אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן, יחצ

המערכת של אלקטריאון עם יחס טעינה-נסיעה של פי 5 - המניה קופצת

החברה מדווחת על הספקי טעינה גבוהים מהדרישה בפרויקטים בנורבגיה ובצרפת; המניה קופצת ב-7%
רוי שיינמן | (12)

אלקטריאון  אלקטריאון -1.56%   העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי דיווחה היום על התקדמותה הטכנולוגית בשני פרויקטים חשובים לטעינת רכב חשמלי. מדובר בפרויקטים "טרונדהיים" בנורבגיה ו-"Charge As You Drive" (CAYD) בצרפת.

 

יחס טעינה-צריכה של פי 5 לאוטובוסים

בפרויקט טרונדהיים, המערכת שפיתחה החברה מאפשרת טעינת אוטובוסים בזמן נסיעה עלתה על הדרישות המקוריות של המכרז - בבדיקות האחרונות, הוכח כי המערכת יכולה להעביר כ-100 קילוואט לאוטובוס מפרקי (אקורדיון), לקילומטר נסיעה, פי 5 מצריכת החשמל של האוטובוס למרחק כזה.

אורן עזר, מנכ

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון; קרדיט: ניר סלקמן

לפיכך, במקומות בהם האוטובוס נוסע במהירות ממוצעת של כ-10 קמ"ש, כמו בעת כניסה ויציאה מתחנות, המערכת מטעינה את הסוללה של האוטובוס בכ-10 קילוואט שעה לכל קילומטר נסיעה. לאור העובדה שהאוטובוס צורך כ-2 קילוואט שעה לכל קילומטר, המשמעות היא כי המערכת מספקת לאוטובוס אנרגיה מספקת לנסיעה של 4 קילומטרים נוספים.

בפרויקט הצרפתי CAYD, החברה הציגה מערכת טעינה לכבישים מהירים שמסוגלת לטעון את משאיות גם בנסיעה במהירות גבוהה. המערכת מעבירה כ-75 קילוואט לכל מקלט המותקן על הרכב, כאשר על רכבים גדולים כמו משאיות ניתן להתקין מספר מקלטים. בבדיקות שנערכו על ידי החברה, המערכת העבירה 218 קילוואט למשאית חשמלית בעלת שלושה מקלטים, תוך שמירה על נצילות של כ-90% עבור משאית הנוסעת במהירות המותרת בכביש מהיר וצורכת כ-10- קילוואט, הפתרון של החברה מספק יותר מפי 2 מהאנרגיה הנצרכת לרכב באותו פרק זמן, ומפחית את הצורך בעצירות לשם טעינה.

 

התוצאות האחרונות

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-10.1 מיליון שקל, זינוק של כפי 2 ביחס לכ-5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ייחסה את הגידול בהכנסות בעיקר להכרה בהכנסה בגין פרויקטים בגרמניה, ישראל, צרפת וארה"ב. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-19.1 מיליון שקל, נתון דומה לזה שרשמה ברבעון המקביל אשתקד - 19.6 מיליון שקל.

מוקדם יותר החודש דיווחה החברה על גיוס הון בסך 50 מיליון שקל מיצרנית רכב מובילה בעולם. הגיוס בוצע לפי מחיר של 169.4 שקל למניה, לפי מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון שלפני הדיווח, כאשר את יום הדיווח המניה סגרה בפלוס 10% על מחיר של 185.5 שקל. בדילול מלא, לאחר הגיוס תחזיק יצרנית הרכב ב-2% מההון המונפק של החברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית אלקטריאון נסחרת לפי שווי של 2.29 מיליארד שקל אחרי זינוק של 122% מתחילת השנה ושל 115% בשנה האחרונה.

