מלחמת סחר
צילום: iStock

"סין מתכוננת להחרפה של מלחמת הסחר עם ארה"ב"

בעוד הממשל האמריקני מנסה הערב להציג (שוב) גישה אופטימית בנוגע להסכם עם סין. הצד הסיני מסרב להשתתף בהצגה: בעיתונות הסינית מתפרסם כי המדינה מתוכננת להחרפה. במקביל, שר המסחר הסיני טוען כי "סין תגיב לכל פעולה של ארה"ב"
עמית נעם טל | (8)
אחרי הירידות החדות אמש שהתרחשו ברקע להתבטאויות של בכירים בממשל האמריקני בנוגע לשיחות הסחר עם סין, ניכר שינוי בטון של הממשל האמריקני הערב, כאשר המטרה היא בעיקר להחזיר את היציבות בשווקים. הפעם, הסינים מסרבים להשתתף בהצגה, כאשר העורך של עיתון Global Times הסיני, הנחשב לעיתון הבית של המפלגה הקומוניסטית הסין, מציג גישה תוקפנית במיוחד. בעוד טראמפ צייץ מוקדם יותר הערב בחשבון הטוויטר שלו כי "המשלחת הסינית מגיעה הערב לחתום על הסכם", עורך ה- Global Times מצייץ לפני זמן קצר: "סין מתכוננת להסלמה של מלחמת הסחר. זוהי אסטרטגיה חדשה של סין לעסוק בשיחות סחר תוך כדי ביצוע של מלחמת סחר. אני חושב שסין מהמרת על העובדה כי המצב הפוליטי בסין חזק יותר מהסיטואציה הפוליטית בארה"ב. מלחמת הסחר תסתיים בסופו של דבר ע"י הפוליטיקה הפנימית". הציוץ הערב של עורך ה- Global Times בתוך כך,  ע"פ דיווח ברשת החדשות RTRS, שר המסחר הסיני טוען הערב כי "סין תעשה על צעד שיידרש בסיטואציה בה ארה"ב תעלה את המכסים על סחורות סיניות ב-10 במאי". ברקע לדיווחים הסותרים, נראה כי המכונות האחראיות על רוב המסחר בשוק (אלגו טריידינג) פשוט לא מצליחות לעכל את הסיטואציה, כאשר המדדים המובילים מבצעים הערב תנודות חדות בכל דיווח/ספקולציה ברשתות החברתיות. הציוצים הערב של טראמפ: הנשיא מכיר את המגבלות של מכונות המסחר, ומנסה להרגיע את השווקים

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אורי 08/05/2019 20:38
    הגב לתגובה זו
    הסינים לא רוצים להחריף את המלחמה, הם מעוניינים בפתרון המשבר כמה שיותר מהר.
  • אתה קשקשן קטנטן ולא מבין עניין. (ל"ת)
    לאורי 08/05/2019 21:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא יהיה 08/05/2019 20:16
    הגב לתגובה זו
    יש זמן נקוב עד הבחירות בעוד שנה וחצי .הם מוססו זמן בשיחות וכשיוטל המכס הם יחכו שנה ואז המכס ירד..ללא הסכם.
  • 3.
    מדד הויקס 08/05/2019 19:48
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שמכינים לעולם הפתעה הערב . מדברים על חתימה , לא תהיה חתימה יפילו את השוק.
  • 2.
    מתי תבינו? לא יכול להיות למטה.יש מחשבים (ל"ת)
    רק רק רק למעלה 08/05/2019 19:02
    הגב לתגובה זו
  • אתה בן 12 ומתנהג ומתפקד כמו בן 6 וחצי מחר יומולדת. (ל"ת)
    מתי תבין 08/05/2019 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טססס (ל"ת)
    מדד הויקס 08/05/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
  • רק רק למעלה 08/05/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
    יש יותר מוכרים מקונים.אז זה יהיה רק למעלה.תלמדו מבפאט וממני
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.