עירא פלטי: הרווחיות של סרגון רק גדלה עם השנים
חברת סרגון ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, הציגה השבוע (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון בהם רשמה צמיחה של 59% בהכנסות ל-33.9 מיליון דולר, לעומת 21.3 מיליון דולר ברבעון הראשון 2006.
בראיון בלעדי שערכנו עם עירא פלטי מנכ"ל החברה לאחר פרסום הדוחות אמר פלטי, כי זו רק תחילתה של מגמת הצמיחה והחברה תהנה מהפוטנציאל העצום הטמון בשווקים השונים עוד שנים ארוכות.
לדבריו, בארצות מפותחות כדוגמת ארצות הברית יש תנופת פיתוח ושדרוג של הרשתות אודות לתעבורה הולכת וגדלה של נתונים, ומעבר לטכנולוגיות שלG3 ו-G4. מנגד, בארצות מתפתחות כמו קונגו עמה חתמה סרגון על חוזה לאחרונה, הדרך עוד ארוכה עד להגעה לטכנולוגיות הללו, ועד אז, סרגון תמשיך להנות ממאמצי הפתוח.
בין מנועי הצמיחה המרכזיים שדחפו את החברה להשגת התוצאות המוצלחות ברבעון האחרון, ציין פלטי את ערוצי השיווק האגרסיביים דרך ה-OEM (מכירת תחת מותג של ספק ציוד אחר). ערוץ זה הגיע בשנה האחרונה לנתח של 30% מהמכירות. לסרגון קיימים בשלב זה הסכמי OEM עם נוקיה ועם 2 חברות נוספות שהעדיפו מסיבות שונות שלא לחשוף את שמן. בתוך כך, פלטי הכחיש כי החברה חתמה על הסכם OEM עם מוטורולה, זאת בניגוד לשמועות על עסקה כזו בעבר.
בתחום פיתוח המוצרים פועלת סרגון בשני מישורים: בארצות המתפתחות עיקר הדגש הוא על צמצום עלויות הייצור ומכירה במחירים שיאפשרו תחרות, ובארצות המפותחות מופנים משאבי החברה למעבר של הרשתות הקיימות לרשתות IP ולפיתוח מוצרים תואמים.