שלומי אוזמו מאתגר ינהל את הראל-רקנטי
תהליך הרה ארגון בהראל פיננסים נמשך. שלומי אוזמו מונה למנכ"ל בית ההשקעות הראל רקנאטי. בנוסף מונה אוזמו לסמנכ"ל בהראל פיננסים, ובמסגרת זו יקבל אחריות מלאה על ניהול התיקים בחברה. אוזמו יחליף את סמי בבקוב שמונה למנכ"ל הראל פיא.
שמעון אלקבץ, מנכ"ל הראל פיננסים ומשנה למנכ"ל הראל השקעות בביטוח בירך על הצטרפותו של אוזמו להראל פיננסים: "הידע המקצועי והניסיון הרב שצבר שלומי אוזמו יתרמו לחיזוק קבוצת הראל פיננסים והשדרה הניהולית שלה" ציין אלקבץ והוסיף כי, מינויו של אוזמו הינו חלק מתהליך רה ארגון בהראל פיננסים אשר כולל שינויים מבניים של הקבוצה, שינויים בסל המוצרים של הקבוצה וכן מספר מנויים חדשים. "תהליך רה האירגון בהראל פיננסים", הדגיש אלקבץ "נמצא בעיצומו ונועד לסייע לביסוס מעמדה של הראל גם בתחום הפיננסים כמנוע צמיחה לטווח הארוך".
אוזמו שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל חברת ניהול התיקים "אתגר" מקבוצת מזרחי טפחות. בתקופת כהונתו כמנכ"ל אתגר צמחה החברה פי 7 במספר לקוחותיה ובהיקף נכסיה. לאוזמו (40 ,נשוי +2) ניסיון של כ-18 שנים בתפקידי יעוץ וניהול השקעות בשוק ההון. אוזמו, בעל תואר ראשון בכלכלה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית.
שלומי אוזמו מסר היום, "מבט עמוק אל המציאות בשוק ההון שלאחר ועדת בכר, הביא אותי להכרה שברצוני לגוון את תחומי עשייתי, ואת זאת אעשה כחבר הנהלה בהראל פיננסים וכמנכ"ל בית ההשקעות הפרימיום הראל-רקנאטי , בו אני רואה פוטנציאל רב" ציין אוזמו והוסיף "מצבה האיתן של החברה, הפוטנציאל הגלום בה, כוח האדם האיכותי הקיים בה ומיצובה כחברה הצומחת ביותר בקרב מתחרותיה הבנקאיות הביאו אותי להכרה כי זהו המועד הטוב ביותר להעביר את ההגה למנכ"ל חדש".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל 150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
