מרצדס רכב נהיגה נהג
צילום: Istock

גם בישראל: מרצדס E-Class עושה עלייה

ה-E-Class תשווק בישראל כרגע עם שני סוגי הנעות – טורבו בנזין היברידי קל, וטורבו בנזין פלאג אין
יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה מרצדס

קבוצת כלמוביל יבואנית דגמי מרצדס לישראל השיקה את ה-E-Class החדשה. דגם הE-Class הוא רכב הסאלון מנהלים של מרצדס והוא אחד הדגמים המצליחים ביותר של מרצדס בעולם.

מרצדס ציידו את ה-E-Class הטכנולוגיות העדכניות ביותר של החברה יחד עם עיצוב מרשים מאוד, הכולל גריל קדמי המורכב ממאות סמלי מרצדס קטנים, ויחידות תאורה אחוריות מרהיבות אשר גם בהן משולב סמל מרצדס עם פסי לד. בסיס הגלגלים של הE-Class עומד על 2.961 מטר, ואורך כללי של 4.95 מטר.

תא הנוסעים מיישר קו עם הדגמים המתקדמים ביותר של מרצדס ומשלב תאורת ומערכת ה-MBUX עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועד שלושה מסכים בהתאם לרמת הגימור - לוח מחוונים בגודל "12.3, מולטימדיה בגודל "14.4 במרכז הדשבורד ומסך "12.3 נוסף מול מושב הנוסע המאפשר לנוסע לצפות בתכנים כאשר לא ניתן לצפות במסך זה ממושב הנהג.

ה-E-Class תשווק בישראל כרגע עם שני סוגי הנעות – טורבו בנזין היברידי קל, וטורבו בנזין פלאג אין, כך שגירסת הכניסה ה-E200 תצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, בשילוב מערכת היברידית קלה 48V המספקים 204 כ"ס ומומנט של כמעט 32.6 קג"מ. הביצועים של ה-E200 מרשימים עם תאוצה מ-0 ל-100 ב-7.6 שניות ומהירות מקסימלית של 236 קמ"ש.

גירסת ה-E300e מונעת על ידי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר יחד עם מנוע חשמלי המספקים יחד 313 כ"ס ומומנט של 53 קג"מ. סוללת ה-E300e בקיבולת של 25.4Kwh המאפשרת טווח חשמלי טהור (כלומר נסיעה רק על חשמל, ללא הפעלת מנוע הבנזין) של כ-100 ק"מ. ה-E300e מציעה תאוצות חזקות אף יותר עם 6.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. המהירות המקסימלית דומה, 234 קמ"ש.

ה-E-Class מצוידת בכל אמצעי הבטיחות האקטיבית הנחוצים, ובהתאמה מקבלת ציון 6 באיבזור בטיחות. ה-E-Class עדיין לא נבחנה על ידי ה-EuroNcap אולם בהתאם לדגמי ה-E-Class הקודמים שקיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, יש לצפות כי גם הדגם החדש יקבל את אותו הציון.

ה E-Class תשווק בארץ במחיר של החל מ-539 אלף שקל לדגם ה-E200 והחל מ-639 אלף שקל לדגם ה-E 300e. על מחיר זה ניתן להוסיף חבילות איבזור בתשלום.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל, ציין כי לצד פיתוח סדרות ה-EQ החשמליות של מרצדס, היצרנית ממשיכה לפתח מנועי בנזין ודיזל מתקדמים. אנחנו נוסיף כי ה-E-Class היא חביבת נהגי המוניות ברחבי עולם, ולא מן הנמנע שישווקו גם גירסאות עם מנועי דיזל מתקדמים וחסכוניים, עם איבזור מופחת על מנת להשאיר את ה-E-Class כחלופה תחרותית גם ללקוחות אלו.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הכותב יואב פולס מאתר car-pad.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שלי 29/03/2024 12:17
    הגב לתגובה זו
    ומגיעים ממקום למקום באותו זמן..חחחח
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות

התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה BYD

חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.

לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.

מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.

בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.

במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.