חברת החשמל מתקפלת: משנה את סעיף "המגזרים" במכרז
אחרי שהוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לפני כשבועיים, החליטה חברת החשמל לבטל עוד סעיף שעורר את זעמם של משרדי הפרסום - כך נודע לאייס. כזכור, כשבוע לאחר פרסום המכרז, כפי שפורסם לראשונה באייס, החליטה החברה לבטל את סעיף "דקה לשמונה" וכעת החברה החליטה להגמיש באופן ניכר את סעיף "המגזרים".
על פי הדרישה המקורית של חברת החשמל שמשרדי הפרסום הגדולים בישראל אמרו לאייס שהם אינם עומדים בה - תנאי הסף קבע כי במשרדים המתמודדים תהיה "מחלקה המטפלת ו/או התקשרות בתוקף עם תאגיד אשר יש לו מחלקה/ות המטפלת/ות במגזר הרוסי, החרדי, הערבי החל משנת 2017 ו/או עם תאגיד שיש לו יחידה מגזרית או שיש למציע שותפות בתאגיד כאמור".
כמו כן, חברת החשמל דרשה לכלול בפרזנטציה 3 קמפיינים עבור 3 לקוחות שונים כאשר התקציב השנתי של כל לקוח עומד על 20 מיליון שקלים בשנה לפחות. לא זאת בלבד, אלא שבסעיף זה מתקיימים גם תנאים נוספים שדורשים 2 קמפיינים לפחות מתחום התשתית או השירות, שבוצעו במהלך 3 השנים האחרונות. בתוך סעיף זה, סיבה נוספת שעוררה את הביקורת של משרדי הפרסום (וקשורה בסעיף נוסף) דרשה שכל קמפיין יכלול התייחסות למגזר כללי ולשני מגזרים נוספים, לפחות, חרדי, ערבי או רוסי שבכל אחד מהם, לפחות 2 ערוצים של טלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות.
כאמור, לאייס נודע כי חברת החשמל החליטה להיענות לפניות של משרדי הפרסום שהתלוננו בפניהם על סעיף המגזרים ולפי הבהרה שהוציאו בימים האחרונים, החברה מבקשת ממשרדי הפרסום להציג בפניהם לפחות 3 קמפיינים מגזריים (ערבי, רוסי, חרדי) מהשנתיים האחרונות אם באמצעות מחלקה קיימת ואם באמצעות ספק משנה.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההקלה בסעיף זה היא בכך שחברת החשמל אינה דורשת הצגה של חוזה התקשרות עם משרד מגזרי בתוקף מאז 2017, אלא תסתפק בקמפיין מגזרי ובהוכחה שמשרד הפרסום המתמודד עבד במשותף על הקמפיין עם החברה המגזרית. בחברת החשמל יחפשו מעורבות אקטיבית של משרד הפרסום בקמפיין ולא יקבלו הצגה של קמפיין מגזרי שנעשה במלואו על ידי ספק משנה מגזרי במנותק מהמשרד המתמודד.
תקציב הפרסום של חברת חשמל יעמוד על 15 מיליון שקלים ב-2020. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על בסיס של שנה אחת עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. תקציב הפרסום נמצא תחת אחריותו של סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל - אורן הלמן.
ההתחלה המגומגמת של המכרז גרמה למשרדים פרסום רבים להצהיר שלא יתמודדו במכרז, שלדעתם נוטה לכאורה לטובת אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. הבעיות במכרז הנוכחי אינן מקרה חד פעמי, שכן במכרז הקודם שבו ניצח אדלר חומסקי הוא גם היה המתמודד היחיד במכרז לאחר שאף משרד פרסום לא התמודד מולו בטענה שלמכרז אין שום כדאיות כלכלית.
- 1.א.דהן 11/10/2019 17:54הגב לתגובה זוכרגיל ממכרזי חברת החשמל מדיף ריח רע, אני חושב שהכל מכוון, כדי "לסגור" עם חברת פרסום שעומדת בדיוק עם תנאי המכרז והכל ידוע מראש, חבל ....
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
