80% מנוטלי המשכנתאות אינם מודעים לעלות הריבית

כך סבור מנכ"ל משותף בחברת AMG. לדבריו, "לווים מתעניינים בשני דברים עיקריים: גובה ההחזר החודשי ואחוז הריבית על המשכנתא. הבנק לא טורח להבהיר להם מה משמעות הריבית אותה הם לוקחים
דרור איטח |

מבדיקה שערכה חברת AMG מודלים כלכליים, עולה כי 80% מנוטלי המשכנתאות אינם מודעים לעלות הכללית של הריבית אותה הם משלמים על ההלוואה, ויודעים לומר רק מה גובה הריבית באחוזים. לדברי מנכ"ל משותף בחברת AMG, גיל רופא, תופעה זו די נפוצה היות ונוטל משכנתא ממוצע קובע את גובה המשכנתא שלו על פי שני פרמטרים עיקריים, שסכום הריבית בשקלים אינו אחד מהם.

לדבריו, "לווים מתעניינים בשני דברים עיקריים: גובה ההחזר החודשי ואחוז הריבית על המשכנתא. הבנק לעומת זאת, לא טורח להבהיר להם מה משמעות הריבית אותה הם לוקחים מבחינה כספית וכי כדאי להם לעיתים להוסיף כמה מאות שקלים להחזר החודשי ובכך, לקצר את תקופת ההלוואה ולהוריד את סכום תשלום הריבית בכמה עשרות אלפי שקלים - מדובר בסכומים גדולים מאוד עבור הלווים, שבמקום להתייעץ עם מומחי משכנתאות, מעדיפים לגשת ישירות לבנק".

גיל רופא נותן כדוגמא אדם אשר נטל משכנתא של 300 אלף שקל ש"ח, בריבית של 4.7% לעשרים שנה: "אדם כזה ישלם לבנק החזר חודשי של 1930 שקל, כאשר גובה הריבית (לא כולל הקרן עצמה) יעמוד על כ-163 שקל. לעומת זאת, אם יוסיף 395 שקל להחזר החודשי שלו, ויוריד חמש שנים מההלוואה, הוא יוכל לקבל אחוז ריבית נמוך יותר, שיוריד את גובה סכום הריבית לכ-113 אלף שקל - חיסכון של כ-50 אלף שקל.

לדבריו, כמובן שלבנק משתלם יותר שלא לערוך טבלאות השוואה מעין אלו, בכדי לשכנע את הלווים ליטול משכנתא לתקופה ארוכה יותר ובכך, להגדיל את גובה תשלומי הריבית לבנק".

רופא סבור, כי נוטלי משכנתאות רבים אינם מודעים לעובדה כי בכל פרומיל שחברה מקצועית לייעוץ משכנתאות יכולה להוריד, הם יכולים לחסוך סכום ממוצע של 6000 שקל: "בהחזר החודשי כמעט ולא מרגישים בהבדל, אולם בסיכום הכללי, הלווה משלם כמה אלפי שקלים פחות ממה שהיה אמור לשלם. על כן, חשוב מאוד להתייעץ עם האנשים הנכונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".