טור

טאצ'דאון קריאייטיבי: הפרסומות שלא הסתפקו במסך ניצחו בסופרבול 2014

הגיע הזמן לומר את זה - פרסומות הסופרבול היו די משעממות, ובכל זאת, היו כמה מותגים שניצחו בענק עם חשיבה יצירתית. טל שוויגר צפה ודירג
טל שוויגר | (1)

עוד שנה, עוד סופרבול, וכגודל הציפייה גודל האכזבה. נכון, זה שתי קלישאות במשפט אחד אבל אחרי צפייה בכל פרסומות הסופרבול גם אתם תתחילו לדבר בקלישאות. השנה התאפיינה, יותר מתמיד, בפרסומות אמריקאיות טיפוסיות עם מניפסטו עמוס קלישאות על רקע Stock Footage השראתי ואם אפשר לדחוף פנימה כלב, סוס או בוב דילן אז למה לא. היו כמה נסיונות להיות יצירתיים (חפשו את הפרסומות של יונדאי, פולקסווגן, טורבומקס, ווונדרפול פיסטצ'יוס) אבל רובן היו כשלון די מהדהד (חפשו פורד, סודה סטרים או סיינפלד. בעצם אל תחפשו).

מי שכן הצליח השנה היה כל מי שחשב מחוץ לקופסא ולא סתם שידר פרסומת בזמן המשחק. היו לא מעט דוגמאות ודירגתי אותן עבורכם, כי מה שטוב לבאזפיד חייב להיות טוב גם לאייס.

6. Tide - טייד ניצלו את העובדה שהשנה את רוב הפרסומות ראינו מראש והשתלטו על פרסומות הסופרבול של מותגים אחרים עם vine-ים רלוונטיים לכל פרסומת. מה שנקרא (ע"י פלנרים מתלהבים) second screen experience. לאחר כל פרסומת הם העלו קטע vine קצר עם כתם שקשור איכשהוא לפרסומת והמסר: Tide Gets It Out. הרעיון מעולה, הביצוע קצת פחות. כל ה-vine-ים נמצאים בחשבון הטוויטר שלהם, וזה לדוגמא ה-vine שהוקרן אחרי הפרסומת של באד לייט:

5. דוריטוס - אין מישהו בתעשייה שלא מכיר את תחרות הפרסום של דוריטוס וגם השנה הם לא איכזבו. אין פה חידוש לשנים הקודמות, רק אותו חלום שכל פרסומאי רוצה להגשים: להופיע בסופרבול. השנה אסף זליקוביץ' ויואב הבל הצליחו להעפיל לשלב די מתקדם אבל המנצח היה דווקא בחור מאריזונה שעובד באינטל והשקיע בפרסומת 200 דולר ו-8 שעות עבודה. התוצאה ראויה ביותר:

4. Beats by Dr. Dre- כנראה שלעולם לא נדע אם מדובר במהלך מקרי או מתוכנן, אבל יכול להיות שמדובר פה באחד המהלכים הגאוניים בכל הזמנים. רק לפני שבועיים, בראיון לאחר משחק העלייה לסופרבול התראיין שחקן של סיאטל בשם ריצ'רד שרמן והפך את עצמו מיד לשחקן המוכר ביותר בסופרבול:

פאסט-פורוורד שבוע קדימה, ריצ'רד שרמן מככב בפרסומת לאזניות של ד"ר דרה עם הקשר דומה. האם הייתה פה כוונה מראש להפוך אותו לדמות ויראלית? לא ברור, אבל בכל מקרה הצלחה גדולה:

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

3. CarMax - או! סוף סוף אמריקאי שנמאס לו מהקלישאות האמריקאיות.Carmax יצרו פרסומת פשוטה ומגניבה שקצת צוחקת על הקלישאות האמריקאות, אבל כאן לא טמון סוד הניצחון שלה. הניצחון האמיתי היה שחרור גירסה ויראלית של הפרסומת שזהה לפרסומת המקורית ברמת הפריים, רק בביצוע של כלבים. פשוט וקולע.

הגרסה הרגילה

גירסת הכלבים

2. Esurance - כמה פשוט, ככה חכם. למה לשלם 4 מיליון דולר על פרסומת סופרבול כשאפשר לקנות את הפרסומת הראשונה אחרי הסופרבול ולחסוך 1.5 מיליון דולר? את הסכום שחברת הביטוח אישורנס חסכה היא תיתן למשתמש טוויטר רנדומלי שיפיץ את הפרסומת. פעילות די מביכה אבל הניבה כבר עשרות משתמשי טוויטר מזוייפים ומאות אלפי הפצות.

1. Newcastle Beer- את המקום הראשון ללא ספק לוקח המותג שלוקח את עצמו הכי פחות ברצינות - בירה ניוקאסל. השנה החליטו בניוקאסל שהעובדה שאין להם כסף להפיק פרסומת מדהימה או לקנות לה מדיה בזמן הסופרבול לא צריכה להפריע להם ליצור את פרסומת הסופרבול הטובה ביותר. אמרו וצדקו. ניוקאסל יצרה את "הפרסומת המגה-עצומה שניוקאסל הייתה יכולה לעשות למשחק הפוטבול המגה-עצום שאסור להם להגיד את השם שלו".

כל הסיפור הזה גובה בהרבה תוכן וידאו מגניב עם טיזרים, קבוצות מיקוד, ראיונות מאחורי קלעים עם הכוכבים האמיתיים, את כולם תוכלו לראות באתר הזה.

הכותב הוא 'בלה בלה בלה, ידה ידה ידה' - תצטרפו לעמוד הפייסבוק שלי וקבלו עדכונים על כל הפרסומות הכי טובות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כיף. מעניין ומקצועי. (ל"ת)
    דן 06/02/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.