
התחב"צ שוב מצטמצמת - מתכונת חירום; מה יש ואיפה?
מה פתוח ומה סגור - קווים, רכבות ורכבת קלה
בעקבות התקיפה האמריקאית באיראן והעלייה המחודשת בדריכות הביטחונית, פיקוד העורף החמיר את הנחיות ההתגוננות – והתחבורה הציבורית שוב מצטמצמת. מדובר בשירות חלקי בלבד, עם קווים מושבתים, תחנות סגורות ושעות פעילות מוגבלות, בדומה למה שראינו בתחילת המלחמה.
בפועל, התחבורה הציבורית בישראל חזרה למתכונת חירום מלאה. רכבת ישראל, הרכבת הקלה והאוטובוסים עברו שוב למצב של מינימום תנועה, תוך ניסיון לתעדף קווים חיוניים בלבד – בעיקר לצורך מעבר בין ערים מרכזיות, ובשעות העומס בלבד.
רכבת ישראל: דילול קווים והפסקה בשעות הערב
לפי הודעת רכבת ישראל, הרכבות יפעלו עד לשעה 21:00 בלבד, וגם זאת רק בתדירות של רכבת אחת לשעה בקווים מרכזיים. כל רכבות הלילה בוטלו, כולל אלה שמקשרות לנמל התעופה בן גוריון.
תחנות רבות ברחבי הארץ סגורות – מרעננה בדרום השרון ועד דימונה בדרום. בין התחנות שסגורות: נתב"ג, בית שמש, אחיהוד, קריית חיים, חוצות המפרץ, עתלית, נתניה ספיר, יוקנעם כפר יהושע, מגדל העמק כפר ברוך, צומת חולון, בת ים קוממיות, לוד גני אביב, יבנה מזרח, באר יעקב, ראשון לציון הראשונים, רמלה, קריית מלאכי יואב, דימונה ורעננה דרום.
- תחב"צ במלחמה - שאלות ותשובות
- תחבורה ציבורית במלחמה - מה עובד ומה לא עובד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכבות בקווים הבאים מושבתות לחלוטין:
-
בית שמש – נתניה
-
ראשון לציון הראשונים – לוד
-
ירושלים יצחק נבון – מודיעין
-
דימונה – באר שבע צפון האוניברסיטה
קו באר שבע – כרמיאל יפעל רק בשעות השיא, וגם זאת במתכונת מוגבלת. הקו הפרברי חיפה – כרמיאל ממשיך לפעול כסדרו.
אוטובוסים ורכבות קלות: שירות מקוצר, קווים מצומצמים
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הודיעה כי קווי האוטובוסים יעבדו במתכונת חירום. המשמעות: הקווים המרכזיים בלבד יפעלו, ובתדירות נמוכה מהרגיל, בעיקר בתחומי הערים הגדולות ולצורכי עבודה חיונית בלבד.
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- תוכן שיווקי למכור את קרן ההשתלמות על ה-S&P? היא סיפקה תשואה שלילית כשהמדד עלה
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
בירושלים, הרכבת הקלה תסיים את פעילותה כבר בשעה 19:30, וגם זה רק בנתיבים קצרים:
-
בתוואי הצפוני: נווה יעקב – גבעת המבתר
-
בתוואי הדרומי: הדסה עין כרם – התחנה המרכזית
הרכבת הקלה בגוש דן עדיין מושבתת לחלוטין מאז תחילת המתקפה. תשע התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום הפכו למרחבים מוגנים שמקלטים בהם מאות תושבים מדי יום.
מי נפגע – ומי בכל זאת מצליח להגיע?
הפגיעה העיקרית היא באזורים הפריפריאליים, ובעובדים שנדרשים להגיע פיזית למקומות העבודה בשעות שאחרי 21:00 – בהם צוותי רפואה, ביטחון, סיעוד, תעשייה ומסחר. באין תחבורה ציבורית סדירה, רבים נאלצים להסתמך על כלי רכב פרטיים, מוניות – או פשוט להישאר בבית.
במקביל, רשויות מקומיות רבות מדווחות על עומסים בתחנות אוטובוס פעילות, בעיקר בשעות הבוקר. לא בכל מקום מופעלים צוותי סדר והכוונה, ובלבול רב נרשם אצל נוסעים שמגלים רק בדיעבד שקו מסוים בוטל או ששונתה תחנת המוצא שלו.
- 1.גנאדי 26/06/2025 22:09הגב לתגובה זושהיא ביוב

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.
מלחמת מחירים כבר כאן.
אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.
דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury. המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.
הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.
בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.
את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מחירים
מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
ה MG HS הושק עם שלוש צורות הנעה - דגם עם מנוע טורבו בנזין, דגם היברידי ודגם פלאג אין. מההשקה ועד לפרסום המבחן הפחיתה לובינסקי היבואנית את מחיר הדגם באלפי שקלים, על מנת להתמודד טוב יותר בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, מחיר
פחות אהבנו: עיצוב, הססנות קלה של תיבת ההילוכים
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.
הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.
אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה ותיבת הילוכים | טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי
7 הילוכים |
הספק ומומנט | 170 כ"ס ו 28 קג"מ |
נפח מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק (משולב) | 13.15 ק"מ לליטר. WLTP |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 167.0 אש"ח |
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- ללא תחרות - MG Cyberster הספורטיבית החל מ 349.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.