אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן, יחצ

המערכת של אלקטריאון עם יחס טעינה-נסיעה של פי 5 - המניה קופצת

החברה מדווחת על הספקי טעינה גבוהים מהדרישה בפרויקטים בנורבגיה ובצרפת; המניה קופצת ב-7%
רוי שיינמן | (12)

אלקטריאון  אלקטריאון -3.44%   העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי דיווחה היום על התקדמותה הטכנולוגית בשני פרויקטים חשובים לטעינת רכב חשמלי. מדובר בפרויקטים "טרונדהיים" בנורבגיה ו-"Charge As You Drive" (CAYD) בצרפת.

 

יחס טעינה-צריכה של פי 5 לאוטובוסים

בפרויקט טרונדהיים, המערכת שפיתחה החברה מאפשרת טעינת אוטובוסים בזמן נסיעה עלתה על הדרישות המקוריות של המכרז - בבדיקות האחרונות, הוכח כי המערכת יכולה להעביר כ-100 קילוואט לאוטובוס מפרקי (אקורדיון), לקילומטר נסיעה, פי 5 מצריכת החשמל של האוטובוס למרחק כזה.

אורן עזר, מנכ

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון; קרדיט: ניר סלקמן

לפיכך, במקומות בהם האוטובוס נוסע במהירות ממוצעת של כ-10 קמ"ש, כמו בעת כניסה ויציאה מתחנות, המערכת מטעינה את הסוללה של האוטובוס בכ-10 קילוואט שעה לכל קילומטר נסיעה. לאור העובדה שהאוטובוס צורך כ-2 קילוואט שעה לכל קילומטר, המשמעות היא כי המערכת מספקת לאוטובוס אנרגיה מספקת לנסיעה של 4 קילומטרים נוספים.

בפרויקט הצרפתי CAYD, החברה הציגה מערכת טעינה לכבישים מהירים שמסוגלת לטעון את משאיות גם בנסיעה במהירות גבוהה. המערכת מעבירה כ-75 קילוואט לכל מקלט המותקן על הרכב, כאשר על רכבים גדולים כמו משאיות ניתן להתקין מספר מקלטים. בבדיקות שנערכו על ידי החברה, המערכת העבירה 218 קילוואט למשאית חשמלית בעלת שלושה מקלטים, תוך שמירה על נצילות של כ-90% עבור משאית הנוסעת במהירות המותרת בכביש מהיר וצורכת כ-10- קילוואט, הפתרון של החברה מספק יותר מפי 2 מהאנרגיה הנצרכת לרכב באותו פרק זמן, ומפחית את הצורך בעצירות לשם טעינה.

 

התוצאות האחרונות

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-10.1 מיליון שקל, זינוק של כפי 2 ביחס לכ-5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ייחסה את הגידול בהכנסות בעיקר להכרה בהכנסה בגין פרויקטים בגרמניה, ישראל, צרפת וארה"ב. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-19.1 מיליון שקל, נתון דומה לזה שרשמה ברבעון המקביל אשתקד - 19.6 מיליון שקל.

מוקדם יותר החודש דיווחה החברה על גיוס הון בסך 50 מיליון שקל מיצרנית רכב מובילה בעולם. הגיוס בוצע לפי מחיר של 169.4 שקל למניה, לפי מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון שלפני הדיווח, כאשר את יום הדיווח המניה סגרה בפלוס 10% על מחיר של 185.5 שקל. בדילול מלא, לאחר הגיוס תחזיק יצרנית הרכב ב-2% מההון המונפק של החברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית אלקטריאון נסחרת לפי שווי של 2.29 מיליארד שקל אחרי זינוק של 122% מתחילת השנה ושל 115% בשנה האחרונה.

