מוחמד קודוס
צילום: ווסטהאם טוויטר

פלופ ב-95 מיליון אירו נגד כוכב ב-45 מיליון: על כוכבי אייאקס לשעבר

אנטוני ומוחמד קודוס שיחקו זה לצד זה במשך כשנתיים, עד שהברזילאי עבר למנצ'סטר יונייטד בסכום עתק ומאז לא מספק את הסחורה. קודוס הצטרף לאנגליה בקיץ ולא מפסיק לככב. שני השחקנים ראש בראש
יובל כרמל |

ביולי 2020 הגיעו לאייאקס שני שחקנים: מוחמד קודוס ואנטוני. כשנה לאחר אחת העונות הטובות בתולדותיה, כשהגיעה לחצי גמר ליגת האלופות, המאמן לשעבר אריק טן האח חיפש ריענון לאחר שחלק גדול מהסגל עזב. 

אנטוני הגיע מסאו פאולו הברזילאית ב-16 מיליון אירו בעוד קודוס הגיע מנורשולונד הדנית ב-9 מיליון. שלוש שנים אחרי זה, שני השחקנים אשר חולקים את אותו הגיל, 23, כבר לא חולקים חדר הלבשה. כיום הם יריבים בפרמייר ליג, כשאנטוני משחק תחת טן האח במנצ'סטר יונייטד וקודוס עבר לווסטהאם. ההבדל הדק הוא שאנטוני כיום נחשב לאחד הפלופים הגדולים בליגה הטובה בעולם, בעוד קודוס מתעצב כאחד השחקנים האיכותיים של ווסטהאם בנשים האחרונות.

לא מוצא את הרשת. אנטוני (מנצ'סטר יונייטד טוויטר)

נתחיל מהברזילאי - אנטוני נמכר למנצ'סטר יונייטד, שרצתה רכש - כל רכש, בקיץ 2022. השדים האדומים היו נואשים לשחקן התקפה שיוביל להם את האגף הקדמי, ועבור סכום אסטרונומי של 95 מיליון אירו עבר הקיצוני למנצ'סטר. מאז הוא לא עשה הרבה, הראה ניצוצות פה ושם ואכזב בעיקר בליגה. 

בעונה שעברה הבקיע אנטוני 10 שערים ב-47 משחקים, מתוכם 4 בלבד בפרמייר ליג. נתונים לא מרשימים יחסית, בעיקר לאור היכולת הבינונית שהציג. אך העונה הברזילאי הגיע לנקודת שפל; הוא הושעה מהסגל לכמה שבועות בעקבות תלונה של חברתו לשעבר על אלימות, וכשכן שיחק, הוא לא מצא את הרשת פעם אחת. בעונה שקדמה להגעתו לאנגליה, כבש השחקן 12 שערים והוסיף 10 בישולים במדי אייאקס.

17 משחקים, 1,013 דקות, ובאף אחד אנטוני לא היה מעורב אפילו בשער אחד. קשר הכנף יקווה לצאת מהמשבר, כששווי השוק שלו צנח מאז החתימה ביונייטד - בספטמבר 2022 שוויו הוערך ב75 מיליון אירו וכיום שווה השחקן 50 "בלבד".

מנגד, מוחמד קודוס פשוט לא מפסיק לככב. הגנאי רשם מספרים יפים גם במונדיאל, כולל צמד מרשים שהביא לנבחרת גאנה את הניצחון על דרום קוריאה, אך כעת החתימה בווסטהאם עשתה לו רק טוב. בין לילה הפך הקשר לחביב הקהל, לאחר שחתם במדי הפטישים בקיץ עבור סכום נמוך משמעותית משל אנטוני: כ-45 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.