מניית אלקטריאון מתחילת השנה

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    לא עמדו ביעדים 25/09/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים להיות הפסדיים
  • 8.
    משקיע ותיק 23/09/2024 19:22
    הגב לתגובה זו
    עובדת נכון בסבלנות מקצועיות אני שנה וחצי ומרווח יפה מאוד. יש לה פוטנציאל גדול.
  • 7.
    סיני 23/09/2024 16:14
    הגב לתגובה זו
    לא כלכלה לא טכנולוגיה לא כלום רק עוד משחק אחרי מחיקה של מיליארד דולר יגיעו הכתהות ,השאלות ,מי ,למה . גת מגידו פסגות ,ברק בנסקי כלל .חגג וחבריו כולם יסתירו את עוגמת הנפש 2.5 מיליארד שח של סיפורי שיווק וחלומות בקופסא . אין כלום כי לא היה כלום
  • dw 23/09/2024 17:21
    הגב לתגובה זו
    כך שכלום זה לא אבל אין ספק שטוב יהיו אם ישיגו עוד עסקאות, כדי להצדיק יותר שווי לא פשוט של 2 מיליארד שקלים
  • 6.
    ציקו 23/09/2024 15:52
    הגב לתגובה זו
    רק אצלנו בארץ הפיקוח על הפנים , וחברות עושות תיספורת בחסות המוסדיים , במקום לקבל כתב תביעה עם דרישה להרמת מסך. בארצות הברית חברה כזאת לא מגיעה למיימדים כאלה ..., אבל פה השחיתות חוגגת . איפו המפקח ... יבוא בסוף יגיד אייך לא ראינו לא שמענו לא ידענו . הבורסה בארץ בדיחה עם חברה כזאת מקבלת חשיפה כזאת. שיהיה להם בהצלחה ... משקיעים יקרים חשוב מאוד לשמור על הכסף. שלכם תיזהרו בבקשה . המשך יום מקסים
  • dw 23/09/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    אין ספק. אז אם בנאסדק אפשר שיהיו חברות חלום למה שלא יהיו גם אצלנו? אחרי שהסכמנו על כך שלגיטימי שיהיו בבורסה המקומית חברות חלום כמו אלקטריאון, וגם אנלייבקס, סונוביה, פורסייט, אפולו או אקסיליון אפשר יהיה לדון על כך האם שווי של למעלה מ 2 מיליארד שקלים הוא שווי סביר או יקר מדי לאלקטריאון, שכרגע עדיין מציגה היקף מכירות לא מרשים דיו (עבור חברה בשווי של 2 מיליארד שקלים) יש שלל חברות חלום בבורסה. לא חייבים לבחור דווקא באלקטריאון, למרות שגם הנגטיבים יצטרכו כנראה להסכים שיש להם סיפור ממש טוב.
  • 5.
    אבי 23/09/2024 15:28
    הגב לתגובה זו
    אשאר איתה. אבל הם לא עושים את הפריצה. מניה תנודתיצ
  • 4.
    החברה בונה פרוייקטים באורך 150 מטר בחצרות מפעלים (ל"ת)
    מטורלל לגמרי 23/09/2024 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא נמאס לכם מהסיפורים של החברה הזו (ל"ת)
    אלי 23/09/2024 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באם האמור בכתבה נכון אולי תמצאו דרך להפחית את יכול 23/09/2024 12:32
    הגב לתגובה זו
    באם האמור בכתבה נכון אולי תמצאו דרך להפחית את יכול המערכת בתמורה להורדת עלות ההשקעה לכל ק״מ כביש
  • אל תדאג 23/09/2024 13:32
    הגב לתגובה זו
    אם המשדרים של 25 עולים 5 מיליון אירו לקילומטר אז תהייה בטוח שהמשדרים של 75 יקרים יותר. אין פה שום היתכנות כלכלית.
  • 1.
    סיפורים והמצאות 23/09/2024 11:59
    הגב לתגובה זו
    גם לפני פרסום התוצאות הסופיות בגרמניה אלקטריאון טענו ל-90% נצילות. הסתיים הפרוייקט ומצאו 64.3% נצילות מעשית או פחות. גם אמרו 100 קילו-ואט על המקלטים לאוטובוס שלהם בשוודיה... ובסוף פרסמו שמעשית זה רק לשבריר שניה, והממוצע קטן בעשרות אחוזים.
ירידות עליות בשווקים
צילום: דאלי

רמז עבה לסיום העליות בבורסה

האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?

