הסופרבול בדרך למחיר שיא אסטרונומי עבור חצי דקת פרסום

תג המחיר לפרסומת במשחק שישודר ברשת FOX צפוי לחצות את קו ה-5 מיליון דולר האסטרונומי 
משה בנימין |

הסופרבול ה-51 שייערך בפברואר 2017 צפוי לשבור שיא מחירון חדש עבור חצי דקת פרסום באירוע הספורט הגדול בעולם. על פי ההערכות הראשוניות רשת FOX שתשדר את המשחק ב-2017 צפויה לדרוש מעל  ל-5 מיליון דולר עבור ספוט בודד.

לא נותרו מילים או סופרלטיבים שלא נכתבו ונאמרו על אירוע הספורט שגורם לאומה האמריקאית לעצור את נשימתה מול המסך פעם בשנה, ולמרות זאת, תג המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר הוא לא דבר של מה בכך. המחיר אמנם עולה משנה לשנה בשיעור עקבי שנע בין 7% ל-10% אך מקרי עבר מוכיחים שהרשתות נאלצות להזיע לא מעט לפני שהן מצליחות להיפטר מכל מלאי הפרסום שעומד לרשותן. בשנת 2014 לדוגמא, רשת NBC שהעלתה את המחיר ל-4.5 מיליון דולר - עלייה של 12.5% לעומת השנה הקודמת (ב-FOX) - מכרה את הספוטים האחרונים רק ימים ספורים לפני השידור.

למרות המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר, הגמישות היא חלק מהמשחק בכל הקשור לרכש מדיה. המחיר משתנה בכפוף לתנאים מסוימים, כגון חוזים שנתיים של המפרסמים עם הרשת המשדרת, מיקום הספוט בשידור, התחלה, אמצע, סוף, רגע מכריע וכו', החבילה שאותה רוכש המפרסם - פרסומת אחת או יותר, פרסומת המחולקת ל-2 חלקים וכו'. בסיכום המשחק האחרון בפברואר 2016 תפסו הפרסומות כ-49 דקות מזמן האוויר המהווה כ-22% מסך השידור כולו.  

בין המפרסמים הגדולים בסופרבול לאורך השנים נמנים יצרניות הרכב הגדולות בעולם כגון הונדה, טויוטה, KIA ועוד, מותגי מזון מהיר בינלאומיים כגון מקדונלד'ס וטאקו בל, חטיפים כגון דוריטוס, סניקרס, סקיטלס, בירות ומשקאות כגון באדוויזר, קוקה קולה, פפסי, חברות טכנולוגיה ואינטרנט כגון אמאזון, Wix, פייפאל, חברות ביטוח ועוד.

על פי חברת בקרת המדיה של 'קאנטר', מחירו של ספוט באירוע הסופרבול זינק ב-76% מאז 2006. לצד הגידול המהיר, הסופרבול מציג מדי שנה קבלות בגזרת הרייטינג שעוזרות לרשתות לדרוש ולקבל את המחירים האסטרונומיים. שיא הרייטינג האחרון נקבע בשנת 2015 עם 114.4 מיליון צופים ששבר את השיא שנקבע רק שנה לפני כן ב-2014, עם 111.5 מיליון צופים. המשחק האחרון בשנת 2016 חזר למימדי 2014 עם 11.9 מיליון צופים ורייטינג של 49%.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.