מחקר חושף: מתחילת השנה - ירידה של 42% בחשיפה לפוסטים של גופי תוכן בפייסבוק
מחקר של חברת SocialFlow על כ-3,000 עמודי פייסבוק של אתרי וגופי תוכן מגלה כי ב-5החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 42% בממוצע בחשיפה לפוסטים אותם פרסמו. על פי המחקר חברות רבות שעובדות עם SocialFlow העידו כי הן חוות ירידה ניכרת בחשיפה לתכנים שלהם ולטראפיק המגיע מהרשת החברתית.
הנחמה, למי שמתוסכל מהאלגוריתם של פייסבוק ומחפש להתנחם, היא בעובדה שהפגיעה בטראפיק והירידה בחשיפה היא חוצת מערכות ובאה לידי ביטוי בקרב גופי תוכן רבים. על פי המחקר, הירידה ב-reach מגיעה לאחר שנה שבה האתרים חוו עלייה מורגשת מצד משתמשי פייסבוק. בנוסף, החברות מדווחות כי נאלצו להגביר את כמות ותדירות הפוסטים כדי להגיע לאותה רמת חשיפה שממנה נהנו בעבר.
הראשונים להרגיש על בשרם את כווית האלגוריתם של פייסבוק היו משרדי הפרסום, חברות הסושיאל והמפרסמים שנהנו מטראפיק אורגני מוצלח ובהדרגה גילו כי ה-reach אליו התרגלו הופך קשה וקשה יותר, וארוחות החינם נגמרו. פייסבוק למעשה דחפה אותם להכניס את היד לכיס כדי להמשיך ולראות את אותם המספרים. זאת לאחר שהרגילה אותם למודל עבודה שהופך את החשיפה למשתמשי פייסבוק לכלי עבודה מרכזי.
מחקר נוסף של חברת SocialWhip מגלה כי 10 גופי התוכן הגדולים בשפה האנגלית נפלו מאיינגיג'מנט (מעורבות) של 287 מיליון יחד בחודש ביולי 2015 ל-162 מיליון בלבד בחודש אפריל 2016 - ירידה משמעותית ומלחיצה עבורם - של 44%.
- 1.אא 05/06/2016 18:31הגב לתגובה זובסופו של דבר שאחד נופל מישהו אחר עולה, ה100 מליון צפיות פחות האלה זה אומר שדפים אחרים פשוט קיבלו אותם. אל אם כן הגלישה בסה"כ בפייסבוק ירדה ואז מין הסתם גם התנועה מפייסבוק לאתרים תרד