חברת חשמל
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

חברת החשמל מתקפלת: משנה את סעיף "המגזרים" במכרז

החברה אינה דורשת יותר הצגה של חוזה התקשרות עם ספק מגזרי בתוקף מ-2017, אלא תסתפק בהוכחה שהמתמודד עבד במשותף על קמפיין עם חברה מגזרית
משה בנימין | (1)

אחרי שהוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לפני כשבועיים, החליטה חברת החשמל לבטל עוד סעיף שעורר את זעמם של משרדי הפרסום - כך נודע לאייס. כזכור, כשבוע לאחר פרסום המכרז, כפי שפורסם לראשונה באייס, החליטה החברה לבטל את סעיף "דקה לשמונה" וכעת החברה החליטה להגמיש באופן ניכר את סעיף "המגזרים".

על פי הדרישה המקורית של חברת החשמל שמשרדי הפרסום הגדולים בישראל אמרו לאייס שהם אינם עומדים בה - תנאי הסף קבע כי במשרדים המתמודדים תהיה "מחלקה המטפלת ו/או התקשרות בתוקף עם תאגיד אשר יש לו מחלקה/ות המטפלת/ות במגזר הרוסי, החרדי, הערבי החל משנת 2017 ו/או עם תאגיד שיש לו יחידה מגזרית או שיש למציע שותפות בתאגיד כאמור".

כמו כן, חברת החשמל דרשה לכלול בפרזנטציה 3 קמפיינים עבור 3 לקוחות שונים כאשר התקציב השנתי של כל לקוח עומד על 20 מיליון שקלים בשנה לפחות. לא זאת בלבד, אלא שבסעיף זה מתקיימים גם תנאים נוספים שדורשים 2 קמפיינים לפחות מתחום התשתית או השירות, שבוצעו במהלך 3 השנים האחרונות. בתוך סעיף זה, סיבה נוספת שעוררה את הביקורת של משרדי הפרסום (וקשורה בסעיף נוסף) דרשה שכל קמפיין יכלול התייחסות למגזר כללי ולשני מגזרים נוספים, לפחות, חרדי, ערבי  או רוסי שבכל אחד מהם, לפחות 2 ערוצים של טלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות. 

כאמור, לאייס נודע כי חברת החשמל החליטה להיענות לפניות של משרדי הפרסום שהתלוננו בפניהם על סעיף המגזרים ולפי הבהרה שהוציאו בימים האחרונים, החברה מבקשת ממשרדי הפרסום להציג בפניהם לפחות 3 קמפיינים מגזריים (ערבי, רוסי, חרדי) מהשנתיים האחרונות אם באמצעות מחלקה קיימת ואם באמצעות ספק משנה.

ההקלה בסעיף זה היא בכך שחברת החשמל אינה דורשת הצגה של חוזה התקשרות עם משרד מגזרי בתוקף מאז 2017, אלא תסתפק בקמפיין מגזרי ובהוכחה שמשרד הפרסום המתמודד עבד במשותף על הקמפיין עם החברה המגזרית. בחברת החשמל יחפשו מעורבות אקטיבית של משרד הפרסום בקמפיין ולא יקבלו הצגה של קמפיין מגזרי שנעשה במלואו על ידי ספק משנה מגזרי במנותק מהמשרד המתמודד. 

תקציב הפרסום של חברת חשמל יעמוד על 15 מיליון שקלים ב-2020. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על בסיס של שנה אחת עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. תקציב הפרסום נמצא תחת אחריותו של סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל - אורן הלמן.

ההתחלה המגומגמת של המכרז גרמה למשרדים פרסום רבים להצהיר שלא יתמודדו במכרז, שלדעתם נוטה לכאורה לטובת אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. הבעיות במכרז הנוכחי אינן מקרה חד פעמי, שכן במכרז הקודם שבו ניצח אדלר חומסקי הוא גם היה המתמודד היחיד במכרז לאחר שאף משרד פרסום לא התמודד מולו בטענה שלמכרז אין שום כדאיות כלכלית. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א.דהן 11/10/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
    כרגיל ממכרזי חברת החשמל מדיף ריח רע, אני חושב שהכל מכוון, כדי "לסגור" עם חברת פרסום שעומדת בדיוק עם תנאי המכרז והכל ידוע מראש, חבל ....
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.