מנדי הניג |

השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך

גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה. 

התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.  

כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם? 

יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א 35 יורד 1%, 90 יורד ב-1.2%; אל על מאבדת 3.3%

המסחר בבורסה מתנהל במגמה שלילית אחרי חופשת החג, והמשקיעים מגיבים להתפתחויות הגיאופוליטיות, הירידות בארה"ב, והדולר

מערכת ביזפורטל |

המסחר בבורסה מתחדש אחרי חופשת החג אך מביא איתו ירידות ברקע אי הוודאות סביב המשא ומתן במצריים, במקביל למגמה שלילית אמש בוול סטריט. בדיווח עדכני נראה שהשליחים האמריקאים, ויטקוף וקושנר, נחתו בשארם א-שייח לקראת יום דרמטי במגעים לעסקת חטופים ותוך 36 שעות עשויה לצאת הודעה על עסקה או פיצוץ.

פוליסת חיסכון - שתי מילים שנשמעות כאילו הן מבטיחות לכם משהו בטוח. בפועל זה כנראה בדיוק ההפך. זה מוצר חיסכון/השקעה שמגיע מחברות הביטוח, שעוטפות אותו באריזה פשוטה שאמורה לגרום לכם להרגיש שהוא נכון בשבילכם ויותר פשוט מהעולם המסובך של קופות גמל וקרנות השתלמות. הן אומרות לכם תפקידו כמה שתרצו, תמשכו מתי שתרצו רק שאיפשהו בין הגמישות להבטחות, מסתתרת עלות שהרבה חוסכים לא שמים לב אליה.

במהלך השנים האחרונות הפכה הפוליסה הזאת כמעט לשם נרדף ל“השקעה נזילה” משהו שמאפשר לכם לשים כסף בצד בלי הגבלות ותקרה (תקרת ההפקדה השנתית לקופת גמל להשקעה עומדת על 81,711 שקל), ויחד עם זאת לקבל "ניהול מקצועי" של חברת ביטוח. אלא שכמו בהרבה מקרים בשוק ההון, צריך לבחון את מפת האינטרסים. כשבוחנים את המספרים, התמונה רחוקה מלהיות מבטיחה. בלוף ושמו פוליסות חיסכון - למה לא כדאי להקשיב לסוכני הביטוח שדוחפים לכם את המכשיר הזה


אחרי חופשת חג הסוכות, הבורסה בתל אביב תפתח הבוקר מחדש את שעריה ותיכנס לשגרת חול המועד, כלומר מסחר מקוצר. היום, כמו גם חמישי וראשון הקרובים, יום המסחר יסתיים מוקדם, הנעילה תתבצע ב-14:24-14:25, כאשר טרום הנעילה יחל כ-10 דקות מוקדם יותר, ושלב ה-TAL ייסגר ב-14:30. לאחר מכן שוב תיעצר הפעילות ליומיים נוספים לכבוד שמחת תורה, לפני שהשוק יחזור לשגרה מלאה. לרוב, מדובר בתקופה עם נפחי מסחר נמוכים יחסית ותנודתיות שיכולה להפתיע, במיוחד ברקע הסנטימנט החיובי סביב האפשרות לעסקה וסיום המלחמה.

לפני היציאה לחופשת החג המדדים בת"א סיימו במגמה חיובית, אם כי העליות התמתנו במהלך היום. ת"א 35 עלה קלות אחרי זינוק חד בבוקר שהתמתן בהמשך, ות"א בנקים נחלש בכ-2% על רקע מימושים. ברקע, הסנטימנט נשאר אופטימי בעקבות ההתקדמות במו"מ להפסקת המלחמה והחזרת החטופים, כשהלחץ הבינלאומי והערבי על חמאס מתחיל להניב תוצאות והציפייה להסדר קרובה יותר. גם בשוק המט"ח נרשם שיפור, כאשר השקל התחזק והדולר ירד לרמה שלא נראתה מזה שלוש שנים הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים. בשוק האג"ח נמשכה המגמה החיובית עם ירידה בתשואות הארוכות.