אסיה חתמה בירידות שערים לאחר העלאת מחיר היעד לנפט

הניקיי ירד ב-0.13%, האנג סנג השיל 0.71%, והקוספי הנמיך ב-0.26%. בתי ההשקעות האמריקנים, גולדמן סאקס ומריל לינץ העלו את מחיר היעד לחבית נפט לשנה הקרובה
דרור איטח |

בורסות אסיה חתמו את יום המסחר בירידות שערים קלות. ברקע לירידות, בתי ההשקעות האמריקנים, גולדמן סאקס ומריל לינץ העלו את מחיר היעד לחבית נפט לשנה הקרובה.

מדד הניקיי ירד ב-0.13% לרמת 12291.73 נקודות, מדד האנג סנג השיל 0.71% לרמת 15040.39 נקודות, ומדד הקוספי הנמיך ב-0.26% לרמת 1089.88 נקודות.

מניות יצרנית הרכבים הגדולה בעולם - טויוטה, ירדה בסיום המסחר ב-0.7%. כ-60% ממכירותיה של ענקית הרכבים מיועדים לייצוא.

מניות משווקת הרבבים והאופנועים - PT ASTRA, ירדו ב-2.3%. ברקע, הודעת החברה כי תוצאות החברה בחודש יולי האחרון הצביעו על ירידה במכירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוי הלוי, מנכ"ל כאל
צילום: רמי זרניגר

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על

הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?

רן קידר |

לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים  ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה. 

פרידה מכאל בעיתוי רגיש

הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות. 

הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.

אתגרי אל על

כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.

ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.