מרצדס G Class
צילום: יצרן

מרצדס G-Class החדש - אייקון הפרימיום שטח; מה המחיר?

כלמוביל השיקה את ה G-Class החדש עם ארבע גירסאות מנוע - דיזל, בנזין, AMG וחשמלי מלא, המחיר - כמעט כמו דירה ממוצעת, אבל יש כאלו שלא יוותרו
יואב פולס | (5)
נושאים בכתבה מרצדס מרצדס G Class

כלמוביל, יבואנית דגמי מרצדס השיקה הבוקר את ה G Class האייקוני החדש. ה G Class שהושק הבוקר קיבלת ארבע גירסאות – בנזין, דיזל, AMG וחשמלי מלא.

ה G Class הוא אחד מכלי הרכב האיקוניים ביותר בעולם הרכב מאז השקתו בשנת 1979. ה G החדש שומר על החזית והצללית הכל-כך מזוהה עם כל סדרות ה G מאז הושק לראשונה.

במרצדס כמו במרצדס, גם ה G החדש קיבל את מיטב הטכנולוגיה שהיצרן יודע להציע, ובהתאמה קיבל גם ארבע גירסאות – דיזל G450D, בנזין G500, גירסת AMG שתיקרא G63 AMG ו G580 החשמלי.

דגמי ה G Class החדשים שומרים על יכולות שטח של ה G לדורותיו עם שלדת סולם, מתלים נפרדים מקדימה וסרן אחורי חי. ההנעה כפולה וקבועה, כלומר כל ה G Class נוסעים ב 4X4 כל הזמן, כאשר דיפרנציאל מרכזי מאפשר זאת על הכביש. לטובת השטח מצויידים דגמי ה G בשלוש נעילות דיפרנציאל מקוריות – מרכזית, קדמית ואחורית, וכמובן אפשרות ליחסי העברה נמוכים (LOW / הילול כח) ההכרחיים לעבודת שטח אמיתית. למעט דגם ה G580 החשמלי, דגמי הבנזין והדיזל מקבלים מערכת היברידית קלה 48V לטובת חסכון בדלק והפחתת פליטת מזהמים.

כל גירסאות ה G Class מקבלות את מערכת המולטימדיה MBUX עם צג בגודל 12.3'', ובניגוד לדגמי הכביש של מרצדס, ברגע שהרכב עובר למצב 'שטח' התצוגה משתנה למידע רלוונטי לנהיגת שטח כמו לחצי אוויר, זויות מרכב, מצלמות 360 ועוד.

מימדים וגירסאות

ה G Class הוא רכב גדול ומרשים עם אורך כולל של 4.825 מטר לדגמי ה G450D וה G500, 4.873 מטר ל G63AMG ו 4.624 מטר ל G580 החשמלי. בסיס הגלגלים של כלל הדגמים זהה ועומד על 2.9 מטר נדיבים למדי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה G450D מצוייד במנוע טורבו דיזל הנפח 3.0 ליטר המפיק 367 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ. ה G450D מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב 5.8 שניות, והמהירות המירבית 210 קמ"ש. אחיו הבנזיני ה G500 מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר, המפתח 449 כ"ס ומומנט של 57 קג"מ. ב 0 ל 100 הוא מקדים את הדיזל ב 4 עשיריות שניה, ומסיים את המיאוץ בתוך 5.4 שניות. המהירות המירבית זהה. ההנעה בשני הדגמים היא כאמור כפולה וקבועה ותיבת ההילוכים היא אוטומטית 9G-Tronic.

העניינים מתחממים עם ה G63 AMG המצוייד במנוע טורבו בנזין בתצורת V8 בנפח 3.0 ליטר עם 585 כ"ס ומומנט של 86.7 קג"מ. 0 ל 100 הוא משלים בתוך 4.4 שניות בדרך למהירות מקסימלית של 220 קמ"ש.

ה G580 הוא כאמור הגירסה החשמלי המלאה של ה G Class והוא מצוייד בארבעה מנועים חשמליים בהספק משולב של 587 כ"ס ומומנט של 118.7 קג"מ. 0 ל 100 הוא עושה ב 4.7 שניות. ה G580 מצוייד בסוללה בקיבולת של 116Kwh המספקת טווח של כ 450 ק"מ. אתם כבר יודעים שברכב חשמלי הטווח הוא נגזרת של כמה פחות לוחצים על הדוושה אז אם אתם מתכוונים ליהנות מכל רגע על הכביש עם ה G580 קחו בחשבון שהטווח יתקצר משמעותית, כמו בכל רכב חשמלי. ה G580 ניתן לטעינה איטית AC בקצב של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בקצב של עד 200Kw.

צריכת הדלק של דגמי ה G Class נעה בין כ 11 ק"מ לליטר  בדיזל לכ 6.5 ק"מ לליטר ב AMG, ואם הנתון ממש חשוב לכם, אני לא בטוח שאתם הלקוחות הרלוונטיים ל G Class החדש.

בעולמות האבזור, כל דגמי ה G Class מצויידים בכל טוב אפשרי עם מושבים חשמליים, טעינה אלחוטית, הרבה עור, ועוד חופן נדיב של תופינים כראוי לנוהג ב G Class.

יותר ממיליון וריאציות

במרצדס מתגאים בלמעלה ממיליון (כן מיליון) קומבינציות אפשריות לקסטומיזציה של ה G האישי שתרצו לעצמכם – שילובים של צבעים חיצוניים, צבעים פנימיים, חומרים, תפירה, חישוקים ועוד.

בתחום הבטיחות נהנה ה G Class מסט מערכות בטיחות אקטיביות מלאות, ומקבל ציון איבזור בטיחות 7.

מחירים

ה G Class הוא רכב פרימיום אמיתי ותג המחיר שלו בהתאם כשהוא מתחיל ב 1,450,000 ₪ לדגם ה G450D, עובר דרך 1,550,000 ₪ לדגם ה G500 ו 1,700,000 ₪ ל G580 החשמלי, ועד 2,100,000 ₪ לדגם ה G63AMG. המחירים כבר מותאמים לשנת 2025.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אליהו 11/12/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
    רכב יוקרה שמתאים לכל כיס שווה קניה
  • 4.
    מאפס לטוטל לוס בארבע שניות-בשטח נוסעים לאט או שמתהפכים (ל"ת)
    בדרך לשיקומית ז' 11/12/2024 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ZZ 11/12/2024 10:12
    הגב לתגובה זו
    וכמה זה שוקל??
  • 2.
    יוסי 11/12/2024 08:56
    הגב לתגובה זו
    שווה
  • 1.
    לרון 11/12/2024 08:53
    הגב לתגובה זו
    ולעבור לגור במרצדס החדשה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.