כך זה עובד: כיצד המייל שלנו הפך אותנו למטרת פרסום בפייסבוק
בהמשך ישיר לשימוע בקונגרס פייסבוק ממשיכה להציף את הרשת בטקסטים ואינפוגרפיקה ששופכת אור על פעילות הפרסום שלה בניסיון להבהיר לקהל שפעולותיה כשרות. רוב גולדמן, סגן נשיא פייסבוק לענייני פרסום פרסם אתמול (ב') טור "שאלות ותשובות" שכותרתו "שאלות קשות: איזה מידע מפרסמי פייסבוק יודעים עליי", תוך כדי "תיאור המכניזם הבסיסי" על פי גולדמן.
בטקסט שפרסם מסביר גולדמן כיצד כתובות המייל שלנו מובילות את המפרסמים היישר אלינו. תחת הכותרת "מידע שהמפרסם משתף איתנו" גולדמן מרחיב על הקשר שבין המפרסמים לפייסבוק, כשהצלע השלישית היא אנחנו - המשתמשים. "המפרסמים מחזיקים בכתובת המייל שלכם, לאחר רכישה שביצעתם, או ממקור מידע אחר", הוא כותב. "אנחנו (פייסבוק) מוצאים חשבונות פייסבוק בעלות אותה כתובת אימייל, אך אנחנו לא חושפים בפני המפרסם מי הם החשבונות שנמצאו תואמים".
בלשונית "העדפות המודעות שלכם" - ad preferences הגולשים יכולים לראות אילו מפרסמים מריצים ומציגים לכם מודעות פרסום על בסיס מידע זה בתת לשונית "הגדרת מודעות" - "מודעות המבוססות על נתונים משותפים". כדי לבטל את הצגת המודעות של מפרסם זה או אחר, הגולשים יכולים להקליק על כל מודעה ולקבוע שמפרסם זה לא יוכל שלוח לכם מודעות.
בסעיף נוסף גולדמן מרחיב על המידע שאתרים ואפליקציות "שולחים" לפייסבוק. לדבריו, "חלק מהאתרים והאפליקציות שבהם אתם גולשים ומבקרים משתמשים בכלים מוטמעים של פייסבוק שמשפרים את הרלוונטיות של התוכן והמודעות שלהם ואת יכולתם להבין את תוצאות הקמפיין. לדוגמא, אם אתר סחר משתמש בפיקסל של פייסבוק, הוא יכול לבקש מפייסבוק להציג פרסומת לגולשים שצפו בנעל מסוימת או רכשו דגם מסוים באתר". ושוב, גם את האופציה הזו ניתן להסיר באמצעות הגדרות הפרסום בחשבון הפייסבוק שלכם.
- נמל התעופה החדיש נחנך בישראל והרשת החברתית משנה שם ואסטרטגיה
- תשלם לנהג המונית: הערעור של גוטליב נדחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
