חברת החשמל מתקפלת: משנה את סעיף "המגזרים" במכרז
אחרי שהוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לפני כשבועיים, החליטה חברת החשמל לבטל עוד סעיף שעורר את זעמם של משרדי הפרסום - כך נודע לאייס. כזכור, כשבוע לאחר פרסום המכרז, כפי שפורסם לראשונה באייס, החליטה החברה לבטל את סעיף "דקה לשמונה" וכעת החברה החליטה להגמיש באופן ניכר את סעיף "המגזרים".
על פי הדרישה המקורית של חברת החשמל שמשרדי הפרסום הגדולים בישראל אמרו לאייס שהם אינם עומדים בה - תנאי הסף קבע כי במשרדים המתמודדים תהיה "מחלקה המטפלת ו/או התקשרות בתוקף עם תאגיד אשר יש לו מחלקה/ות המטפלת/ות במגזר הרוסי, החרדי, הערבי החל משנת 2017 ו/או עם תאגיד שיש לו יחידה מגזרית או שיש למציע שותפות בתאגיד כאמור".
כמו כן, חברת החשמל דרשה לכלול בפרזנטציה 3 קמפיינים עבור 3 לקוחות שונים כאשר התקציב השנתי של כל לקוח עומד על 20 מיליון שקלים בשנה לפחות. לא זאת בלבד, אלא שבסעיף זה מתקיימים גם תנאים נוספים שדורשים 2 קמפיינים לפחות מתחום התשתית או השירות, שבוצעו במהלך 3 השנים האחרונות. בתוך סעיף זה, סיבה נוספת שעוררה את הביקורת של משרדי הפרסום (וקשורה בסעיף נוסף) דרשה שכל קמפיין יכלול התייחסות למגזר כללי ולשני מגזרים נוספים, לפחות, חרדי, ערבי או רוסי שבכל אחד מהם, לפחות 2 ערוצים של טלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות.
כאמור, לאייס נודע כי חברת החשמל החליטה להיענות לפניות של משרדי הפרסום שהתלוננו בפניהם על סעיף המגזרים ולפי הבהרה שהוציאו בימים האחרונים, החברה מבקשת ממשרדי הפרסום להציג בפניהם לפחות 3 קמפיינים מגזריים (ערבי, רוסי, חרדי) מהשנתיים האחרונות אם באמצעות מחלקה קיימת ואם באמצעות ספק משנה.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההקלה בסעיף זה היא בכך שחברת החשמל אינה דורשת הצגה של חוזה התקשרות עם משרד מגזרי בתוקף מאז 2017, אלא תסתפק בקמפיין מגזרי ובהוכחה שמשרד הפרסום המתמודד עבד במשותף על הקמפיין עם החברה המגזרית. בחברת החשמל יחפשו מעורבות אקטיבית של משרד הפרסום בקמפיין ולא יקבלו הצגה של קמפיין מגזרי שנעשה במלואו על ידי ספק משנה מגזרי במנותק מהמשרד המתמודד.
תקציב הפרסום של חברת חשמל יעמוד על 15 מיליון שקלים ב-2020. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על בסיס של שנה אחת עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. תקציב הפרסום נמצא תחת אחריותו של סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל - אורן הלמן.
ההתחלה המגומגמת של המכרז גרמה למשרדים פרסום רבים להצהיר שלא יתמודדו במכרז, שלדעתם נוטה לכאורה לטובת אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. הבעיות במכרז הנוכחי אינן מקרה חד פעמי, שכן במכרז הקודם שבו ניצח אדלר חומסקי הוא גם היה המתמודד היחיד במכרז לאחר שאף משרד פרסום לא התמודד מולו בטענה שלמכרז אין שום כדאיות כלכלית.
- 1.א.דהן 11/10/2019 17:54הגב לתגובה זוכרגיל ממכרזי חברת החשמל מדיף ריח רע, אני חושב שהכל מכוון, כדי "לסגור" עם חברת פרסום שעומדת בדיוק עם תנאי המכרז והכל ידוע מראש, חבל ....
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
