצועים עסקיים של חברות שונות במשק, עם זאת, דווקא לרשתות השיווק נראה כי הוא האיר פנים, אשר יצאו בשלל מבצעים אטרקטיבים, נזכיר את מלחמת הריבוע הכחול מול רמי לוי שהייתה לפני כחודשיים.
היום (ג') מפרסמת הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה כי על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009 נרשמה עלייה של 5.1% במחירים קבועים בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק. זאת, בהמשך לעלייה של 3.9% בשלושת החודשים ינואר-מארס 2009.
במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה על פי נתוני המגמה עלייה במחירים קבועים של 4.9% בחישוב שנתי בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009, זאת לאחר עלייה של 3.2% בשלושת החודשים ינואר-מארס 2009.
בנתון מנוכה העונתיות של חודש אפריל 2009 נמצאה אי סדירות גבוהה ויש לציין כי ניכוי העונתיות בסדרות נערך על פי תוכנית קבועה.
נתוני המכירות ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" ? מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה.
נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקאטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקאטור נוסף.