יקר וקשה יותר: איך האפקטיביות בטלוויזיה תצנח בשנים הבאות
דו"ח חדש של חברת המחקר ebiquity על עתיד הטלוויזיה ממשיך את מגמת מחקרי שוק הטלוויזיה על רקע השינויים שכבר מתהווים בהעדפות הצפייה של הצופים, המעבר מטלוויזיה לינארית לסטרימינג ודריסת הרגל של פלטפורמות התוכן הגלובליות כגון נטפליקס, אמאזון ועוד.
הממצאים המרכזיים על פי הדו"ח מראים שב-5 השנים הקרובות הטלוויזיה כמדיה צפויה לאבד מכוחה בקרב המפרסמים כמקור אמין לפרסום אפקטיבי שמחזיר את ההשקעה כפי שהיא כיום. עוד מוצא המחקר ששינויים בהרגלי הצפייה בטלוויזיה שבעבר אפיינו בעיקר את הצופים הצעירים והמתקדמים - הראשונים לאמץ דפוסי צפייה חדשים - הם כיום מנת חלקם של קבוצות גיל מבוגרות יותר.
מבחינת חשיפה לקהל, מספר החשיפות לקהל בין גילאי 16-34 יורד באופן מהיר ובנוסף נתונים עדכניים מראים שגם קבוצות מסורתיות יותר כגון מבוגרים ועקרי/ות בית שנמצאים בבית בחברת הילדים הופכים יותר ויותר לקשים להשגה. כיום, הטלוויזיה, על פי ebiquity נהנית מיתרון של כ-40% בממוצע על פני שאר אמצעי המדיה ב-ROI לטווח זמנים קצר. יחס זה צפוי להישחק עד 2022, אלא אם המפרסמים ורשתות השידור יבצעו התאמות לאסטרטגיית הפרסום שלהם.
נכון לעכשיו, קובע המחקר, הטלוויזיה עדיין חיה ובועטת והיא עדיין ההימור הבטוח ביותר כדי להגיע לחשיפה גבוהה, לספק ROI ולהזרים הכנסות. עם זאת נשאלת השאלה, עד מתי תישאר תמונת המצב הזו.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- איך לבחור את הטלוויזיה הבאה שלכם ולחסוך מאות שקלים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחקר אמנם מבוסס על השוק הבריטי אך על פי חברת המחקר, ממצאים דומים נצפו ונסקרו בשווקים מערביים אחרים. היתרון החשוב ביותר של הטלוויזיה היה מאז ומתמיד היכולת להגיע ל-80% מהאוכלוסייה בזמן קצר יחסית. בישראל לדוגמא, תודות לשוק הקטן וחלופות הצפייה המצומצמות הנתון הזה עדיין משמר את כוחה של הטלוויזיה אך השוק הישראלי אינו חף מהשינויים המתרחשים ועדות לכך היא חדירת נטפליקס בישראל אם בהתקשרות ישירה מול הצרכנים ואם בעבת חבילה דרך פרטנר TV או סלקום TV.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
הבטן הרכה של הטלוויזיה טרם נחשפה במלואה - בשנת 2018 הטלוויזיה עדיין הצליחה להגיע לחשיפה חודשית ממוצעת מרשימה. באוקטובר 2018 (בריטניה) הטלוויזיה המסחרית הצליחה להגיע ל-90% מקהלי היעד המרכזיים, לא רחוק מנתוני 2013. עם זאת, אין זה אומר שמדובר במשימה קלה. בבריטניה, לצורך העניין, כדי להיחשב "צופה טלוויזיה" האדם הנבדק צריך לצפות ב-3 דקות רצופות בחודש, כך שבהתבסס על מדידה שכזו הנתונים עשויים להטעות.
הטבלה מראה ירידה מ-2013 עד 2018 בדקות הצפייה של 3 הקהלים המרכזיים אליהם מכוון המפרסם הבריטי: 16-34; מבוגרים בעלי מדרג סוציו-אקונומי גבוה ABC1; עקרי/ות בית עם ילדים. המחקר חילק את 3 קהלי היעד ל-3 שלישים של צופים "כבדים, בינוניים וקלים". מטבע הדברים, להגיע אל הצופים "הכבדים" זו משימה קלה אך כדי להגיע לכיסוי המרשים של 80% על המפרסם להגיע לפחות לחצי מהשליש המוגדר כצופים "קלים".
כך למשל בקרב גילאי ה-16-34 השליש של הצופים הקלים - שמוגדרים כ-Light צפו ב-2013 כחצי שעה ביום בטלוויזיה וב-2018 נתון זה צנח דרסטית לכ-10 דקות בלבד, כך שצופי ה-Light הפכו ל-Ultra Light. על פי המחקר, קרוב לוודאי שבנקודת הכיסוי של 70%, הפאונד-שקל הבא שיושקע לא יגיע לעיניים חדשות אלא כצפייה נוספת לאותו הקהל.
המשמעות המידית מבחינת ROI, של הירידה הנמדדת בדקות הצפייה של קהלי היעד המרכזיים היא עלייה ודאית במחירי הפרסום בטלוויזיה כדי להגיע לחשיפה שאליה התרגלו רשתות השידור והמפרסמים עד היום. אם ב-2013 הניסיון להגיע לקהל היעד שבין 16 ל-34 היה יקר, בשנים הקרובות זה כבר לא יהיה עניין של מחיר אלא יהפוך למשימה כמעט בלתי ניתנת להגשמה.
טבלה מרתקת שמופיעה במחקר מתארת את הסכום הנדרש להגיע לחשיפה של 30-80% בטלוויזיה מ-2013 עד 2018. חשיפה של 50% לקהל ה-ABC1 מבוגרים עלתה למפרסם הבריטי ב-2013 360 אלף פאונד. כדי להגיע לחשיפה שכזו ב-2018 המפרסם היה נדרש לשלם 570 אלף פאונד וכדי להגיע לחשיפה של 80% נדרשת השקעה של 2.5 מיליון פאונד.
בהתבסס על הממצאים, הנחת המחקר היא שבשנת 2022 היקף החשיפות (בשוק הבריטי) בטלוויזיה הלינארית יצנח ב-45% בקרב קהל 16-34; יצנח ב-30% בקרב עקרי/ות בית עם ילדים ויצנח ב-15% בקרב מבוגרים בעלי מדרג סוציו-אקונומי גבוה ABC1. בסיכום כללי של כל הקהלים, ממוצע החשיפות ירד בכ-15% עד 20%.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.89% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.89% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