מניית אלקטריאון מתחילת השנה

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    לא עמדו ביעדים 25/09/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים להיות הפסדיים
  • 8.
    משקיע ותיק 23/09/2024 19:22
    הגב לתגובה זו
    עובדת נכון בסבלנות מקצועיות אני שנה וחצי ומרווח יפה מאוד. יש לה פוטנציאל גדול.
  • 7.
    סיני 23/09/2024 16:14
    הגב לתגובה זו
    לא כלכלה לא טכנולוגיה לא כלום רק עוד משחק אחרי מחיקה של מיליארד דולר יגיעו הכתהות ,השאלות ,מי ,למה . גת מגידו פסגות ,ברק בנסקי כלל .חגג וחבריו כולם יסתירו את עוגמת הנפש 2.5 מיליארד שח של סיפורי שיווק וחלומות בקופסא . אין כלום כי לא היה כלום
  • dw 23/09/2024 17:21
    הגב לתגובה זו
    כך שכלום זה לא אבל אין ספק שטוב יהיו אם ישיגו עוד עסקאות, כדי להצדיק יותר שווי לא פשוט של 2 מיליארד שקלים
  • 6.
    ציקו 23/09/2024 15:52
    הגב לתגובה זו
    רק אצלנו בארץ הפיקוח על הפנים , וחברות עושות תיספורת בחסות המוסדיים , במקום לקבל כתב תביעה עם דרישה להרמת מסך. בארצות הברית חברה כזאת לא מגיעה למיימדים כאלה ..., אבל פה השחיתות חוגגת . איפו המפקח ... יבוא בסוף יגיד אייך לא ראינו לא שמענו לא ידענו . הבורסה בארץ בדיחה עם חברה כזאת מקבלת חשיפה כזאת. שיהיה להם בהצלחה ... משקיעים יקרים חשוב מאוד לשמור על הכסף. שלכם תיזהרו בבקשה . המשך יום מקסים
  • dw 23/09/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    אין ספק. אז אם בנאסדק אפשר שיהיו חברות חלום למה שלא יהיו גם אצלנו? אחרי שהסכמנו על כך שלגיטימי שיהיו בבורסה המקומית חברות חלום כמו אלקטריאון, וגם אנלייבקס, סונוביה, פורסייט, אפולו או אקסיליון אפשר יהיה לדון על כך האם שווי של למעלה מ 2 מיליארד שקלים הוא שווי סביר או יקר מדי לאלקטריאון, שכרגע עדיין מציגה היקף מכירות לא מרשים דיו (עבור חברה בשווי של 2 מיליארד שקלים) יש שלל חברות חלום בבורסה. לא חייבים לבחור דווקא באלקטריאון, למרות שגם הנגטיבים יצטרכו כנראה להסכים שיש להם סיפור ממש טוב.
  • 5.
    אבי 23/09/2024 15:28
    הגב לתגובה זו
    אשאר איתה. אבל הם לא עושים את הפריצה. מניה תנודתיצ
  • 4.
    החברה בונה פרוייקטים באורך 150 מטר בחצרות מפעלים (ל"ת)
    מטורלל לגמרי 23/09/2024 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא נמאס לכם מהסיפורים של החברה הזו (ל"ת)
    אלי 23/09/2024 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באם האמור בכתבה נכון אולי תמצאו דרך להפחית את יכול 23/09/2024 12:32
    הגב לתגובה זו
    באם האמור בכתבה נכון אולי תמצאו דרך להפחית את יכול המערכת בתמורה להורדת עלות ההשקעה לכל ק״מ כביש
  • אל תדאג 23/09/2024 13:32
    הגב לתגובה זו
    אם המשדרים של 25 עולים 5 מיליון אירו לקילומטר אז תהייה בטוח שהמשדרים של 75 יקרים יותר. אין פה שום היתכנות כלכלית.
  • 1.
    סיפורים והמצאות 23/09/2024 11:59
    הגב לתגובה זו
    גם לפני פרסום התוצאות הסופיות בגרמניה אלקטריאון טענו ל-90% נצילות. הסתיים הפרוייקט ומצאו 64.3% נצילות מעשית או פחות. גם אמרו 100 קילו-ואט על המקלטים לאוטובוס שלהם בשוודיה... ובסוף פרסמו שמעשית זה רק לשבריר שניה, והממוצע קטן בעשרות אחוזים.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

