מרצדס רכב נהיגה נהג
צילום: Istock

מרצדס תזמן 10,000 מכוניות בישראל לתיקון

חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מודיעה על קריאה לתיקון ל-10,000 מכוניות מדגמים שונים בשל חשש לכשל בכרית האוויר הקדמית
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה כלמוביל מרצדס

מרצדס תזמן מספר שיא של מכוניות לתיקון בישראל - כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית המותג. כ-10,000 מכוניות נכללות בקריאה לתיקון של כרית האוויר הקדמית של הנהג, המותקנת במרכז גלגל ההגה.

המכוניות הנכללות בתיקון הן מדגמי C ,B ,A ו-E-קלאס, כמו גם רכבי הפנאי GLA ו-GLE. הדגמים המעורבים בקריאה לתיקון יוצרו בין נובמבר 2011 ליולי 2017. במסגרת התיקון, תיבדק יחידת כרית האוויר בכדי להחליט האם יש צורך בתיקון. מכלמוביל נמסר כי הפעולה תארוך כשעה. בהתאם לתקנות הרכב בישראל, כל בדיקה ותיקון הנדרשים כחלק מקריאה לתיקון, מבוצעים ללא כל עלות מצד בעל הרכב.

 

חשוב עוד לשים לב כי מרגע קבלת ההודעה לביתכם, חובה עליכם לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. בעל רכב שנדרש לתיקון שלא ייענה לקריאה, רישיון הרכב שלו לא יחודש ולא יוכל לבצע את מבחן הרישוי השנתי או לבצע העברת בעלות.

הקריאה לתיקון מבוצעת כחלק מקמפיין עולמי עליו הכריזה מרצדס לאחרונה. זאת, לאחר שבדיקות פנימיות מצאו סיכון לכך שכריות האוויר ייפתחו ספונטנית ויגרמו לפציעה. התקלה נגרמת כתוצאה מבידוד לקוי של מנגנון כרית האוויר, ואינה קשורה לפרשת הקריאה לתיקון הענקית של טאקאטה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות

התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה BYD

חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.

לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.

מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.

בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.

במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 



זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

9# מאזדה 6 - מי רוצה רכב מנהלים? (מעל 40,000 יחידות)

רכב משפחתי פלוס - רכב מנהלים שהפך לפופולרי למשפחות שהיו צריכות או שרצו להרשים ברכב גדול. הוא היה גם רכב של מנהלים - שידר סטטוס ומעמד. העיצוב היוקרתי יחסית והנוכחות בכביש הפכו אותה לאלטרנטיבה טובה פחות יקרה לרכבים אירופאיים.

הדגם זכה להצלחה גם בקרב נהגי מוניות, בזכות תא מטען גדול, נוחות נסיעה ושם טוב באמינות מכאנית.