הסופרבול בדרך למחיר שיא אסטרונומי עבור חצי דקת פרסום
הסופרבול ה-51 שייערך בפברואר 2017 צפוי לשבור שיא מחירון חדש עבור חצי דקת פרסום באירוע הספורט הגדול בעולם. על פי ההערכות הראשוניות רשת FOX שתשדר את המשחק ב-2017 צפויה לדרוש מעל ל-5 מיליון דולר עבור ספוט בודד.
לא נותרו מילים או סופרלטיבים שלא נכתבו ונאמרו על אירוע הספורט שגורם לאומה האמריקאית לעצור את נשימתה מול המסך פעם בשנה, ולמרות זאת, תג המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר הוא לא דבר של מה בכך. המחיר אמנם עולה משנה לשנה בשיעור עקבי שנע בין 7% ל-10% אך מקרי עבר מוכיחים שהרשתות נאלצות להזיע לא מעט לפני שהן מצליחות להיפטר מכל מלאי הפרסום שעומד לרשותן. בשנת 2014 לדוגמא, רשת NBC שהעלתה את המחיר ל-4.5 מיליון דולר - עלייה של 12.5% לעומת השנה הקודמת (ב-FOX) - מכרה את הספוטים האחרונים רק ימים ספורים לפני השידור.
למרות המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר, הגמישות היא חלק מהמשחק בכל הקשור לרכש מדיה. המחיר משתנה בכפוף לתנאים מסוימים, כגון חוזים שנתיים של המפרסמים עם הרשת המשדרת, מיקום הספוט בשידור, התחלה, אמצע, סוף, רגע מכריע וכו', החבילה שאותה רוכש המפרסם - פרסומת אחת או יותר, פרסומת המחולקת ל-2 חלקים וכו'. בסיכום המשחק האחרון בפברואר 2016 תפסו הפרסומות כ-49 דקות מזמן האוויר המהווה כ-22% מסך השידור כולו.
בין המפרסמים הגדולים בסופרבול לאורך השנים נמנים יצרניות הרכב הגדולות בעולם כגון הונדה, טויוטה, KIA ועוד, מותגי מזון מהיר בינלאומיים כגון מקדונלד'ס וטאקו בל, חטיפים כגון דוריטוס, סניקרס, סקיטלס, בירות ומשקאות כגון באדוויזר, קוקה קולה, פפסי, חברות טכנולוגיה ואינטרנט כגון אמאזון, Wix, פייפאל, חברות ביטוח ועוד.
- פחות ציוצים ופוסטים במהלך הסופרבול - אבל זינוק מטורף בחשיפה
- 111.9 מיליון צופים ורייטינג של 49% לסופרבול - ירידה מ-2015
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי חברת בקרת המדיה של 'קאנטר', מחירו של ספוט באירוע הסופרבול זינק ב-76% מאז 2006. לצד הגידול המהיר, הסופרבול מציג מדי שנה קבלות בגזרת הרייטינג שעוזרות לרשתות לדרוש ולקבל את המחירים האסטרונומיים. שיא הרייטינג האחרון נקבע בשנת 2015 עם 114.4 מיליון צופים ששבר את השיא שנקבע רק שנה לפני כן ב-2014, עם 111.5 מיליון צופים. המשחק האחרון בשנת 2016 חזר למימדי 2014 עם 11.9 מיליון צופים ורייטינג של 49%.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
