מירי רגב
צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חוק אגרת הגודש יתבטל?

בינתיים מדובר על סוג של הקפאה, מועד הדדליין של המכרז עבר לתאריך לא ידוע; חוק אגרת הגודש היה אמור להיכנס לתוקף ב-2025 והיה צפוי להוריד את עומסי התנועה בגוש דן

חוק אגרות הגודש יבוטל - מי רגב שרת התחבורה מקפיאה בשלב זה את המכרז שפורסם לצורך הקמה והפעלה של המיזם שאמור היה להיכנס לתוקף ב-2025. בשלב זה, יידחה מועד ההגשה של ההצעות למועד בלתי ידוע. המשמעות המידית היא כמובן עיכוב, אבל ייתכן שהכוונה למסמס את אגרות הגודש שנועדו ליצור תנועה נורמלית יותר באזור המרכז. 

המכרז המקורי פורסם בספטמבר והיה אמור להסתיים בחודש זה.  החוק נזכיר, התקבל במסגרת חוק ההסדרים של הממשלה הקודמת, והוא כולל התייחסות מפורשת עם לוחות זמנים להחלת אגרות גודש בגוש דן. על פי החוק המחיר-אגרה ייקבע על-פי מעבר בין שלוש טבעות גיאוגרפיות. מעבר בין כולן יחייב את הנהג בשעות העומס לשלם 25 שקל, ויהיו כמובן מדרגות ומחירים שונים לשעות אחרות ולמעבר בין פחות אזורים-טבעות גיאוגרפיות.

החוק לא היה אהוד בלשון המעטה על הקואליציה והיתה כוונה לבטלו. ייתכן שהסיבה לאי ביטולו אלא "רק" הקפאתו נובעת מכך שההסכם בין משרד התחבורה לאוצר סיפק למשרד התחבורה תקציבים לתחבורה הציבורית בתנאי שיהיה חוק אגרות הגודש. ביטול היה מושך את התקציבים בחזרה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רון 16/03/2023 12:48
    הגב לתגובה זו
    1 . לסגור את הסיטי סנטר לתחבורה פרטית לטובת תחבורה ציבורית 2 . לטווח הארוך חובה להתחיל עם פרוייקט המטרו עכשיו עם מבט ל - 50 שנה קדימה . .
  • 2.
    תושב ת"א 16/03/2023 12:43
    הגב לתגובה זו
    ברור שיש להעדיף תחבורה ציבורית , לכן סגירת מרכז העיר למכוניות פרטיות ייעלץ את הבאים מבחוץ להשתמש בתחבורה ציבורית . הכבישים יתפנו , החניונים יתפנו והתחבורה הציבורית תזרום . היום עם האוטובוסים והמוניות החשמליות זיהום האוויר והרעש יפחתוגם הם וכולם ירוויחו . ( עם אין שכל אין דאגות) .
  • 1.
    מרכז הארץ 16/03/2023 02:17
    הגב לתגובה זו
    כמו תמיד , העשירים שלא איכפת להם לשלם לכל נסיעה כמה שקלים יהנו מכבישים יותר ריקים והציבור או ישלם או יסע בתחבורה הציבורית המקרטעת .לא הגיוני ,לא נכון.לבטל !
  • יאיר 20/03/2023 10:27
    הגב לתגובה זו
    לתחזק אותו יעלה מיליארדים . העצבים של הנהגים גוררים אלימות וברדק . מתאים לרגב .
  • ובדיוק בכלל אנשים עם רגשי נחיתו כמוך המדינה הולכת להחרב (ל"ת)
    תושב 19/03/2023 14:48
    הגב לתגובה זו
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי

זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.