פשרה: פייסבוק תתרום 9 מיליון ש' לעמותות ישראליות - בגין הפרת חוק הספאם
בית המשפט המחוזי אישר הסכם פשרה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד פייסבוק, בטענה כי הפרה את הוראות "חוק הספאם". החברה למעשה שלחה מסרונים והודעות דוא"ל בהם "הזמינה" אנשים לצפות בתמונות של חבריהם בפייסבוק כשלמעשה דובר בהצעה להירשם כחבר ברשת החברתית.
במסגרת הפשרה הוסכם בין היתר על הסדרה עתידית של הנושא וכן הוסכם כי פייסבוק תתרום 9 מיליון שקל לגופים ישראליים ללא מטרות רווח. השופט יצחק ענבר כי מדובר בהסכם ראוי, סביר והוגן בהתחשב בעניינם של כל חברי הקבוצה וכי יש לקבל גם את סכומי הגמול ושכר הטרחה שישולמו למבקשים ובאי כוחם, בסך של 2.5 מיליון שקל.
המבקשים הגישו בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת פייסבוק העולמית ופייסבוק אירלנד, האחראית על פעילות הרשת החברתית בישראל. בבקשה נטען כי פייסבוק שולחת מסרונים והודעות דוא"ל המהוות הזמנה להצטרף לרשת החברתית, וככאלה הן עולות בגדר "דבר פרסומת" ששליחתו אסורה ללא הסכמת הנמען מראש כאמור בסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים). כך, למשל, המבקשת 1 קיבלה לטלפון הנייד שלה מסרון בנוסח: "לחץ/י כדי לראות את התמונות של galia בפייסבוק", כשלצד זאת הופיע קישור וכיתוב "השב/השיבי 'stop' כדי להפסיק לקבל הודעות טקסט מפייסבוק". לטענת המבקשים, פייסבוק הגיעה אל פרטי הקשר של הנמענים באמצעות מחשביהם של משתמשי הרשת או מכשירי טלפון סלולרי שלהם בהם הותקנה אפליקציית פייסבוק, וזאת ללא רשות או הסכמה.
כן טענו המבקשים כי פייסבוק יצרה כלפי מקבלי ההזמנות מצג שווא לפיו מי שלוחץ על הקישור שצורף להן יזכה לצפות בתמונות של האדם שממנו כביכול נשלחו ההזמנות, וזאת אף שלחיצה על הקישור לא הובילה ישירות לצפייה בתמונות כי אם לדף שמציע לאותו אדם להירשם לפייסבוק או לקשר את מספר הטלפון או כתובת הדוא"ל שלו לחשבון פייסבוק קיים. בנוסף טענו המבקשים כי פייסבוק הטעתה את הנמענים לסבור כי ההזמנות נשלחו על ידי האדם ששמו מופיע בגוף ההזמנה, וכי אין מדובר בדבר פרסומת.
- מארק צוקרברג מציג: משנה שם משנה מזל
- כינה אדם "חמאסניק תומך נוחבות" - וישלם 12 אלף שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר הליך גישור הגיעו הצדדים להסכם פשרה במסגרתו התחייבה פייסבוק להמשיך לאפשר למשתמשים לערוך את רשימת אנשי הקשר מתוך האפליקציה לטלפונים ניידים, לרבות מחיקה או הוספה של אנשי קשר או מחיקת הרשימה כליל, וכי בתוך 60 ימים יהיה פתרון הנדסי למשתמשי הרשת בישראל שבאמצעותו יוכלו לבחור באופן פרטני למי מבין רשימת אנשי הקשר שלהם ברצונם לשלוח את ההזמנות. כן התחייבה פייסבוק כי למשתמש השולח את ההזמנה באמצעות דוא"ל תישמר אפשרות להוסיף מלל חופשי להזמנה וכי נוסח ההזמנות שיישלחו לאנשי קשר בישראל ישונה כך שיובהר כי מדובר בהזמנה להצטרף כחבר של המשתמש ברשת החברתית. עוד הוסכם כי פייסבוק תשלם פיצוי לטובת הציבור בסך 9 מיליון שקל על דרך של תרומה לגופים ישראליים הפועלים שלא למטרות רווח. תרומה זו תועבר מעבר להיקף התרומות הרגיל של החברה ורק לגופים שלהם היא אינה נוהגת לתרום במהלך העסקים הרגיל.
השופט ענבר אישר את הסכם הפשרה בין הצדדים וקבע כי נוכח הקושי המובנה לאתר את חברי הקבוצה ולבחון למי מהם נגרם נזק בעקבות ההתנהלות המתוארת, אין צורך למנות בודק. עוד נקבע כי מדובר בהסכם ראוי, סביר והוגן בהתחשב בעניינם של כל חברי הקבוצה, וכי סיום ההליך בפשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין.
השופט הוסיף כי סכומי הגמול ושכר הטרחה שישולמו למבקשים ובאי כוחם הם סבירים וניתן לאשרם, הן נוכח ההסדרה העתידית שהביאה הגשת התביעה והן נוכח סכום הפיצוי שתשלם פייסבוק. לפיכך, על פי המוסכם תשלם פייסבוק שכר טרחה של 2.3 מיליון שקל בתוספת מע"מ וגמול למבקשים בסך של 169 אלף שקל, וכן 48 אלף שקל בגין תרגום כתבי בית דין ושכר המגשר.
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
* לכתבות נוספות באתר תקדין - לחצו כאן
- 2.פשרה? פייסבוק תשלם לעמותות ספאמריות בעצמן (ל"ת)קובי 11/05/2016 12:08הגב לתגובה זו
- 1.אני רוצה פיצוי אליי אישית מזה הדבר הזה? (ל"ת)ארי 10/05/2016 17:50הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.