הדולר נחלש ב-0.13% ל-4.59 השקל, האירו טיפס ב-0.73%

ושערו היציג נקבע בגובה של 5.584 שקל. השבוע השלים המטבע האירופי עליה של 1.02% מגובהו. בעולם: הדולר ממשיך להיסחר בטווחים צרים אל מול העיקריים
ליאור גוטליב |

השקל התחזק היום אל מול המטבע האמריקני ב-0.13% ושערו היציג של הדולר נקבע בגובה של 4.59 שקל. בסיכום שבועי ירד הדולר ב-0.17% אל מול השקל.

מנגד, האירו ממשיך לרוץ קדימה אל מול המטבע הישראלי, עלה היום ב-0.73% ושערו היציג נקבע בגובה של 5.584 שקל. השבוע השלים המטבע האירופי עליה של 1.02% מגובהו.

העולם בעיניים של פינוטק

האנליסט אמיר כרמי מספר לנו, כי מאז שעות הבוקר ממשיך הדולר להסחר בטווח צר אל מול העיקריים על רקע הצפייה לפרסום מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי, אלא שהפעם הנתון יהיה בסימן ירידה.

על פי הסקרים האחרונים נראה כי חלה ירידה במספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי בחודש ספטמבר. כזכור, בחודש אוגוסט נוספו למשק האמריקאי 169 אלף משרות חדשות, בו בזמן שצפיות האנליסטים לחודש ספטמבר מצביעות על ירידה של 150 אלף משרות ? לראשונה מאז מאי 2003 !

במקביל לפרסום הנ"ל (15:30 ישראל), ימתינו המשקיעים לאינפורמציה בנוגע לאחוז האבטלה בחודש ספטמבר, כאשר הצפי המוקדם הוא לעליה של שתי עשריות האחוז לרמה של 5.1%.

נראה כי על אף שהמידע כבר מגולם בשערו של הדולר אל מול העיקריים, יעדיפו סוחרים למכור את האמריקאי עם פרסומו של הנתון כאשר מבחינה טכנית ההתנגדות הקרובה נמצאת ב-1.2210. האירו נסחר בשעה זו סביב 1.2160 אל מול הדולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.