יובל זעירא לקראת דוחות מכתשים אגן: מחיר המניה אטרקטיבי אך כדאי לחכות עוד רבעון
יצרנית המוצרים להגנת הצומח, חברת מכתשים אגן, צפויה לפרסם ביום רביעי הקרוב, 11 במארס, את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2008. מנהלת מחלקת המחקר בבית ההשקעות איי.בי.איי, יובל זעירא, אומר לקראת הדוחות כי "אנו מצפים ליציבות בהכנסות ופגיעה ברווחיות הגולמית בגלל השפעת המטבעות".
מבט לשנת 2009, אומר זעירא, מראה תמונה דומה. "צמיחה נמוכה לאור קשיי החקלאים, אירו שנחלש ופוגע ברווחיות והיתכנות לירידת מחירים. עם זאת, נראה כי התרחיש שהפחיד את השוק, לירידה בשווי המלאי הגדול, לא מתממש לעת עתה וכי אם לא תהיה ירידה חדה במחירי המוצרים החברה תוכל ליהנות מירידת מחירי חומרי הגלם במחצית השנייה של 2009".
מחיר המניה מאפשר Upside אך באיי.בי.איי ממליצים לחכות עוד רבעון בכדי לבחון את ההתפתחויות בשוק.
בנוגע להכנסות מעריך זעירא כי החברה תראה יציבות בהכנסות בטווח עליה או ירידה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל. תוצאות מתחרותיה לרבעון היו מעורבות, סינג'נטה הראתה צמיחה בעוד דו-פונט, דאו ומונסנטו הראו ירידה. החברה דיווחה כבר ברבעון קודם כי היא מעדיפה להוריד סיכון מול לקוחות מסוימים בדרום אמריקה ומזרח אירופה. בנוסף היחלשות האירו ומטבעות נוספים מול הדולר תקטין את המכירות במונחי דולר.
"היחלשות שורת מטבעות מול הדולר צפוי לפגוע ברווח הגולמי של החברה ברבעון ולהוביל אותו לרמה של כ- 26% בלבד. תהליך זה עשוי להיות מהותי יותר ברבעונים הראשונים של 2009. החברה מבצעת גידורים על מטבעות אשר יחזירו חלק גדול מהכסף. תוצאה זו צפויה להיראות ברווחי המימון אשר יקזזו את מרבית הפגיע".
עוד מציין זעירא כי "ברבעונים הקודמים הגדילה החברה את ההון החוזר באופן מהותי בכדי להתכונן למחצית הראשונה של 2009 ומימנה זאת בחוב אשר גדל לרמה של כמיליארד דולר (800 מליון דולר נטו). כבר ברבעון הקודם הנהלת החברה הבהירה כי בסוף השנה לא יהיה שינוי מהותי וכי התזרים בגין הנכסים שנצברו צפוי להגיע באמצע 2009. במסגרת הדוחות ננסה לקבל אישור לכך שהמצב עדיין איננו שונה וכי התזרים ברבעונים הבאים יהיה חזק".
החברה לא תציג רווח מהותי ברבעון הרביעי ובאיי.בי.איי מניחים שעד שלא יתקבל בחזרה תזרים מהותי היא לא תמשיך בחלוקה מהותית של דיבידנד. בשורה התחתונה מגיע זעירא לשווי מניה של 17.20 שקל, גבוה בכ-27% לעומת מחיר השוק.
לימור גרובר: המלצת "תשואת שוק"
לימור גרובר מפסגות אומרת כי "ענף הגנת הצומח שמר על יציבות יחסית ברבעון זה. עונתית, הרבעון הרביעי הוא חלש יחסית ומתאפיין בעיקר במכירות טרום עונה באירופה ובארה"ב ומכירות פוסט עונה בדרום אמריקה ובכל מקרה מתאפיין ברווחיות נמוכה ביחס לשאר הרבעונים בשנה".
מדיווחי החברות בענף עולה כי מגמת עליית המחירים שאפיינה את תשעת החודשים הראשונים של השנה התמתנה משמעותית ובמקביל נרשמה ירידה של מספר אחוזים בכמויות המכירה ברב החברות. ברבעון זה אף נראה לראשונה את השפעת המטבעות, כאשר היחלשות היורו והמטבעות במזרח אירופה פוגעת בהכנסות וברווחיות הגולמית. גורם מקזז לפגיעה ברווחיות הוא היחלשות המטבע הישראלי והמטבע הברזילאי, בהם נקובות רב עלויות הייצור של החברה שאינן חומרי גלם.
"סימני השאלה לגבי יכולת השמירה על יציבות בפעילות ב- 2009 רבים. בשלב זה אנו מעריכים כי ברבעון הראשון יתקשה הענף לשמור על רמת הפעילות שאפיינה את הרבעון הראשון של 2008. שלושת הגורמים המרכזיים הם תנאי מזג אוויר פחות טובים מהתנאים המושלמים ששררו בתחילת האביב אשתקד , המשך חולשה בברזיל על רקע הבצורת בדרום המדינה, ירידת מחירי הסחורות ומשבר האשראי והמשך היחלשות היורו והמטבעות במזרח אירופה ובאוסטרליה לעומת הדולר במהלך הרבעון, שממשיכה לפגוע ברווחיות הגולמית".
בשבועות האחרונים, אומרת גרובר, "אנו עדים להערכות כי ישנה דחיית מכירות מהרבעון הראשון לרבעון השני שמגיעה על רקע כמויות מכירה נמוכות יותר. נזכיר, כי ברבעון הראשון של 2008 דובר על הקדמת מכירות לאחר שכמויות הביקוש הפתיעו את החברות בענף ובסופו של דבר הסתבר שהשוק כולו צמח בשיעור גבוה מהצפוי".
חשש משמעותי נוסף הוא מיכולת החברה להראות ירידה משמעותית במלאי ברבעון הראשון וייתכן כי לאור דחיית המכירות גם ירידה זו תידחה. במהלך המחצית הראשונה החברה צפויה למכור מלאי יקר שנאגר במהלך הרבעון השני והשלישי של 2008, גורם נוסף הצפוי להעיק על הרווחיות הגולמית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.