טאצ'דאון קריאייטיבי: הפרסומות שלא הסתפקו במסך ניצחו בסופרבול 2014
עוד שנה, עוד סופרבול, וכגודל הציפייה גודל האכזבה. נכון, זה שתי קלישאות במשפט אחד אבל אחרי צפייה בכל פרסומות הסופרבול גם אתם תתחילו לדבר בקלישאות. השנה התאפיינה, יותר מתמיד, בפרסומות אמריקאיות טיפוסיות עם מניפסטו עמוס קלישאות על רקע Stock Footage השראתי ואם אפשר לדחוף פנימה כלב, סוס או בוב דילן אז למה לא. היו כמה נסיונות להיות יצירתיים (חפשו את הפרסומות של יונדאי, פולקסווגן, טורבומקס, ווונדרפול פיסטצ'יוס) אבל רובן היו כשלון די מהדהד (חפשו פורד, סודה סטרים או סיינפלד. בעצם אל תחפשו).
מי שכן הצליח השנה היה כל מי שחשב מחוץ לקופסא ולא סתם שידר פרסומת בזמן המשחק. היו לא מעט דוגמאות ודירגתי אותן עבורכם, כי מה שטוב לבאזפיד חייב להיות טוב גם לאייס.
6. Tide - טייד ניצלו את העובדה שהשנה את רוב הפרסומות ראינו מראש והשתלטו על פרסומות הסופרבול של מותגים אחרים עם vine-ים רלוונטיים לכל פרסומת. מה שנקרא (ע"י פלנרים מתלהבים) second screen experience. לאחר כל פרסומת הם העלו קטע vine קצר עם כתם שקשור איכשהוא לפרסומת והמסר: Tide Gets It Out. הרעיון מעולה, הביצוע קצת פחות. כל ה-vine-ים נמצאים
5. דוריטוס - אין מישהו בתעשייה שלא מכיר את תחרות הפרסום של דוריטוס וגם השנה הם לא איכזבו. אין פה חידוש לשנים הקודמות, רק אותו חלום שכל פרסומאי רוצה להגשים: להופיע בסופרבול. השנה אסף זליקוביץ' ויואב הבל הצליחו להעפיל לשלב די מתקדם אבל המנצח היה דווקא בחור מאריזונה שעובד באינטל והשקיע בפרסומת 200 דולר ו-8 שעות עבודה. התוצאה ראויה ביותר:
4. Beats by Dr. Dre- כנראה שלעולם לא נדע אם מדובר במהלך מקרי או מתוכנן, אבל יכול להיות שמדובר פה באחד המהלכים הגאוניים בכל הזמנים. רק לפני שבועיים, בראיון לאחר משחק העלייה לסופרבול התראיין שחקן של סיאטל בשם ריצ'רד שרמן והפך את עצמו מיד לשחקן המוכר ביותר בסופרבול:
פאסט-פורוורד שבוע קדימה, ריצ'רד שרמן מככב בפרסומת לאזניות של ד"ר דרה עם הקשר דומה. האם הייתה פה כוונה מראש להפוך אותו לדמות ויראלית? לא ברור, אבל בכל מקרה הצלחה גדולה:
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
3. CarMax - או! סוף סוף אמריקאי שנמאס לו מהקלישאות האמריקאיות.Carmax יצרו פרסומת פשוטה ומגניבה שקצת צוחקת על הקלישאות האמריקאות, אבל כאן לא טמון סוד הניצחון שלה. הניצחון האמיתי היה שחרור גירסה ויראלית של הפרסומת שזהה לפרסומת המקורית ברמת הפריים, רק בביצוע של כלבים. פשוט וקולע.
הגרסה הרגילה
גירסת הכלבים
2. Esurance - כמה פשוט, ככה חכם. למה לשלם 4 מיליון דולר על פרסומת סופרבול כשאפשר לקנות את הפרסומת הראשונה אחרי הסופרבול ולחסוך 1.5 מיליון דולר? את הסכום שחברת הביטוח אישורנס חסכה היא תיתן למשתמש טוויטר רנדומלי שיפיץ את הפרסומת. פעילות די מביכה אבל הניבה כבר עשרות משתמשי טוויטר מזוייפים ומאות אלפי הפצות.
1. Newcastle Beer- את המקום הראשון ללא ספק לוקח המותג שלוקח את עצמו הכי פחות ברצינות - בירה ניוקאסל. השנה החליטו בניוקאסל שהעובדה שאין להם כסף להפיק פרסומת מדהימה או לקנות לה מדיה בזמן הסופרבול לא צריכה להפריע להם ליצור את פרסומת הסופרבול הטובה ביותר. אמרו וצדקו. ניוקאסל יצרה את "הפרסומת המגה-עצומה שניוקאסל הייתה יכולה לעשות למשחק הפוטבול המגה-עצום שאסור להם להגיד את השם שלו".
כל הסיפור הזה גובה בהרבה תוכן וידאו מגניב עם טיזרים, קבוצות מיקוד, ראיונות מאחורי קלעים עם הכוכבים האמיתיים, את כולם תוכלו לראות
הכותב הוא 'בלה בלה בלה, ידה ידה ידה' - תצטרפו
- 1.איזה כיף. מעניין ומקצועי. (ל"ת)דן 06/02/2014 12:14הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
