מרצדס G Class
צילום: יצרן

מרצדס G-Class החדש - אייקון הפרימיום שטח; מה המחיר?

כלמוביל השיקה את ה G-Class החדש עם ארבע גירסאות מנוע - דיזל, בנזין, AMG וחשמלי מלא, המחיר - כמעט כמו דירה ממוצעת, אבל יש כאלו שלא יוותרו
יואב פולס | (5)
נושאים בכתבה מרצדס מרצדס G Class

כלמוביל, יבואנית דגמי מרצדס השיקה הבוקר את ה G Class האייקוני החדש. ה G Class שהושק הבוקר קיבלת ארבע גירסאות – בנזין, דיזל, AMG וחשמלי מלא.

ה G Class הוא אחד מכלי הרכב האיקוניים ביותר בעולם הרכב מאז השקתו בשנת 1979. ה G החדש שומר על החזית והצללית הכל-כך מזוהה עם כל סדרות ה G מאז הושק לראשונה.

במרצדס כמו במרצדס, גם ה G החדש קיבל את מיטב הטכנולוגיה שהיצרן יודע להציע, ובהתאמה קיבל גם ארבע גירסאות – דיזל G450D, בנזין G500, גירסת AMG שתיקרא G63 AMG ו G580 החשמלי.

דגמי ה G Class החדשים שומרים על יכולות שטח של ה G לדורותיו עם שלדת סולם, מתלים נפרדים מקדימה וסרן אחורי חי. ההנעה כפולה וקבועה, כלומר כל ה G Class נוסעים ב 4X4 כל הזמן, כאשר דיפרנציאל מרכזי מאפשר זאת על הכביש. לטובת השטח מצויידים דגמי ה G בשלוש נעילות דיפרנציאל מקוריות – מרכזית, קדמית ואחורית, וכמובן אפשרות ליחסי העברה נמוכים (LOW / הילול כח) ההכרחיים לעבודת שטח אמיתית. למעט דגם ה G580 החשמלי, דגמי הבנזין והדיזל מקבלים מערכת היברידית קלה 48V לטובת חסכון בדלק והפחתת פליטת מזהמים.

כל גירסאות ה G Class מקבלות את מערכת המולטימדיה MBUX עם צג בגודל 12.3'', ובניגוד לדגמי הכביש של מרצדס, ברגע שהרכב עובר למצב 'שטח' התצוגה משתנה למידע רלוונטי לנהיגת שטח כמו לחצי אוויר, זויות מרכב, מצלמות 360 ועוד.

מימדים וגירסאות

ה G Class הוא רכב גדול ומרשים עם אורך כולל של 4.825 מטר לדגמי ה G450D וה G500, 4.873 מטר ל G63AMG ו 4.624 מטר ל G580 החשמלי. בסיס הגלגלים של כלל הדגמים זהה ועומד על 2.9 מטר נדיבים למדי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה G450D מצוייד במנוע טורבו דיזל הנפח 3.0 ליטר המפיק 367 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ. ה G450D מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב 5.8 שניות, והמהירות המירבית 210 קמ"ש. אחיו הבנזיני ה G500 מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר, המפתח 449 כ"ס ומומנט של 57 קג"מ. ב 0 ל 100 הוא מקדים את הדיזל ב 4 עשיריות שניה, ומסיים את המיאוץ בתוך 5.4 שניות. המהירות המירבית זהה. ההנעה בשני הדגמים היא כאמור כפולה וקבועה ותיבת ההילוכים היא אוטומטית 9G-Tronic.

העניינים מתחממים עם ה G63 AMG המצוייד במנוע טורבו בנזין בתצורת V8 בנפח 3.0 ליטר עם 585 כ"ס ומומנט של 86.7 קג"מ. 0 ל 100 הוא משלים בתוך 4.4 שניות בדרך למהירות מקסימלית של 220 קמ"ש.

ה G580 הוא כאמור הגירסה החשמלי המלאה של ה G Class והוא מצוייד בארבעה מנועים חשמליים בהספק משולב של 587 כ"ס ומומנט של 118.7 קג"מ. 0 ל 100 הוא עושה ב 4.7 שניות. ה G580 מצוייד בסוללה בקיבולת של 116Kwh המספקת טווח של כ 450 ק"מ. אתם כבר יודעים שברכב חשמלי הטווח הוא נגזרת של כמה פחות לוחצים על הדוושה אז אם אתם מתכוונים ליהנות מכל רגע על הכביש עם ה G580 קחו בחשבון שהטווח יתקצר משמעותית, כמו בכל רכב חשמלי. ה G580 ניתן לטעינה איטית AC בקצב של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בקצב של עד 200Kw.

צריכת הדלק של דגמי ה G Class נעה בין כ 11 ק"מ לליטר  בדיזל לכ 6.5 ק"מ לליטר ב AMG, ואם הנתון ממש חשוב לכם, אני לא בטוח שאתם הלקוחות הרלוונטיים ל G Class החדש.

בעולמות האבזור, כל דגמי ה G Class מצויידים בכל טוב אפשרי עם מושבים חשמליים, טעינה אלחוטית, הרבה עור, ועוד חופן נדיב של תופינים כראוי לנוהג ב G Class.

יותר ממיליון וריאציות

במרצדס מתגאים בלמעלה ממיליון (כן מיליון) קומבינציות אפשריות לקסטומיזציה של ה G האישי שתרצו לעצמכם – שילובים של צבעים חיצוניים, צבעים פנימיים, חומרים, תפירה, חישוקים ועוד.

בתחום הבטיחות נהנה ה G Class מסט מערכות בטיחות אקטיביות מלאות, ומקבל ציון איבזור בטיחות 7.

מחירים

ה G Class הוא רכב פרימיום אמיתי ותג המחיר שלו בהתאם כשהוא מתחיל ב 1,450,000 ₪ לדגם ה G450D, עובר דרך 1,550,000 ₪ לדגם ה G500 ו 1,700,000 ₪ ל G580 החשמלי, ועד 2,100,000 ₪ לדגם ה G63AMG. המחירים כבר מותאמים לשנת 2025.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אליהו 11/12/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
    רכב יוקרה שמתאים לכל כיס שווה קניה
  • 4.
    מאפס לטוטל לוס בארבע שניות-בשטח נוסעים לאט או שמתהפכים (ל"ת)
    בדרך לשיקומית ז' 11/12/2024 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ZZ 11/12/2024 10:12
    הגב לתגובה זו
    וכמה זה שוקל??
  • 2.
    יוסי 11/12/2024 08:56
    הגב לתגובה זו
    שווה
  • 1.
    לרון 11/12/2024 08:53
    הגב לתגובה זו
    ולעבור לגור במרצדס החדשה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.