הסופרבול בדרך למחיר שיא אסטרונומי עבור חצי דקת פרסום

תג המחיר לפרסומת במשחק שישודר ברשת FOX צפוי לחצות את קו ה-5 מיליון דולר האסטרונומי 
משה בנימין |

הסופרבול ה-51 שייערך בפברואר 2017 צפוי לשבור שיא מחירון חדש עבור חצי דקת פרסום באירוע הספורט הגדול בעולם. על פי ההערכות הראשוניות רשת FOX שתשדר את המשחק ב-2017 צפויה לדרוש מעל  ל-5 מיליון דולר עבור ספוט בודד.

לא נותרו מילים או סופרלטיבים שלא נכתבו ונאמרו על אירוע הספורט שגורם לאומה האמריקאית לעצור את נשימתה מול המסך פעם בשנה, ולמרות זאת, תג המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר הוא לא דבר של מה בכך. המחיר אמנם עולה משנה לשנה בשיעור עקבי שנע בין 7% ל-10% אך מקרי עבר מוכיחים שהרשתות נאלצות להזיע לא מעט לפני שהן מצליחות להיפטר מכל מלאי הפרסום שעומד לרשותן. בשנת 2014 לדוגמא, רשת NBC שהעלתה את המחיר ל-4.5 מיליון דולר - עלייה של 12.5% לעומת השנה הקודמת (ב-FOX) - מכרה את הספוטים האחרונים רק ימים ספורים לפני השידור.

למרות המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר, הגמישות היא חלק מהמשחק בכל הקשור לרכש מדיה. המחיר משתנה בכפוף לתנאים מסוימים, כגון חוזים שנתיים של המפרסמים עם הרשת המשדרת, מיקום הספוט בשידור, התחלה, אמצע, סוף, רגע מכריע וכו', החבילה שאותה רוכש המפרסם - פרסומת אחת או יותר, פרסומת המחולקת ל-2 חלקים וכו'. בסיכום המשחק האחרון בפברואר 2016 תפסו הפרסומות כ-49 דקות מזמן האוויר המהווה כ-22% מסך השידור כולו.  

בין המפרסמים הגדולים בסופרבול לאורך השנים נמנים יצרניות הרכב הגדולות בעולם כגון הונדה, טויוטה, KIA ועוד, מותגי מזון מהיר בינלאומיים כגון מקדונלד'ס וטאקו בל, חטיפים כגון דוריטוס, סניקרס, סקיטלס, בירות ומשקאות כגון באדוויזר, קוקה קולה, פפסי, חברות טכנולוגיה ואינטרנט כגון אמאזון, Wix, פייפאל, חברות ביטוח ועוד.

על פי חברת בקרת המדיה של 'קאנטר', מחירו של ספוט באירוע הסופרבול זינק ב-76% מאז 2006. לצד הגידול המהיר, הסופרבול מציג מדי שנה קבלות בגזרת הרייטינג שעוזרות לרשתות לדרוש ולקבל את המחירים האסטרונומיים. שיא הרייטינג האחרון נקבע בשנת 2015 עם 114.4 מיליון צופים ששבר את השיא שנקבע רק שנה לפני כן ב-2014, עם 111.5 מיליון צופים. המשחק האחרון בשנת 2016 חזר למימדי 2014 עם 11.9 מיליון צופים ורייטינג של 49%.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.