חברת החשמל מתקפלת: משנה את סעיף "המגזרים" במכרז
אחרי שהוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לפני כשבועיים, החליטה חברת החשמל לבטל עוד סעיף שעורר את זעמם של משרדי הפרסום - כך נודע לאייס. כזכור, כשבוע לאחר פרסום המכרז, כפי שפורסם לראשונה באייס, החליטה החברה לבטל את סעיף "דקה לשמונה" וכעת החברה החליטה להגמיש באופן ניכר את סעיף "המגזרים".
על פי הדרישה המקורית של חברת החשמל שמשרדי הפרסום הגדולים בישראל אמרו לאייס שהם אינם עומדים בה - תנאי הסף קבע כי במשרדים המתמודדים תהיה "מחלקה המטפלת ו/או התקשרות בתוקף עם תאגיד אשר יש לו מחלקה/ות המטפלת/ות במגזר הרוסי, החרדי, הערבי החל משנת 2017 ו/או עם תאגיד שיש לו יחידה מגזרית או שיש למציע שותפות בתאגיד כאמור".
כמו כן, חברת החשמל דרשה לכלול בפרזנטציה 3 קמפיינים עבור 3 לקוחות שונים כאשר התקציב השנתי של כל לקוח עומד על 20 מיליון שקלים בשנה לפחות. לא זאת בלבד, אלא שבסעיף זה מתקיימים גם תנאים נוספים שדורשים 2 קמפיינים לפחות מתחום התשתית או השירות, שבוצעו במהלך 3 השנים האחרונות. בתוך סעיף זה, סיבה נוספת שעוררה את הביקורת של משרדי הפרסום (וקשורה בסעיף נוסף) דרשה שכל קמפיין יכלול התייחסות למגזר כללי ולשני מגזרים נוספים, לפחות, חרדי, ערבי או רוסי שבכל אחד מהם, לפחות 2 ערוצים של טלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות.
כאמור, לאייס נודע כי חברת החשמל החליטה להיענות לפניות של משרדי הפרסום שהתלוננו בפניהם על סעיף המגזרים ולפי הבהרה שהוציאו בימים האחרונים, החברה מבקשת ממשרדי הפרסום להציג בפניהם לפחות 3 קמפיינים מגזריים (ערבי, רוסי, חרדי) מהשנתיים האחרונות אם באמצעות מחלקה קיימת ואם באמצעות ספק משנה.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההקלה בסעיף זה היא בכך שחברת החשמל אינה דורשת הצגה של חוזה התקשרות עם משרד מגזרי בתוקף מאז 2017, אלא תסתפק בקמפיין מגזרי ובהוכחה שמשרד הפרסום המתמודד עבד במשותף על הקמפיין עם החברה המגזרית. בחברת החשמל יחפשו מעורבות אקטיבית של משרד הפרסום בקמפיין ולא יקבלו הצגה של קמפיין מגזרי שנעשה במלואו על ידי ספק משנה מגזרי במנותק מהמשרד המתמודד.
תקציב הפרסום של חברת חשמל יעמוד על 15 מיליון שקלים ב-2020. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על בסיס של שנה אחת עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. תקציב הפרסום נמצא תחת אחריותו של סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל - אורן הלמן.
ההתחלה המגומגמת של המכרז גרמה למשרדים פרסום רבים להצהיר שלא יתמודדו במכרז, שלדעתם נוטה לכאורה לטובת אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. הבעיות במכרז הנוכחי אינן מקרה חד פעמי, שכן במכרז הקודם שבו ניצח אדלר חומסקי הוא גם היה המתמודד היחיד במכרז לאחר שאף משרד פרסום לא התמודד מולו בטענה שלמכרז אין שום כדאיות כלכלית.
- 1.א.דהן 11/10/2019 17:54הגב לתגובה זוכרגיל ממכרזי חברת החשמל מדיף ריח רע, אני חושב שהכל מכוון, כדי "לסגור" עם חברת פרסום שעומדת בדיוק עם תנאי המכרז והכל ידוע מראש, חבל ....

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.