אלעזר זוננשיין מנכל פלסאנמור
צילום: טל שחר

פלסאנמור: "בעלי המניות חכמים. GE בחוץ ואנחנו נצמח מהר מאד"

לאור דיווח החברה על מכירת כל האחזקות של GE בפלסאנמור ועל כך שהפסיקה להיות בעלת עניין בחברה, מניית החברה מזנקת, לאחר שמכירות מתמשכות הפעילו לחץ על המניה, בייחוד לאחר שדיווחה על התקדמות משמעותית עם קבלת אישור FDA למוצר הדגל שלה; לאור החדשות, שוחחנו עם מנכ"ל פלסאנמור, אלעזר זוננשיין

רן קידר |
נושאים בכתבה פלסאנמור

בתחילת נובמבר, אחרי תקופה ארוכה של ציפייה, פלסאנמור פלסאנמור 7.9%   קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק המוצר המרכזי שלה, מכשיר האולטרסאונד הביתי ES-Pulsenmore, בשוק האמריקאי. היתה זו אבן דרך מהותית עבור החברה, שסימנה את ארה״ב כיעד אסטרטגי מרכזי כבר לפני מספר שנים, ועברה כברת דרך שכללה ניסויים קליניים נרחבים, תהליך רגולטורי מורכב והתמודדות עם אתגרי תקופת המלחמה. לאחר האישור, זינקה מניית החברה בכ-33% ביום אחד, ומאז הלכה וירדה, עד שכיום היא נסחרת ב-28% מתחת למחיר שלפני הקפיצה, שווי השוק של החברה ירד בימים האחרונים עד שהגיע לכ-131 מיליון שקל טרום הזינוק היום.

והיום, דיווחה פלסאנמור דיווחה כי GE (ג’נרל אלקטריק) חיסלה את כל האחזקה בחברה, בשיעור של 6.91% מההון, באמצעות מכירה בבורסה. והחברה מזנקת. ככלל, עסקאות בתוך הבורסה לוחצות על המניה כיוון שכל פעם שמגיע קונה ההיצע מרסן את העליה במניה ובמידה ולא קיים ביקוש העסקאות מתבצעות במחירים נמוכים יותר ויותר מה שמוביל כמובן לירידה בשערי המניה. עם זאת, המניה מזנקת היום, כאילו הוסרה מעליה עננה. 

לאור זאת, שוחחנו עם אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור, כדי להבין את המהלך הנוכחי. 

על פניו, כשחברה בינלאומית גדולה יוצאת מעסקה עם חברה מקומית קטנה, אלו הן חדשות לא טובות. עם זאת, אנחנו רואים שהשוק הגיב באופן חיובי לחדשות הללו, כאילו הוסרה עננה. נשמח לשמוע ממך על איך החברה רואה את המהלך? 

החדשות האחרונות הן בעצם סוף המהלך עם GE. במהלך התקופה האחרונה יצאנו במספר סבבים של הודעות מיידות על אי הסכמות שיש לנו איתם. זה התחיל בהודעה על כך שהם ביטלו הסכם מכירה של 15,000 יחידות. אנחנו טענו שכל ההודעות של GE הן עורבא פרח וישנן אי הסכמות מהותיות בין החברות. וזה הסתיים בזה שהם שילמו לנו פיצויים, כפי שגם פרסמנו. 

לטענות שלהם לגבי השימושיות באייפון לא היו רגליים, ולראיה החברה קיבלה אישור דה-נובו (FDA) לאייפון ולאנדרואיד. בסופו של דבר, הם היו בסך הכל בעלי מניות שהשקיעו 21 מיליון דולר. אבל השורה התחתונה זה שהחברה תצמח עכשיו מהר מאוד. והם בחוץ. 

ומהי החלופה ל-GE והמלאי הנוכחי של המוצר?