שרת המשפטים שקד טוענת: פייסבוק מסירה 70% מתכני הסתה - לבקשת ישראל

את הדברים אמרה בכנס שנערך בהונגריה למלחמה בהסתה ובשיימינג. לדבריה, בכל שבוע מוגש בישראל כתב אישום על הסתה - שזכתה לחיזוק במהלך "אינתיפאדת הסכינים"
אלכסנדר כץ |

פייסבוק, טוויטר וגוגל מסירות 70% מהתכנים הפוגעניים, בהתאם לבקשת משרד המשפטים – כך אמרה אתמול (יום ב') שרת המשפטים איילת שקד במסיבת עיתונאים שערכה בהונגריה. שקד השתתפה בכנס למלחמה בהסתה ובשיימינג ברשת שיזם שר המשפטים ההונגרי לאסלו טרוצ'אני.

 

"רק לפני כמה חודשים היה גל של טרור של דקירות וסכינאות ברחובות ישראל בעקבות הסתה חמורה ברשת בעיקר על ידי גורמים מהרשות הפלסטינית", אמרה שקד, "כאשר ההסתה ברשת ירדה גם כמות הפיגועים ירדה, והיום כשההסתה הרבה פחות קשה אין פיגועים. אנחנו רואים קשר ישיר בין ההסתה ברשת, הסתה אנטישמית, הסתה שקרית לבין פעולות אלימות ברחובות".

 

שקד הוסיפה כי "ישראל פועלת מול גוגל, פייסבוק, טוויטר, כדי להסיר תכנים מסיתים. יש לנו הצלחה - כ- 70% מהבקשות מטופלות ותכנים מסיתים שקוראים למוות, אלימות ורצח - מוסרים מהרשת. מאד חשוב לקיים שיתוף פעולה בין השרים. אני פועלת לשיתוף פעולה בין כל אירופה, אוסטרליה וארצות הברית, כדי שכולנו יחד נעבוד בצורה מסודרת מול החברות הגדולות והספקיות".

 

בהתייחסה לטיפול המשפטי בהסתה, סיפרה שקד כי "למרות הקושי לאזן בין חופש הביטוי לבין הצורך לטפל בהסתה, מדינת ישראל מגישה פעם בשבוע כתב אישום על הסתה נגד אזרחים שמסיתים, בין אם הסיתו נגד ערבים ובין אם הסיתו נגד יהודים. זה צעד חשוב, גם כצעד הרתעתי".

 

בכל התקופה האחרונה, ובעיקר מאז פרוץ "אינתיפאדת הסכינים", עלתה בישראל ביקורת על ההסתה הקשה ברשתות החברתיות, שכללו בין היתר סרטונים המסבירים כיצד לדקור או לשחוט יהודים. אחד הסרטונים שזכה למאות אלפי לייקים, הציג פלסטיני דוקר יהודי בעיר העתיקה. למרות מחאות ישראליות רבות, הסרטון הוסר רק לאחר זמן רב, מה שהגביל את הביקורת על הרשת החברתית. גורם בפייסבוק הודה בעבר בשיחה עם אייס כי במקרה הזה – "זו הייתה תקלה שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.