קישקשתא חינוכית
צילום: באדיבות חינוכית 23

נוסטלגיה וחסד נעורים: התעשיינים בעד החינוכית

שרגא ברוש פנה לשר האוצר בבקשה לבטל את סגירת החינוכית, שאמורה להיסגר בקיץ, לטובת ערוץ ילדים בכאן, ומזכיר את הסדרה על התעשייה הישראלית ששודרה בחינוכית
אלכסנדר כץ |

נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש, מתנגד לסגירת הטלוויזיה החינוכית, מהלך שמתוכנן לקיץ הקרוב, כחלק ממתווה תאגיד השידור הציבורי, במסגרתו החינוכית תהפוך לערוץ ילדים בתאגיד כאן. במכתב שהפנה לשר האוצר משה כחלון והגיע לידי אייס, כתב ברוש: "אנו סבורים כי תהיה זו טעות לסיים את שידורי מוסד ותיק זה שכן מדובר בגוף תקשורת ציבורי יעיל וחסכוני. הטלוויזיה החינוכית זכתה בשנים האחרונות בשלל פרסי אקדמיה וכן זכתה גם בפרסי התייעלות של נציבות שירות המדינה על הצמצום בכוח האדם ועל התפוקה העשירה ביחס לכמות העובדים".

 

ומה הקשר להתאחדות התעשיינים? "כך לדוגמא הייתה הטלוויזיה החינוכית בית לסדרה 'סיפורה של התעשייה הישראלי' אשר סקרה באופן מקיף את תולדות התעשייה הישראלית, כאשר כל פרק מתמקד בענף תעשייה ישראלי מצליח אחר ומספר את סיפורו מראשיתו ועד ימינו", כתב ברוש.

 

בשבועיים האחרונים מתנהל קמפיין למניעת סגירת הטלוויזיה החינוכית, לצד הצעת החוק של ח"כ אורן חזן נגד הסגירה המתוכננת באוגוסט הקרוב. בין היתר התגייס ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שכתב בפייסבוק: "אני מקווה שבסופו של דבר יחליטו השרים, נפתלי בנט ומשה כחלון לתת לחינוכית עוד הרבה שנות שידור איכותי".

 

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, פנה לאחרונה לשר כחלון וכתב לו: "לטלוויזיה החינוכית, שהינה חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך, תפקיד משמעותי בעיצוב זהותם של ילדי ישראל לדורותיהם, ומשכך בעיצוב פניה של החברה הישראלית. בעידן של ריבוי ערוצים מסחריים, תפקידה החינוכי של הטלוויזיה החינוכית מקבל משנה חשיבות. שידורי החינוכית מביאים למסך ייצוג של כל האזרחים וכל המגזרים בישראל, כולל דגש על אוכלוסיות אשר אינן זוכות לייצוג ראוי ומספק בשידור המסחרי". מחר במהלך הכנס הארצי של השלטון המקומי, תתקיים הפגנת מחאה נגד הסגירה - בהשתתפות בובות פרפר נחמד.

 

עוד ברשימת המוחים: ראש עיריית דימונה בני ביטון, השחקן מוני מושונוב, יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך אבי קמינסקי ואחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.