האם "המותג" של הרשת הרביעית חוצה את גבולות הארץ?

לפי דיווח של חברת "ברנד פור יו", המנהלת את המותג הפרטי תחת השם "המותג", מתקיים בימים אלה מו"מ עם חברת הפצה בארה"ב לשיווק מוצרי "המותג" לחנויות מזון כשר
אפרת אדיר |

חצי שנה עברה מאז הושק "המותג" - המותג הפרטי הנמכר ברשתות השיווק המאוגדות תחת "הרשת הרביעית" וכעת מתכננת חברת "ברנד פור יו", המנהלת את "המותג" בארץ, לפרוץ את גבולות ההפצה גם לארה"ב.

בימים אלה, מנהלת "ברנד פור יו" מו"מ עם חברת הפצה בארה"ב לשיווק מוצרי "המותג" בחנויות מזון המתמחות באוכל כשר, ובחנויות הממוקמות בריכוזים בהם יש יהודים ישראלים. היקף הייצוא הצפוי לארה"ב לשנת 2008 מוערך בכ-11 מיליון דולר ומדובר בתפוצה של כ-270,000 יחידות מוצר ממגוון של 300 מוצרי "המותג" ללמעלה מ-700 נקודות מכירה.

לדברי רפי שפר, מנכ"ל "ברנד פור יו": "במהלך 6 החודשים מאז החלה החברה את פעילותה בשוק, מכרה החברה לרשת הרביעית, ב-38 סניפי הרשת, למעלה מ-6 מיליון מוצרים, בהיקף מכירות של כ-80 מיליון שקל".

על פי נתוני סטורנקסט, במחצית הראשונה של שנת 2007 מהווים מוצרי "המותג" כ-4.5% מסך היקף המכירות של "הרשת הרביעית" והוא מדורג בסניפי הרשת הרביעית במקום ה-6 בדירוג הספקים לרשת בחודש יוני, אחרי תנובה, הממוקמת ראשונה בדרוג הספקים עם 13.8% ממכירות הרשת; שטראוס הממוקמת שנייה; אסם, החברה המרכזית למשקאות ויוניליבר ישראל הממוקמות במקום ה-3,ה-4 וה-5 בהתאמה.

ממחקר שוק שביצעה החברה בחצי השנה האחרונה, עולה שהיקף המכירות של מוצרי "המותג" נחלק לקטגוריות השונות: כ-20% פיצוחים, שמן זית ופירות יבשים; 14% מוצרי נייר; 13% מוצרי ניקוי; 8% טונה וממתקים; 6.5% תבניות אלומיניום וכלים חד פעמיים; 4.5% עוגיות; 4.3% אורז וקטניות ו-4.2% ירקות ושימורים.

כיום, מייצרת "בנרד פור יו" כ-350 מוצרים שונים מסדרת "המותג", ועד סוף שנת 2007 ישווקו תשווק החברה כ-475 מוצרים שונים בקטגוריות חדשות, בהן תחליפי בשר, מגוון דברי מאפה, בצקים קפואים ומוצרי בשר על האש. עוד צופה החברה, כי עד סוף 2009 ישווקו למעלה מ-2,000 מוצרים שונים של "המותג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה