אחרי הדרמה בשופרסל ולקראת קרפור: הרשת מחליפה משרד פרסום
אחרי עשרות שנים משותפות, וכאשר השוק מצפה לכניסתה של ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור, שופרסל 0.03% משנה זהות משרדי הפרסום המטפלים בתקציב הפרסום שלה, שמוערך בכ-120 מיליון שקלים. החברה החליטה להפסיק לעבוד עם משרד אדלר חומסקי, וגייסה במקומו את משרד גליקמן שמיר סמסונוב.
תקציב הפרסום של שופרסל הוא מהגדולים במשק הישראלי, ועל פי הערכות עומד כאמור כל כ-120 מיליון שקלים. מתוך זה, אדלר חומסקי טיפל בנתח של כמחצית מכך. החלק האחר מטופל על ידי משרד גיתם BBDO, שימשיך לטפל ברשת הקמעונאות, והנתח שלו אף צפוי לצמוח - הן מבחינת היקף הפרסום בתקציבי שופרסל, והן בגידול בתקציבי שופרסל אונליין, Be ובגזרות השונות של הקבוצה.
עבור אדלר חומסקי מדובר במכה לא פשוטה, פחות משנה לאחר שחטף מכה נוספת כאשר איבד את תקציב הפרסום של בנק הפועלים. ואולם אז זכה אדלר חומסקי בתקציב בנק דיסקונט, מה שהוביל להתקוטטות בין הצדדים.
גליקמן שמיר סמסונוב הוא בין חמשת משרדי הפרסום המובילים בישראל, ונהנה מאמון של חברות בכירות במשק כדוגמת הבנק הבינלאומי, קופ"ח כללית, ביטוח ישיר (תשע), החברה המרכזית ועוד.
השינוי במשרדי הפרסום מגיע לאחר הסערה שעברה על שופרסל, עם חזרתו של איציק אברכהן, שהיה המנכ"ל הכל יכול שלה במשך שנים, וחזר לאחרונה כיו"ר, הדחת המנכ"ל האחרון עופר בלוך, ומינוי של אורי וטרמן - שני מהלכים עליהם חתום אברכהן.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.