מאיר אוחנה
צילום: יח"צ
טור

למשרד פרסום גדול דרוש עסק קטן: טוב לקריאייטיב ואפילו ללקוחות הגדולים

לקוחות פרו בונו חשוב ונכון שיהיו בכל משרד וזה גם טוב לנשמה. לקוחות גדולים זה כסף וזה כמובן הכי חשוב. אבל יש עוד משהו חשוב, לשחרר קיטור
מאיר אוחנה | (3)
נושאים בכתבה פרסום קריאייטיב

אם הייתי בעלים של משרד פרסום גדול הייתי מגייס לעצמי לפחות לקוח קטן אחד, כזה שלא סוחב איתו 7 טון של מצגות אסטרטגיה וספרי מותג על הגב ובעלי מניות על הראש, כזה שאין לו תקציב פרסום אבל יש לו חלומות גדולים וביצים עוד יותר.

לקוחות פרו בונו חשוב ונכון שיהיו בכל משרד וזה גם טוב לנשמה. לקוחות גדולים זה כסף וזה כמובן הכי חשוב. אבל יש עוד משהו חשוב, לשחרר קיטור. משרד פרסום גדול מחזיק לא מעט מוחות שמבעבעים מקריאטיביות, כמות קטנה מהקיטור משתחררת בבריפים היומיומיים אך רוב האנרגיה נשארת כלואה בראש של אנשי הקריאייטיב או משתחררת לאוויר העולם בלי שמישהו מפיק ממנה תועלת וזה לא דבר בריא, לא להם ולא למשרד שבו הם עובדים. מעבר לשחרור הקיטור בקריאייטיב ועידוד חדוות היצירה במשרד, התוצרים הקריאטיביים לעסקים הקטנים יכולים "לפתוח את הראש" ללקוחות הגדולים.

ללקוחות פרו בונו ובמיוחד ללקוחות גדולים יש גבולות ברורים שהם לא יעזו לחצות וברוב הפעמים בצדק. לעסק קטן וחצוף אין גבולות ואם יש, אז הם בטח לא כאלה ברורים. לקח לי לא מעט זמן למצוא ברשת דוגמאות, כנראה שגם בעולם אין הרבה משרדי פרסום גדולים שמחזיקים עסקים קטנים. ובכל זאת, הנה כמה דוגמאות לעסקים קטנים וקריאטיביים שהצליחו לייצר בעצמם מהלכי פרסום יצירתיים במיוחד.

חברה לניקוי חלונות בסנפלינג החליטה להפתיע ילדים בבית החולים לרגל חג ההאלוואין. בנוסף לילדים והמשפחות שצילמו ושיתפו את החוויה, החברה זכתה לכיסוי תקשורתי נרחב של המהלך הקסום הזה.

כשבעל העסק הוא כזה "טיפוס" מי צריך פרזנטור?! הכירו את צ'אק טסטה ושימו לב למספר הצפיות.

על הפרסומת הבאה כתב אחד הטוקבקיסטים: Better Call Jamie, אני אוסיף, נסו לספור כמה "גבולות" נחצו בסרטון הבא

מי אמר שהפרינט מת?! פרסומת עצמאית וגאונית של בית דפוס קטן ומטריף בקנדה

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

איך אפשר בלי איזה חתול...על סקייטבורד (הפרסומת אגב היא לאילוף חיות)

ונסיים בחברה גדולה ורצינית שמפגינה פה אומץ של עסק קטן וחצוף. וריסיין, חברת בת של סימנטק, מספקת בין השאר פתרונות לאבטחת סחר אלקטרוני. ההבטחה הפרסומית שלהם היא "הפתרונות שלנו יעזרו להפחית את מס' הקונים שנוטשים את עגלות הקנייה שלהם".  הנה לינק לפיתרון הקריאטיבי בתיק העבודות של מי שאחראי על הדבר הויראלי הזה (למקרה שממש תרצו לגייס אותו).  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ערן 12/04/2015 10:18
    הגב לתגובה זו
    את הדרור לחשיבה קריאטיבית פורצת גבולות אפשר לספק גם בתוך התקציבים הגדולים. לקוח חכם יקצה אחוז מסוים מהתקציב שלו (אפילו 5%) לקריאטיב קיצוני וחסר גבולות. "סתם" בשביל לאתגר את משרד הפרסום שלו. "סתם" בשביל להראות צד פחות קונסרבטיבי של המותג ו"סתם" בשביל לעשות ניסויים ולקחת סיכון מחושב בלי לפחד מכשלונות
  • 2.
    לא מגלה 08/04/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    איש גדול עם מוח ענק. תנו לו לשחרר קיטור !! מכיר אותו עבדנו יחד פעם. בהצלחה איש טוב !!
  • 1.
    עודד 08/04/2015 19:00
    הגב לתגובה זו
    והרגת אותי עם מנקי השמשות והעגלות של הסופר. גדול.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.