שרין טכנולוגיות: ההכנסות צמחו ב-56% ברבעון השלישי

הרווח הנקי זינק ב-125% ל-3.4 מיליון שקל. ההכנסות המצטברות משלושת הרבעונים הראשונים של השנה עלו ב-81.8% והגיעו ל-23.4 מיליון דולר
שרות Bizportal |

"שרין טכנולוגיות", בין החברות הישראליות היחדות הנסחרות בבורסה בסינגפור (SGX), העוסקת עולמית בפיתוח כלי מדידה ומערכות קבלת החלטות לליטוש וחיתוך יהלומים, מדווחת על התוצאות שלה לרבעון השלישי.

הכנסות החברה הגיעו ברבעון השלישי ל-9.1 מיליון דולר, המשקפים גידול של 56.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הרווח למניה רשם הרבעון גידול מרשים של 70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועומד כעת על 13.6 סנט אמריקאי למניה.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-3.4 מיליון דולר, המשקף גידול של 125% בהשוואה לרבעון המקביל וזאת הודות לביקוש הגובר מצד הלקוחות למוצרי החברה, שיפור בשיעור הרווח הגולמי, הקטנה יחסית של הוצאות החברה לעומת הגידול במכירות, הכנסות מימון וירידה בשיעורי המס.

בחברה דיווחו גם על גידולים משמעותיים בהכנסות החברה הרבעוניות בכל הטריטוריות הגיאוגרפיות בהן היא פעילה (לעומת הרבעון המקביל אשתקד): עליה של 51.3% בהודו, 76.9% באירופה, 32.4% בארה"ב והעלייה המרשימה ביותר של 127.8% נרשמה בטריטוריות הנותרות (הכוללות את סין, דרום אפריקה, רוסיה ומדינות נוספות).

ההכנסות המצטברות משלושת הרבעונים הראשונים של השנה עלו ב-81.8% והגיעו ל-23.4 מיליון דולר והרווח הנקי המצטבר עלה ב-206.9% לעומת שלושת הרבעונים המקבילים ב-2004 והגיע ל-7.9 מיליון דולר.

זאב לשם, מנכ"ל חברת "שרין טכנולוגיות", מגלה סימני אופטימיות "הכנסות החברה לרבעון הרביעי צפויות להיות מהמשך מכירת מוצריה הקיימים, כמו המוצרים המשלבים את שיטת דירוג היהלומים החדשה של מכון ה-GIA, תחילת מכירת מוצרי הלייזר הירוק לניסור יהלומים עליו הכריזה לאחרונה החברה ותחילת מכירות דיסקים חד פעמיים לליטוש יהלומים, מוצר שמסיים בימים אלו את תהליך בדיקתו בשטח ונכנס לשלב המכירות הראשוני".

ב"שרין טכנולוגיות" צופים כי שנת 2005 תיסגר בעליית הכנסות ורווחים משמעותית לעומת 2004, למרות שהרבעון האחרון צפוי להיות חזק פחות מהרבעון השלישי, כתוצאה מהשפעה עונתיות שתיגרם מריכוז החגים היהודיים באוקטובר, חג הדיוָאלי ההודי בנובמבר, והחגים הנוצריים בדצמבר שיגרמו יחדיו לירידה מסוימת בנפח הפעילות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה: "כדי לשחרר תקציבים - לפעמים צריך להיות ערס"

הוא מדבר על תחבורה ציבורית, על הרובוטקסי של טסלה שיגיע לכאן בקרוב, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו עם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״ משה בן זקן מנכ״ל משרד התחבורה משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה שום דבר בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בוועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אך לא מתכחש למציאות הקשה שמחכה לרבים מדי על הכבישים בכל בוקר. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות ברורות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק אלא גם רכבים קלים ללא נהג. בן זקן מגלה כי משרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את רכבם האוטונומי כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם כאן, לדבריו, יש חידוש: חידוש הקשרים מול החברה וניסיון למצוא נוסחה שתאפשר את הפעלתה בישראל – בלי לפגוע בנהגי המוניות.


ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?

לפני שאני מנכ"ל , אני אזרח. אני עומד בפקקים, כמו כולם. יש פקקים, היו פקקים, ואם לא נעבוד קשה, הם גם לא ייעלמו. אנחנו עובדים קשה כדי לפתור את העניין הזה.

הגודש בכבישים הוא בעיה שטיפלו בה כבר שנים , אבל הציבור עדיין מרגיש שאין פתרון. מתי נראה שינוי?