למשרד פרסום גדול דרוש עסק קטן: טוב לקריאייטיב ואפילו ללקוחות הגדולים
אם הייתי בעלים של משרד פרסום גדול הייתי מגייס לעצמי לפחות לקוח קטן אחד, כזה שלא סוחב איתו 7 טון של מצגות אסטרטגיה וספרי מותג על הגב ובעלי מניות על הראש, כזה שאין לו תקציב פרסום אבל יש לו חלומות גדולים וביצים עוד יותר.
לקוחות פרו בונו חשוב ונכון שיהיו בכל משרד וזה גם טוב לנשמה. לקוחות גדולים זה כסף וזה כמובן הכי חשוב. אבל יש עוד משהו חשוב, לשחרר קיטור. משרד פרסום גדול מחזיק לא מעט מוחות שמבעבעים מקריאטיביות, כמות קטנה מהקיטור משתחררת בבריפים היומיומיים אך רוב האנרגיה נשארת כלואה בראש של אנשי הקריאייטיב או משתחררת לאוויר העולם בלי שמישהו מפיק ממנה תועלת וזה לא דבר בריא, לא להם ולא למשרד שבו הם עובדים. מעבר לשחרור הקיטור בקריאייטיב ועידוד חדוות היצירה במשרד, התוצרים הקריאטיביים לעסקים הקטנים יכולים "לפתוח את הראש" ללקוחות הגדולים.
ללקוחות פרו בונו ובמיוחד ללקוחות גדולים יש גבולות ברורים שהם לא יעזו לחצות וברוב הפעמים בצדק. לעסק קטן וחצוף אין גבולות ואם יש, אז הם בטח לא כאלה ברורים. לקח לי לא מעט זמן למצוא ברשת דוגמאות, כנראה שגם בעולם אין הרבה משרדי פרסום גדולים שמחזיקים עסקים קטנים. ובכל זאת, הנה כמה דוגמאות לעסקים קטנים וקריאטיביים שהצליחו לייצר בעצמם מהלכי פרסום יצירתיים במיוחד.
חברה לניקוי חלונות בסנפלינג החליטה להפתיע ילדים בבית החולים לרגל חג ההאלוואין. בנוסף לילדים והמשפחות שצילמו ושיתפו את החוויה, החברה זכתה לכיסוי תקשורתי נרחב של המהלך הקסום הזה.
- אחרי שנים של ספקולציות - פרסומות בווטסאפ
- רובוט, תכתוב לי אסטרטגיה שיווקית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשבעל העסק הוא כזה "טיפוס" מי צריך פרזנטור?! הכירו את צ'אק טסטה ושימו לב למספר הצפיות.
על הפרסומת הבאה כתב אחד הטוקבקיסטים: Better Call Jamie, אני אוסיף, נסו לספור כמה "גבולות" נחצו בסרטון הבא
מי אמר שהפרינט מת?! פרסומת עצמאית וגאונית של בית דפוס קטן ומטריף בקנדה
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
איך אפשר בלי איזה חתול...על סקייטבורד (הפרסומת אגב היא לאילוף חיות)
ונסיים בחברה גדולה ורצינית שמפגינה פה אומץ של עסק קטן וחצוף. וריסיין, חברת בת של סימנטק, מספקת בין השאר פתרונות לאבטחת סחר אלקטרוני. ההבטחה הפרסומית שלהם היא "הפתרונות שלנו יעזרו להפחית את מס' הקונים שנוטשים את עגלות הקנייה שלהם". הנה לינק לפיתרון הקריאטיבי בתיק העבודות של מי שאחראי על הדבר הויראלי הזה (למקרה שממש תרצו לגייס אותו).
- 3.ערן 12/04/2015 10:18הגב לתגובה זואת הדרור לחשיבה קריאטיבית פורצת גבולות אפשר לספק גם בתוך התקציבים הגדולים. לקוח חכם יקצה אחוז מסוים מהתקציב שלו (אפילו 5%) לקריאטיב קיצוני וחסר גבולות. "סתם" בשביל לאתגר את משרד הפרסום שלו. "סתם" בשביל להראות צד פחות קונסרבטיבי של המותג ו"סתם" בשביל לעשות ניסויים ולקחת סיכון מחושב בלי לפחד מכשלונות
- 2.לא מגלה 08/04/2015 20:10הגב לתגובה זואיש גדול עם מוח ענק. תנו לו לשחרר קיטור !! מכיר אותו עבדנו יחד פעם. בהצלחה איש טוב !!
- 1.עודד 08/04/2015 19:00הגב לתגובה זווהרגת אותי עם מנקי השמשות והעגלות של הסופר. גדול.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.