שבע המופלאות
צילום: טוויטר

האופטימיות בנוגע לשבע המופלאות חוזרת: "צופים תשואות דו ספרתיות"

וול סטריט מצפה לרווחים הגדולים ביותר ממניית אמזון - עם אפסייד פוטנציאלי של כמעט 29% - ולאחר מכן מניות אלפאבית ומיקרוסופט, שתיהן עם צפי לעלייה של כ-20%, ואנבידיה עם 18%
אדיר בן עמי | (3)

משקיעים רבים חששו בנוגע לשבע המופלאות לאחר העליות החדות שלהן והחששות התגברו עוד בירידה של יותר מ-10% של הנאסד"ק. עם זאת, בוול-סטריט רואים את הדברים אחרת. האנליסטים צופים סבב נוסף של תשואות דו-ספרתיות והוא צפוי להגיע ממש בקרוב.

זו הייתה עלייה מרשימה לקבוצת מניות הטכנולוגיה הפופולרית. קרן ה-ETF Roundhill Magnificent Seven (MAGS), העוקבת אחר ביצועי המניות, הניבה תשואה של 37% השנה, בהשוואה ל-17% עבור מדד ה-S&P 500. יצרנית שבבי ה-AI אנבידיה ראתה את המניה שלה יותר ממכפילה את עצמה, בעוד שחברת האם של פייסבוק, מטא, עלתה ב-50%. רק טסלה, הניצבת בפני האטה בביקושים ותחרות גוברת, נמצאת באדום, עם ירידה של 14%.

ההצלחה העצומה של "שבע המופלאות" הובילה חלק מהמשקיעים לחשוש שהמניות עלו גבוה מדי מהר מדי. גם בהתחשב בצמיחת רווחים יוצאת דופן, המניות נסחרות במכפיל 31 על הרווחים של השנה הבאה לעומת רק 21 עבור מדד ה-S&P 500 בכללותו. שווי השוק העצום שלהן משמעו שהן מהוות נתח משמעותי - כ-30% - מהמדד. מצב זה הוביל חלק מהמשקיעים לחשוש משוק עם ריכוז גבוה, או אפילו בועה.

האנליסטים לא חוששים

קבוצה אחת שככל הנראה אינה מודאגת היא האנליסטים בוול סטריט. בממוצע, הם רואים אפסייד בטווח הקצר ל"שבע המופלאות" של 14.4%, בהשוואה ל-11.9% בלבד עבור מדד ה-S&P 500.

וול סטריט מצפה לרווחים הגדולים ביותר ממניית אמזון AMAZON - עם אפסייד פוטנציאלי של כמעט 29% - ולאחר מכן מניות אלפאבית GOOGLE ומיקרוסופט MICROSOFT , שתיהן עם צפי לעלייה של כ-20%, ואנבידיה NVIDIA CORP עם 18%.

אחת הסיבות לכך שמניית אמזון נסחרת הרחק מתחת ליעד המחיר הממוצע שלה: מחיר המניה צנח ביותר מ-9% בתחילת החודש לאחר שענקית הקמעונאות המקוונת החמיצה את תחזית המכירות הרבעוניות. עם זאת, הרבעון של אמזון לא היה כישלון מוחלט. החברה הציגה רווח גבוה מהצפוי ודיווחה על צמיחה של כמעט 20% בעסקי הענן שלה.

כתוצאה מכך, מרבית האנליסטים לא התרגשו מהחדשות: יעד המחיר הממוצע ירד מ-225 דולר ל-219 דולר, ירידה של כ-3% בלבד. "אנו עדיין מאמינים שהכיוון ארוך הטווח כאן הוא חיובי", כתבו אנליסטים בוויליאם בלייר וחזרו על המלצת ה-Outperform שלהם למניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

לא כולן ינצחו את המדד

בוול-סטריט לא טוענים שכל מניה מ"שבע המופלאות" תציג ביצועים עודפים. האנליסטים מעריכים שמניות מטא ואפל יפגרו אחרי ביצועי  ה-S&P 500, כשכל אחת מהן צפויה להניב תשואה של כ-6% בלבד, בעוד שמניית טסלה צפויה לדשדש, כשהמחיר הנוכחי שלה תואם פחות או יותר את יעד המחיר הממוצע. אולם, ראוי לציין כי אם נוציא את טסלה מהמשוואה, וול סטריט אופטימית יותר לגבי הקבוצה. אנליסטים מצפים ששש המניות הנותרות יניבו תשואה של קרוב ל-17% בשנים עשר החודשים הקרובים.

האם המניות הללו יכולות באמת להמשיך לעקוף את יתר השוק? כפי שמציינת ג'סיקה רייב, מייסדת שותפה ב-DataTrek, "אנו לוקחים את יעדי המחיר של אנליסטים בערבון מוגבל (וכך גם אתם צריכים)."

האנליסטים הרבה פעמים נוטים להיות אופטימיים מדי ויש לכך סיבה. אופטימיות ועליית מחירים מעודדות לקוחות לבצע יותר עסקאות במניות. למעשה, אסטרטג שוק מוכר, מרקו קולנוביץ', מצא את עצמו ללא העבודה בג'יי פי מורגן לאחר שנשאר פסימי מדי לתקופה ארוכה מדי.

ובכל זאת, כפי שמציינת רייב מ-DataTrek, גם המשקיעים הפסיביים הספקניים ביותר כלפי וול סטריט צריכים לשמוח על התחזית האופטימית. אם אתם פשוט מחזיקים בקרן Vanguard 500 Index, כ-30% מכספכם מושקעים גם כן ב"שבע המופלאות".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טראמפ 18/08/2024 16:36
    הגב לתגובה זו
    המחירים בבורסה הזויים, חייבים תיקון של 20%
  • 2.
    האמיתי 17/08/2024 05:25
    הגב לתגובה זו
    חולי נפש
  • 1.
    . 16/08/2024 22:55
    הגב לתגובה זו
    אבל נראה לי שאתה נסחף לצערי...שבת טובה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.