טאצ'דאון קריאייטיבי: הפרסומות שלא הסתפקו במסך ניצחו בסופרבול 2014
עוד שנה, עוד סופרבול, וכגודל הציפייה גודל האכזבה. נכון, זה שתי קלישאות במשפט אחד אבל אחרי צפייה בכל פרסומות הסופרבול גם אתם תתחילו לדבר בקלישאות. השנה התאפיינה, יותר מתמיד, בפרסומות אמריקאיות טיפוסיות עם מניפסטו עמוס קלישאות על רקע Stock Footage השראתי ואם אפשר לדחוף פנימה כלב, סוס או בוב דילן אז למה לא. היו כמה נסיונות להיות יצירתיים (חפשו את הפרסומות של יונדאי, פולקסווגן, טורבומקס, ווונדרפול פיסטצ'יוס) אבל רובן היו כשלון די מהדהד (חפשו פורד, סודה סטרים או סיינפלד. בעצם אל תחפשו).
מי שכן הצליח השנה היה כל מי שחשב מחוץ לקופסא ולא סתם שידר פרסומת בזמן המשחק. היו לא מעט דוגמאות ודירגתי אותן עבורכם, כי מה שטוב לבאזפיד חייב להיות טוב גם לאייס.
6. Tide - טייד ניצלו את העובדה שהשנה את רוב הפרסומות ראינו מראש והשתלטו על פרסומות הסופרבול של מותגים אחרים עם vine-ים רלוונטיים לכל פרסומת. מה שנקרא (ע"י פלנרים מתלהבים) second screen experience. לאחר כל פרסומת הם העלו קטע vine קצר עם כתם שקשור איכשהוא לפרסומת והמסר: Tide Gets It Out. הרעיון מעולה, הביצוע קצת פחות. כל ה-vine-ים נמצאים
5. דוריטוס - אין מישהו בתעשייה שלא מכיר את תחרות הפרסום של דוריטוס וגם השנה הם לא איכזבו. אין פה חידוש לשנים הקודמות, רק אותו חלום שכל פרסומאי רוצה להגשים: להופיע בסופרבול. השנה אסף זליקוביץ' ויואב הבל הצליחו להעפיל לשלב די מתקדם אבל המנצח היה דווקא בחור מאריזונה שעובד באינטל והשקיע בפרסומת 200 דולר ו-8 שעות עבודה. התוצאה ראויה ביותר:
4. Beats by Dr. Dre- כנראה שלעולם לא נדע אם מדובר במהלך מקרי או מתוכנן, אבל יכול להיות שמדובר פה באחד המהלכים הגאוניים בכל הזמנים. רק לפני שבועיים, בראיון לאחר משחק העלייה לסופרבול התראיין שחקן של סיאטל בשם ריצ'רד שרמן והפך את עצמו מיד לשחקן המוכר ביותר בסופרבול:
פאסט-פורוורד שבוע קדימה, ריצ'רד שרמן מככב בפרסומת לאזניות של ד"ר דרה עם הקשר דומה. האם הייתה פה כוונה מראש להפוך אותו לדמות ויראלית? לא ברור, אבל בכל מקרה הצלחה גדולה:
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
3. CarMax - או! סוף סוף אמריקאי שנמאס לו מהקלישאות האמריקאיות.Carmax יצרו פרסומת פשוטה ומגניבה שקצת צוחקת על הקלישאות האמריקאות, אבל כאן לא טמון סוד הניצחון שלה. הניצחון האמיתי היה שחרור גירסה ויראלית של הפרסומת שזהה לפרסומת המקורית ברמת הפריים, רק בביצוע של כלבים. פשוט וקולע.
הגרסה הרגילה
גירסת הכלבים
2. Esurance - כמה פשוט, ככה חכם. למה לשלם 4 מיליון דולר על פרסומת סופרבול כשאפשר לקנות את הפרסומת הראשונה אחרי הסופרבול ולחסוך 1.5 מיליון דולר? את הסכום שחברת הביטוח אישורנס חסכה היא תיתן למשתמש טוויטר רנדומלי שיפיץ את הפרסומת. פעילות די מביכה אבל הניבה כבר עשרות משתמשי טוויטר מזוייפים ומאות אלפי הפצות.
1. Newcastle Beer- את המקום הראשון ללא ספק לוקח המותג שלוקח את עצמו הכי פחות ברצינות - בירה ניוקאסל. השנה החליטו בניוקאסל שהעובדה שאין להם כסף להפיק פרסומת מדהימה או לקנות לה מדיה בזמן הסופרבול לא צריכה להפריע להם ליצור את פרסומת הסופרבול הטובה ביותר. אמרו וצדקו. ניוקאסל יצרה את "הפרסומת המגה-עצומה שניוקאסל הייתה יכולה לעשות למשחק הפוטבול המגה-עצום שאסור להם להגיד את השם שלו".
כל הסיפור הזה גובה בהרבה תוכן וידאו מגניב עם טיזרים, קבוצות מיקוד, ראיונות מאחורי קלעים עם הכוכבים האמיתיים, את כולם תוכלו לראות
הכותב הוא 'בלה בלה בלה, ידה ידה ידה' - תצטרפו
- 1.איזה כיף. מעניין ומקצועי. (ל"ת)דן 06/02/2014 12:14הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

