רויאל קריביאן
צילום: Fernando Jorge/UNSPLASH
דוחות

למרות ההוריקן: רויאל קריביאן עקפה את הציפיות ומזנקת ב-5%

השנה האחרונה הייתה יוצאת דופן עבור מניית ענקית הקרוזים, שזינקה ב-146% ב-12 החודשים האחרונים והפכה למניה החמישית עם הביצועים הטובים ביותר במדד S&P 500
אדיר בן עמי |

מפעילת ספינות התענוגות רויאל קריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES נסחרת בעליות שערים, על אף תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי בעקבות השפעות הוריקן מילטון. החברה דיווחה על רווח מתואם של 5.20 דולר למניה והכנסות של 4.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 5.04 דולר למניה. במקביל, רויאל קריביאן העלתה את תחזית הרווח השנתית לטווח של 11.57-11.62 דולר למניה.

השנה האחרונה הייתה יוצאת דופן עבור מניית ענקית הקרוזים, שזינקה ב-146% ב-12 החודשים האחרונים והפכה למניה החמישית עם הביצועים הטובים ביותר במדד S&P 500. בשנת 2023, המניה הייתה השלישית הטובה ביותר במדד עם עלייה של 162%, מיד אחרי נבידיה ומטא.

פטריק שולס, אנליסט מטרוסט, ציין כי "בהתחשב בריצה החזקה של המניה לקראת הדו"חות ולאורך השנה האחרונה, היינו זקוקים לדו"ח מושלם כדי לראות זינוק היום. למרות שהתוצאות מעודדות בסך הכל, לא הכל היה מושלם". המשקיעים בחרו להתמקד בחיוביים, ובמיוחד בתחזית הראשונית לשנת 2025, שבה החברה צופה רווח של 14 דולר למניה - גבוה מתחזיות האנליסטים שעמדו על 13.68 דולר ועלייה של 21% בהשוואה לתחזית ל-2024.

שרון זקפיה, אנליסטית מוויליאם בלייר, מאמינה כי "צמיחה בריאה של יותר מ-20% ברווח למניה ב-2025 תתמוך במניה, עם פוטנציאל להתרחבות נוספת במכפיל כאשר המשקיעים יכירו בכך שרויאל קריביאן התפתחה לעסק יציב יותר עם תשואות גבוהות יותר". הביצועים החזקים של המניה בולטים במיוחד בהשוואה למתחרותיה בענף: בעוד שמניית רויאל קריביאן עלתה ב-57% מתחילת 2024, מניות נורוויג'ן קרוז ליין וקרניבל קורפוריישן עלו ב-19% ו-18% בהתאמה.

החברה מייחסת את העלאת התחזית השנתית לביצועים חזקים בהכנסות ברבעון השלישי ולעלייה בציפיות המחירים לרבעון הנוכחי, מה שמעיד על ביקושים יציבים וכוח תמחור חזק. למרות האתגרים שמציב הוריקן מילטון על תוצאות הרבעון הרביעי, נראה כי המשקיעים מתמקדים בתמונה ארוכת הטווח ובפוטנציאל הצמיחה המשמעותי של החברה.

נתוני המאקרו החיוביים, יחד עם היכולת של החברה לשמור על מחירים גבוהים ולמשוך נוסעים חדשים, מחזקים את האמון בהמשך מגמת הצמיחה. בוול-סטריט מעריכים מעריכים כי המגמה החיובית צפויה להימשך, כאשר החברה ממשיכה להציג שיפור בתפעול ובתשואות, תוך שמירה על מעמדה המוביל בתעשיית שייט התענוגות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

הפדרל ריזרב
צילום: AgnosticPreachersKid, Wikipedia

הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה

הנתונים החלשים משוק העבודה דוחפים את הבנק המרכזי לצעד מרחיב נוסף, אך בתוך הפד גוברת ההתנגדות: בכירים מזהירים שהקלה מהירה מדי עלולה לערער את אמינות המדיניות ולהרחיק את יעד ה־2%

אדיר בן עמי |

הבנק המרכזי של ארצות הברית ניצב השבוע בפני הורדת ריבית שנייה ברציפות, במטרה לתמוך בשוק העבודה הרעוע. עם זאת, המהלך חושף מחלוקת פנימית עמוקה בתוך הפד. מצד אחד נמצאת הקבוצה הדוגלת במדיניות מרחיבה, התומכת בהמשך הורדות ריבית, ומולה עומדת קבוצת קובעי מדיניות שמודאגת מהשפעת ההקלות על המאבק באינפלציה.


הנתונים שפורסמו ביום שישי הראו כי האינפלציה הבסיסית עלתה בספטמבר בקצב הנמוך ביותר זה שלושה חודשים. אף שהנתון מחזק את הציפייה להורדת ריבית נוספת השבוע, הוא גם ממחיש שההתקדמות בבלימת האינפלציה נותרה איטית, מה שמחליש את ההצדקה לסדרת הורדות נוספות בהמשך. ניקול צ’רבי, כלכלנית בוולס פארגו, הסבירה כי הנתונים האחרונים תומכים בהקלה נוספת באוקטובר, אך אינם משנים מהותית את תמונת האינפלציה. חשש זה עומד במרכז טענות הקבוצה השמרנית בפד, הסבורה שההתמקדות בשוק העבודה עלולה לבוא על חשבון היעד המרכזי של יציבות המחירים.


לאורך השנה שמר הפד על ריבית יציבה, כשהמתין לראות את השפעת המכסים ושינויי המדיניות האחרים על הכלכלה. לאחר שירדו נתוני התעסוקה בקיץ, החליט הבנק בספטמבר להפחית את הריבית ברבע אחוז, והציג תחזית לשתי הורדות נוספות עד סוף השנה. מאז אותה פגישה, הנתונים החדשים, שחלקם הגיעו ממקורות פרטיים בשל השבתת הממשל, לא סיפקו סיבה לאופטימיות. נתוני התעסוקה המשיכו להצביע על חולשה, וחיזקו את הערכה שהאטה נמשכת בשוק העבודה.


יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אמר לאחרונה כי השוק התרופף משמעותית, מה שמצביע על סיכון להמשך היחלשות. דבריו חיזקו את הערכות המשקיעים שהפד ימשיך בהורדות ריבית בקצב מהיר יחסית. על רקע זה, השווקים הפיננסיים מתמחרים כמעט בוודאות הורדה נוספת של רבע אחוז, אחת נוספת בדצמבר, ואולי שלישית עד מרץ. שוק האג"ח, ששוויו כ-29 טריליון דולר, נהנה מציפיות אלה ורשם תשואות חזקות, הגבוהות ביותר מאז 2020. באוקטובר נרשם עלייה נוספת של 1.1% בתשואות.


הקלות נוספות בדרך

הנתונים האחרונים לא שינו את תמחור השוק, והעלייה במחירי האג"ח דחפה את תשואת האג"ח לעשר שנים אל מתחת ל-4%, קרוב לרמות שנראו באפריל. המשמעות היא שהשוק ממשיך לצפות להקלות נוספות, אף על פי שחששות האינפלציה לא נעלמו. סטיבן סטנלי, הכלכלן הראשי של סנטנדר קפיטל מרקטס, מציין כי מדובר בגישה אגרסיבית מצד השווקים, אך הפד טרם הביע התנגדות גלויה לכך, מה שמפתיע נוכח המצב הכלכלי המורכב.