המשביר הונפק לפי שווי של כ-300 מ' ש' לפני הכסף
חברת המשביר לצרכן החדש, השלימה אתמול בהצלחה את הנפקת מניותיה בבורסה בתל-אביב והפכה לחברה ציבורית לאחר 60 שנות פעילות של רשת המשביר.
החברה גייסה סכום כולל של כ-80 מיליון שקל בהנפקת מניות ואיגרות חוב, כאשר אתמול הושלם השלב הציבורי של ההנפקה. השלב הציבורי, אשר כלל מכרז על גובה הריבית של אגרות החוב, הסתיים בביקושי יתר של פי 2.7 מהיצע ניירות הערך שהוצעו לציבור, ובריבית המינימלית של 4.3%, וזאת לאחר ש- 80% מהיקף ההנפקה הובטח כבר במכרז המוסדי אשר התקיים לפני כ- 10 ימים.
שיעור ההקצאה למזמינים בריבית שנקבעה יעמוד על כ- 49%. את הנפקת המשביר לצרכן החדש הובילו החתמים: הבינלאומי חיתום, איפקס חיתום, אפסילון חיתום ודיסקונט חיתום, וכן משרד עורכי הדין גולדפרב, לוי, ערן ומשרד רואי החשבון Deloitte בריטמן-אלמגור.
בסך הכל, גייסה המשביר לצרכן החדש בהנפקת מניות סכום של כ-30 מיליון שקל, כ-15 מיליון שקל מתוכן הוצעו למכירה על ידי קופות הגמל של בנק מרכנתיל, שהחזיק ערב ההנפקה כ-9.9% ממניות החברה ויחזיק כעת 4.9% ממניותיה. שווי החברה "לאחר הכסף" מסתכם בכ-318 מיליון שקל. לאחר שהושלמה ההנפקה תחזיק קבוצת שביט, בראשותו של רמי שביט, בכ-85% מהחברה, ואילו אחזקות הציבור וקופות הגמל של מרכנתיל יסתכמו בכ-15% ממניות החברה.
במקביל להנפקת המניות, גייסה המשביר כ-50 מיליון שקל באיגרות חוב להמרה. איגרות החוב שהוצעו לציבור דורגו על ידי מעלות בדירוג של BBB ("טריפל בי") עם תחזית "חיובית" (Positive) והן עומדות לפדיון במהלך 6 השנים שבין 2008 ל-2013. איגרות החוב ניתנות להמרה במהלך השנתיים הראשונות לפי מחיר של כ-5.4 ע.נ. אג"ח למניה, ולאחר מכן יעלה יחס ההמרה ל-7.2 ע.נ. אג"ח למניה. האג"חים ישאו כאמור, ריבית בשיעור של 4.3%.
מהחברה נמסר כי הנפקת המשביר לצרכן החדש מסמלת ציון דרך נוסף בתהליך הבראת הרשת מאז נרכשה על ידי קבוצת שביט באמצע שנת 2003. שביט הוביל תהליך ארגון מחדש אינטסיבי בחברה, שבא לידי ביטוי משמעותי לראשונה בדו"חות החברה לסיכום שנת 2006, במהלכה הציגה החברה פדיון של למעלה מ-1 מיליארד שקל ורווח לפני מס בסך של כ-25 מיליון שקל. גם ברבעון הראשון של שנת 2007 המשיכה החברה להציג צמיחה ושיפור ניכר בתוצאותיה.
רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן, אמר היום: "אני חש שאנו רק בתחילת הדרך. שווי כזה או אחר לחברה אינו מרגש אותי. הדברים שמרגשים אותי הם שלעובדים הנהדרים שלנו יש מקור פרנסה, ושלספקים שלנו, שהם למעשה שותפים שלנו, יש פלטפורמה שהם יכולים להרוויח כסף באמצעותה. אני רוצה להודות לעובדים ולספקים על המאמצים שהשקיעו במהלך 4 השנים האחרונות. הצלחת ההנפקה היא ההצלחה של כל אחד ואחד מהם." רשת המשביר החדש, המנוהלת על ידי רמי שביט ואסף בן-דב, הינה רשת בתי הכל-בו היחידה בישראל. החברה מפעילה 21 חנויות ו-5 חנויות קונספט (המתמקדות בתמהיל מוצרים מצומצם יותר, המכוון בעיקר לקהל הנשים) ברחבי הארץ, שממוקמות על שטח כולל של כ-87,000 מ"ר.
לרשת ארבעה תחומי פעילות מרכזיים: אופנה והלבשה, עולם הבית, קוסמטיקה וזכיינות.
חברת הבת, מועדון 365, המנוהלת על ידי המנכ"ל איתי שפיר, עוסקת בהקמת פלטפורמה למתן שירותים עסקיים וליצירת שיתופי פעולה עם גורמים עסקיים מובילים באופן שיעניקו ללקוחות החברה ערך מוסף בעת רכישת מוצרים ושירותים שונים בשוק הישראלי. מועדון 365 רכשה בתחילת 2007 את השליטה בחברת קשרי תעופה הציבורית, העוסקת בשיווק סיטונאי וקמעונאי של חבילות נופש.